Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

zondag 5 juli 2020

Langs kromme rivieren






Verslag van een wandeling in de vroege ochtend langs de Kromme Rijn
en avondopnamen langs de Kromme Mijdrecht.





Begin juni liep ik al heel vroeg langs het Jaagpad, omdat ik daar een paar
jaar geleden weidebeekjuffers had gefotografeerd.  
Maar helaas, voordat het Jaagpad weer werd geopend, was al het hoge riet
weggemaaid, dus waren al hun rustplaatsen verdwenen. Geen juffer gezien, 
laat staan een weidebeekjuffer.
Nou ja, het weer werkte die ochtend sowieso ook niet erg mee. Maar een wandeling
is gezond en te fotograferen is er ook altijd wel wat. 

Bij deze es vielen me de "trossen blaadjes" op. 
Dat blijken geen blaadjes, maar de vruchten van de boom te zijn.





Ook leuk, weer eens een vogel.
Er stonden veel reigers, verspreid langs de rand van het water;
deze had een mooie setting uitgezocht.
 




Nog leuker, vogel in de vlucht. Was heel blij dat dit gelukt was,
zelfs mét druppels, al zijn die lastig te zien tegen de modderige achtergrond.



 

Nog één, een stukje verderop.







Bomen staan er hier zat. Twee in één:


 


Doorkijkje langs de rivier:







Een grote groep witte ganzen zwemt rustig langs.





 


Dan loop ik Amelisweerd in; achteraf iets te ver, 
 het was nog een eind terug toen het echt begon te regenen.🥺





Maar eerst had ik nog wat foto's gemaakt met de bedoeling om
daar thuis in Photoshop iets mee te doen:


 





Nu verder terug in de tijd,
 begin april, zonsondergang langs de Kromme Mijdrecht. 
 

 


Vond deze beelden te mooi om te laten versloffen op de computer.




 





Dank voor het lezen en bekijken van dit blog;
reacties vind ik altijd leuk.







14 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's van je wandeling Corrie.
    Heb je het groen prachtig gefotografeerd, waar je echt goed in bent.
    Al die bomen en paden prachtig.
    Maar de foto's van de zonsondergang zijn helemaal juweeltjes, mijn complimenten.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke blog, van een mooie wandeling in het groen. Want dat valt mij op....alles is zo lekker groen. De creatieve bewerking vind ik leuk, ben wel benieuwd hoe je dit doet.
    En de zonsondergang serie is prachtig..
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Ghita,
      de bewerkingen zijn foto's, samengevoegd in Photoshop.
      Zoals hij iets als de tweede foto maakt, heeft Hans Schot beschreven in: https://www.natuurfotografie.nl/come-closer-and-play-with-my-chaos/
      Ik heb zoiets gedaan in PS.

      Verwijderen
  3. Hoi Corrie,
    Mooie foto's!! Grappig ook die ganzen.
    Maar mijn aandacht gaat toch meteen naar foto 16, want een fantastische foto is dat.
    Mooie verdeling met prachtig licht, kleuren en weerspiegeling. Een top foto!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie,

    Heel leuk blog, je eerste vliegbeeld van de blauwe reiger ziet er prima uit. Leuk ook die tweede computerbewerking, het lijkt wel mikado. Het zou zeker zonde zijn geweest om je zonsondergangen van de Kromme Mijdrecht niet te laten zien, ze zijn fantastisch mooi en zeker ook het laatste abstracte beeld vind ik zeer geslaagd.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Corrie,

    De foto's van de Kromme Mijdrecht zijn prachtig, zulke mooie avonden. Van de serie daarboven is het caleidoscoop effect (ofzo) heel goed gelukt. Knap dat het gelukt is om de reigers in vlucht vast te leggen, dat is echt niet zo gemakkelijk als iedereen maar denkt met vogels.
    De mooist foto vind ik de laatste foto, echt prachtig van kleur en verder met alle 'Corrie ingrediënten'.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Corrie,
    Wandelingen door Rhijnauwen en Amelisweerd zijn altijd de moeite waard. Het is een schitterende omgeving, ook als je de Kromme Rijn even niet ziet. De zonsondergang bij de Kromme Mijdrecht heeft je schitterende sfeerbeelden opgeleverd. Inderdaad jammer om niet te laten zien.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Corrie,
    Wat zal je genoten hebben tijdens deze wandeling.
    Net als ik nu.
    Het ziet er zo heerlijk fris uit.
    En dan sluit je ook nog eens af met van die prachtige zonsondergangen.
    Genieten dus.

    Hartelijke groetjes,
    Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Corrie,
    Mooi beeldverslag van je twee totaal verschillende wandelingen. De Kromme Rijn ken ik niet, de Kromme Mijdrecht gieten we vaak langs, maar dat ziet er tijdens zonsondergang toch heel anders uit. Deze serie spreekt mij het meest aan. Wat ik van de PS experimenten moet denken weet ik nog niet...
    Kromme Rijn lijkt me ook een mooi gebied. Jammer dat die maaiterroristen nergens rekening mee houden. Zo zonde.
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Corrie,
    wat een mooi blog zeg. Dat groen is echt al geweldig en je tweede foto van boven vind ik absoluut schitterend! Echt heel mooi al dat groen. Daarnaast laat je ook nog eens prachtige beelden zien van een geweldige zonsondergang wauw...... dat is toch werkelijk schitterend om te zien. Ik heb er dan ook heerlijk van gemoten.
    Hartelijke groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hai Corrie,

    Zo jammer dat er leefgebieden van mooie soorten gewoon vernietigd worden zonder dat er nagedacht wordt. Leuk dat je met een vooropgezet plan foto's maakt om mee te rommelen. Iets te veel verzadigd groen naar mijn mening. Maar je hebt wel twee hele leuke foto's weer genomen met zo'n standpunt. Grappig toch hoe vaak jij zo'n mooi beeld weet te maken. De laatste 4 foto's zijn wel de fijnste van dit blog. Prachtig goud licht en ook zo'n mooi plekje. De laatste is zeker super. Een hele mooie spiegeling heb je daar weten te platen.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedenacht, hoe gaat het? Ik ben Braziliaans, uit Rio de Janeiro en op zoek naar nieuwe volgers voor mijn blog. En ik zal de jouwe met plezier volgen. Ook nieuwe vrienden zijn welkom, ongeacht de afstand.

    https://viagenspelobrasilerio.blogspot.com/?m=1

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Corrie,
    alle locaties ken ik, dus gelijk loop ik met je mee zodra ik de foto aanklik!!
    Jammer van het snoeien en dus geen weidebeekjes langs de kant ;-( Maar gelukkig ben jij ook blij met bomen! Schitterende foto's en bewerkingen heb je gemaakt. Heerlijke doorkijkjes over het water en de ganzen zijn ook heerlijk rustgevend. Knap die spetters bij de blauwe reiger, die zijn goed te zien in de vergroting. Het Mijdrechtse toetje is schitterend! Wat een warme kleuren. De laatste foto is heel spannend en mooi!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.