Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

zondag 21 juni 2020

Rododendronvallei






De afgelopen jaren ben ik vaker in en om Gooilust aan het fotograferen geweest,
maar nooit in mei, als de rododendrons bloeien. Steeds dacht ik:
Oh ja, die vallei, dat moet toch prachtig zijn in mei, volgend jaar aan denken.
Toch was ik het dit jaar ook weer bijna vergeten, tot ik een bericht zag over een
fotowandeling Via Liset - dat leek me wel gezellig (was het ook)
en zo kwam ik dit jaar eindelijk eens - nog net in de bloeitijd - in de Rododendronvallei.




En prachtig was het. We hadden ook een dag met heerlijk weer.
De zon hoeft daar voor het fotograferen niet lastig te zijn, want de meeste
struiken staan in de schaduw van hoge bomen.
En soms wat zon op de bloem of juist in tegenlicht is natuurlijk ook leuk.






Jullie zullen begrijpen dat ik daar heerlijk aan het "spelen" ben geweest.
Meer of minder dichtbij de bloem, en af en toe wat omgeving.
Verder valt daar niet veel over te vertellen; de foto's spreken voor zich.



































































Hartelijk dank voor het bekijken van dit blog;
reacties vind ik altijd leuk.







10 opmerkingen:

  1. Hoi Corrie,
    Prachtige opnames heb je gemaakt van al deze mooie bloemen.
    Die rhododendrons zijn erg mooi in al die verschillende kleuren.
    Ik heb ze ook in de tuin en vind ze echt geweldig. Mooi gefotografeerd Corrie!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corrie,
    Wat mooi!!!!
    Ik was vergeten hoe mooi ze zijn van dichtbij, met die details. Je hebt er werkelijk alles uit gehaald. De wit met gele soort kende ik helemaal niet. Prachtig. Maar natuurlijk vooral dat donkere paars/rood/roze, heerlijk! De bomen en de varens en de bast met grillige vorm zijn ook mooi en deze Corrie's!
    Grote klasse.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nice job, Corrie. Whenever I see Rhododendrons I am reminded of a glorious trip to the Himalayas in 2007, where so many different species grow, and the mountain slopes are decorated with them. It was a wonderful experience that will be etched into my memory forever. Thanks for helping to rekindle pleasant associations.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijn blog Corrie.
    Je laat hier zien dat je een echte allrounder bent.
    Mooie macro's. prettige overzichtsfoto's, en super gave high-key foto's.
    Complimenten Corrie, super gedaan.

    Hartelijke groetjes, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Corrie,
    Je schotelt ons weer een fraai blog voor. Rhododendrons zijn niet bepaald de eenvoudigste fotomodellen, maar jij bent duidelijk niet voor één gat te vangen. Vooral de close-up foto's spreken mij erg aan, met nr 11 en 12 als absolute toppers. Heel mooi gedaan!
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Corrie,

    Je bent heerlijk in die plantentuin aan het fotograferen geweest met een prachtig resultaat. Rododendrons zijn schitterende bloemen, ik heb er zelf ook meerdere in de tuin. Je macro's/close-ups vind ik de mooiste met als absolute de topper nr. 11. Maar ook de laatste foto is een hele mooie. Wat zijn je lettertjes overigens klein, ik moest wel even tegen m'n beeldscherm gaan hangen.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's Corrie...….en wat moet het heerlijk zijn om daar heerlijk een poos je te vermaken met kijken, en fotograferen...……..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Corrie,
    Rododendrons zijn schitterende struiken die voor een bloemenzee kunnen zorgen. Ik mag ze graag zien, maar van fotograferen is het nog nooit gekomen. Je laat overtuigend zien dat het wel de moeite van het proberen waard is. Ze hebben hele fraaie bloemen die van dichtbij een heel verrassend beeld opleveren. Maar ook de laatste plaat is bijzonder. Misschien vind je het vreemd, maar ik zie er contouren van de kop van een olifant in.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Corrie, wat een kleurenpracht! Dat moet toch echt een genot zijn om daar te lopen en te fotograferen. En je hebt het echt heel smaakvol vastgelegd. Dit moet ik voor volgend jaar ook maar eens onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's Corrie,
    ik kan hier alleen iet lezen wat er voor tekst staat want je letters zijn echt superklein!!! Maakt denk ik ook niet zoveel uit want het gaat tenslotte om de mooie platen en dat zijn echt hele mooie! Niet alleen de macro's maar ook de algehele opnames van deze mooie bloemen heb je perfect weten vast te leggen. mijn complimenten.
    Hartelijke groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.