Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

zondag 14 juni 2020

Witte zwanen, kleine zwaantjes









Het is nog lente, maar er heerst al de lome, rustige sfeer van een warme zomeravond.
Een paar prachtige zwanen "drijven" sierlijk over het water.






Dan draait een van de zwanen zich heel rustig frontaal naar de oever;
blijkbaar het sein voor de ukkies om tevoorschijn te komen. 




Wat een verrassing. Vier stuks zwemmen naar mama (of is 't paps?).




Langzaam verplaatsen ze zich; een tempo dat wel past bij de rustige sfeer van deze avond.




Mams duikt om de haverklap onder om eten op te duikelen.




De kleintjes proberen ook wat te pakken te krijgen.







Het is genieten van deze relaxte natuurervaring. Voor mij, en voor de zwanen.




Het witte driehoekje rechtsboven is een deel van "mams", 
wiens kop weer onderwater is verdwenen.









Ik kijk ze na tot ze uiteindelijk uit het zicht zijn verdwenen.




10 opmerkingen:

  1. Zo mooi, die kleine zwaantjes met hun ouders. Ik geniet daar elk jaar weer van, als ik ze zie. Wat heb jij een mooie serie, en knap hoor die witte zwanen, is toch al snel overbelicht op zonnige dagen, maar bij jou is de doortekening in de veren nog zo mooi te zien. Prachtig.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. There is nothing quite so graceful, perhaps, as a Mute Swan, Corrie, and it is endearing to see them with young too. They are protective parents as you know and will defend their cygnets against all comers, humans included. Swans have many attributes we would do well to emulate!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corrie,
    Dit is fantastisch. Zo leuk met die kleine zwaantjes. Je hebt ze ook schitterend weten te fotograferen. Mooi van kleur en bij sommige zie je zelfs de waterdruppeltjes op zijn hals. Leuk ook zo dat druipende water uit zijn snavel. Klasse!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie,
    Altijd leuk om dit te zien, zo lekker vertederend. Wat zal jij genoten hebben. Mooi vastgelegd in het warme avondlicht.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Corrie,
    Wat schattig! Prachtige foto's van dit familietafereeltje.Die eerste foto. wow,wat mooi scherp en die druppeltjes, super! De kleintjes zijn vertederend.
    Mooi avondlicht ook en ik zie het helemaal voor me zoals je het verteld.
    Mooi hoor.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Corrie,

    Hele mooie serie van deze zwanenfamilie, mooi zo in dat donkere water dat de sfeer uitstraalt van een zomeravond. Vertederend ook als zo'n vreedzaam gezinnetje met jonkies ziet. Mooi gedaan.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Corrie,
    Jonge zwaantjes ziet iedereen die van dieren houdt graag. Het is altijd een prettig gevoel als je de kans krijgt ze op je gemak te volgen. Ik heb het een paar keer van slechts een paar meter afstand kunnen doen. Die zwanen waren mensen gewend en reageerden nauwelijks op je zolang je je maar rustig gedroeg. Het blijft voor jou zo een mooie herinnering.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Corrie,

    Aaaah wat lief daar smelt je toch op zijn minst een klein beetje van?
    Lief en mooi.

    Fijne dag en groetjes,
    Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hai Corrie,

    Tsja, jonge zwaantjes zijn een ideaal onderwerp. Geweldig natuurlijk die wollige bolletjes in het water. Het fijne bij zwwanen is dat ze niet zo schuw zijn en paniekerig wegzwemmen als je aan het fotograferen bent. Van dit soort series kun ik geen genoeg krijgen en het rare is, dat ik nog geen jonge zwaantjes heb gezien. Heel veel jonkies van allerlei soorten vogel, maar geen zwanen. Jouw foto's gezien hebbende, moet ik toch beter gaan opletten.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ahhhhhh...... zo lief hé.
    ik geniet hier ook altijd zo van als ik een zwanenfamilie met deze kleintjes zie :-)
    Hartelijke groeten, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.