Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

zondag 24 mei 2020

Kleurig witje






Dit mooi geaderd witje hing rustig in de roosmarijn, vlak naast de schuurdeur. 
Nadat ik de schuur in- en uitgegaan was, hing ze er nog.
De camera gehaald, en ja hoor, daar gaf ze me de tijd voor.


  
 

Ik schrijf: "zij"; het kan natuurlijk ook een "hij" geweest zijn. 
Maar het is zo'n elegante verschijning, die bovendien deze middag als een volleerd
model enthousiast meewerkte aan een fotoshoot, dat het in mijn gedachten 
een jongedame moest zijn.

Van dichtbij even haar mooie, harige stola laten zien.






Ze vloog af en toe even op om zich van een andere kant te laten zien.
Aan de bovenkant van haar vleugels zie je dat ze bij de witjes hoort (Pieris napi).


 


De gele onderkant is het mooist, dus benader ik haar van de andere kant.




De eerste generatie heeft doorgaans de meeste kleur.
En zij is wel heel mooi geel en beaderd.


 


Van onderaf gezien:

 



Dan vliegt ze naar de klimop, waar ze het licht anders vangt.
Hier laat de witte vleugel toch ook een heel mooie structuur zien. 


 


Nog één keer heel dichtbij:


 


Ik was zo verrast dat deze mooie jongedame zo lang in 
de buurt wilde blijven en zo goed meewerkte, 
dat ze haar eigen blogje krijgt.

Deze keer dus een kort blogje tussendoor;
een volgende keer weer véél bloemetjes.





12 opmerkingen:

  1. prachtige serie over dit vlindertje, dat je veel ziet fladderen maar nog niet zomaar op de foto wil. De foto's met de lichte achtergrond zijn mijn favorieten.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, zo'n vlindertje die alle medewerking verleent. Ik zoek ze nog. Fijne serie foto's Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corrie,
    Wat heb je die vlinders mooi gefotografeerd. Prachtig zo close en haarscherp.
    Ook de kleuren zijn erg mooi met die groene achtergrond. Maar ook die licht roze achtergrond op foto 5 vind ik erg mooi.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The wispy, ethereal quality that characterizes so many of your pictures is very apparent here, Corrie. Well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto's van het geaderd witje Corrie.
    De tekening op de vleugels is goed te zien.
    Mooie close-ups ook van het koppie, kan de haartjes tellen.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Corrie,
    Wat een gewillig modelletje! Zo mooi geaderd heb ik er nog nooit eentje gezien, tenminste... niet door mijn lens.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Corrie,
    Echt heel leuk en mooi!
    Ze laat zich van haar beste kant zien. Alle foto's zijn geweldig mooi, maar die laatste, daar lijkt het wel of ze een bontstola draagt. Echt gaaf.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Corrie,
    Het is altijd prettig als een vlinder geen haast heeft. Zo kan je goed zoeken naar de compositie die je het best bevalt. Het lijnenpatroon komt heel mooi over, waardoor de naam duidelijk goed gekozen is. Geaderd witje met stola is een mooie omschrijving.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Corrie,

    Helemaal goed toch om af en toe een kort blogje te doen.
    Fotografie gaat tenslotte ook over kwaliteit en niet alleen over kwantiteit.
    En met die kwaliteit zit het hier echt wel snor.
    Mooie photoshoot en een mooi model (dus win win)

    Groetjes, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Corrie,

    Prachtige foto's van een prachtig vlindertje. Die witjes zijn vaak wat ondergewaardeerd, maar zeker zo'n geaderd witje is als je het goed en van dichtbij bekijkt echt een hele mooie soort. Leuk dat het ook zo gewillig voor je poseerde en je hebt er optimaal gebruik van gemaakt.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige serie van dit vlindertje, Corrie. Altijd lekker wanneer een onderwerp zo fijn meewerkt. Foto 5 is zonder twijfel de mooiste. Prachtige achtergrond had je daar.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt witjes en witje en dit mooie geaderde witje heb je zeer vakkundig vereeuwigd 😀
    Mooi in de macro en mooi op een beetje afstand. het is ook echt een heel mooi witje. Klasse!
    Hartelijke groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.