Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

zaterdag 30 mei 2020

Meer kleur






Na mijn uitgebreide post met witte bloemen zijn nu de kleurtjes aan de beurt.
Die waren en zijn er natuurlijk ook volop. 





Eerst nog wat boshyacinten die ik in de heemtuin tegenkwam.




Een enkele rose.




Zeker rose waren de dagkoekoeksbloemen. Een impressie.




Heel mooi vind ik de behaarde knoppen:




Maar de bloemen zelf mogen er natuurlijk ook zijn.








Donker en stekelig




Wat bomen tussendoor; dit was bij natuurpark Lelystad:












Weer wat later in de maand zag ik deze leuke bloemetjes in ons dorpsparkje.




Eerder had ik de plantjes al zien opkomen en had geen idee wat het was,
toen er op natuurfotografie.nl een artikel over verscheen.
Het is hondsdraf, Glechoma hederacea.





Een veelvoorkomend plantje, schijnt,  
maar zó ieniemienie, vooral de bloemetjes, dat je er makkelijk aan voorbij loopt.





Die piepkleine bloemetjes zijn dan ook niet makkelijk te fotograferen,
maar ... de blaadjes hebben ook kleur én een prachtige structuur.










In datzelfde parkje stond inmiddels ook de gouden regen te bloeien.






Het zijn nog jonge boompjes, niet zo groot,
maar wel vol bloemen.




Ja, dan heb je het echt over kleur:








Hartelijk dank voor het bekijken en lezen van dit blog;
reacties vind ik altijd leuk.




12 opmerkingen:

  1. Hoi Corrie,
    Wat heerlijk als je zo kunt spelen met je onderwerpen. De hyacinten zijn prachtig. Ook je dagkoekoeksbloemen, hoe krijg je het voor elkaar. De bommen tussendoor, prachtig, echt des Corrie's ;-) Maar dan de Hondsdraf....ik struikel er ook zowat over. Maar het is me nog nooit gelukt daar een fatsoenlijke foto van te maken, wel geprobeerd trouwens. En dan zie ik dit....Je hebt er echt mee getoverd. Heel knap fotowerk Foto 10 is ook een juweeltje. Lekker stekelig en mooi van kleur. Tot slot de gele wolken!!! Heerlijke felle gele kleuren en mooie details.
    Fijn Pinksterweekend,
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corrie,
    Prachtig al deze foto's!! Vind het altijd knap hoe je een bloem toch op een bijzondere manier kunt fotograferen. Jouw lukt dit altijd prima. Foto 16 en 17 zijn echt heel bijzonder.
    Ook je foto van die boom zo schuin naar boven vind ik erg mooi.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I am always impressed Corrie, that you portray your subjects with deep artistic sensitivity, yet never lose the essential nature of what you are presenting. It is a noteworthy skill.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie, wat heerlijk kleurrijk allemaal. Ik vind dat je de Hondsdraf prachtig hebt gefotografeerd. Wat wordt alles toch mooi met een macrolens, prachtige details, ook van de kleurige blaadjes. De Gouden regen is ook heel mooi en artistiek gedaan, net als de bomen tussendoor die echt bij jou horen.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Corrie,

    Mooie bloemen- en plantenserie weer. Bijzonder die roze boshyacint , heb ik nog nooit gezien, heel mooi gefotografeerd ook met die zachte achtergrond. Ik kende het plantje hondsdraf wel, je ziet het vaak in het veld maar ik loop er altijd achteloos aan voorbij. Jij laat hier zien hoe mooi het eigenlijk is, vooral nr. 16 vind ik een hele fraaie. Leuke bomenserie ook waarbij mijn voorkeur naar de laatste gaat.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Corrie,

    Knap fotowerk weer. Je weet erg goed om je onderwerp min of meer te isoleren en daardoor beter over te laten komen. Foto 3 laat dat goed zien en ook bij de foto's van het hondsdraf zie je dat goed. Verder vind ik foto's 10 en 23 erg fraai en verrassend. Je hebt toch vaak een verfrissende kijk om een aantal dingen.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Corrie,
    Na al dat wit is een beetje kleur toch ook wel weer mooi. Fraaie platen van de boshyacinten, de originele foto van de hulstbladeren en de laatste foto van de gouden regen springen er voor mij uit. Wat gek dat je hondsdraf niet kende. Eén van de eerste voorjaarsbloeiers en zo klein zijn ze nou toch ook weer niet. Wel lastig te fotograferen, maar jouw foto's inspireren weer om er ook eens anders naar te kijken. Volgend jaar dan maar.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Corrie,
    Het lukt je steeds weer om bloemen te fotograferen met rustige achtergronden, terwijl dat bij veel bloemen allesbehalve makkelijk is. En dan hondsdraf. Tot mijn verbazing ken je het pas recent. Als kleine jongen wist ik al dat je het sap van hondsdraf kon gebruiken om de hinder van jeukende brandnetels te verminderen. Het groeit er meestal in de buurt. Ik heb het echter nooit zo van dichtbij bekeken als jij het met je foto's laat zien. Gouden regen doet het goed in tuinen, bij ons nu speciaal in het droge voorjaar. In natte jaren hebben we veel last van slakken die de plant teisteren. De bloei is inmiddels wel over.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  9. your photos capture in great details.....colorful flowers

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Corrie,
    heerlijk om zo met kleurtjes te kunnen spelen. het voorjaar is daar ook echt uitermate geschikt voor want de wilde bloemen in zijn geheel zijn al prachtig om te zien en als je daar dan enkele bloemen van uit gaat lichten is dat toch gewoon genieten 😀
    Ik vind al je foto's geweldig maar foto 10 springt er voor mij uit omdat het groen blad zo mooi wordt belicht dat het net lijkt of er een lantaarntje brandt.
    Werkelijk een geweldige mooie serie.
    Hartelijke groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtig voorjaarsblog met veel bloemen die ik hier ook heb gezien, maar toch niet heb gefotografeerd.... omdat ik misschien toch teveel op andere dingen was gericht tijdens mijn fotografie uitstapjes..... Als ik jouw serie zie denk ik echt dat ik hier volgend jaar ook eens voor moet gaan, want het levert prachtige plaatjes op, vooral de hondsdraf en de boshyacinten. Ook de frisgroene blaadjes vind ik heel mooi
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je weet het altijd prachtig in beeld te brengen Corrie.
    Mooie kleuren en compositie's met een mooi scherpteverloop.
    Hier geniet ik van.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.