Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

dinsdag 6 augustus 2024

Dolomieten - naar dé drie pieken

 
 

 
Drie pieken - Drei Zinnen - Tre Cime di Lavaredo
 
 Die dag waren we heel vroeg al in de buurt van de berghut Auronzo,
waar we de vorige reis hadden overnacht. Toen stond de wandeling naar de Tre Cime
al op de planning, maar slecht weer verhinderde dat.

Vandaag was de weersverwachting prima; voor dag en dauw gingen we op pad.





De zonsopkomst kleurde nauwelijks, maar iets later zorgde de zon
wel voor een mooi lichtspel.
 
 

 
 
 



Na een picknick-ontbijt gingen we op stap; ieder in zijn eigen tempo.








Zeker het eerste deel was enigszins bekend gebied,
maar zag er toch ook weer anders uit.
En die bloemen, die bloeiden er toen niet, maar die voegen voor mij wel echt iets toe.
 
Alpenpoppies:
 
 

 
 
En ook die leuke lila bloemen weer; rhodothamnus:





Dat leuke kerkje hoort erbij:
 
 

 


Dit bergmassief zijn de drie pieken al,
maar vanaf deze kant herken je dat nog niet.





Dus nog even fiks doorstappen en dan zie je duidelijk de drie toppen.





De pieken kijken hierover uit:





Het ziet er hier wel heel leeg uit, 
maar ik fotografeerde dit vanaf het pad en daar stond ik zeker niet alleen.
 
Onderweg maakte ik deze beelden:




Nogal wat 'verkeer' onderweg dus.





Maar terug naar al het moois wat er te zien was.
Een lekker blauwe lucht op dat moment; kleurt het water ook.








Zelfs kleine plasjes doen mee met dit kleurenfeest.





Op de terugweg. Fijn, zo'n berghut waar je wat kunt eten en vooral: drinken.
 
 

 


Dit zijn wel de leukste bloemetjes die ik die week ben tegengekomen.
Ook een heel leuke naam: Kwastjesbloem.
 
 

 


Dit rotsblok doet me denken aan de standbeelden van leeuwen, 
die vaak op wacht staan bij Aziatische tempels.
 




Kleine plantjes, maar dat knalgeel valt wel op.





Klein hoefblad.
 
 



Ook hier nog even de gentianen.





Een mooi stukje marmer langs de weg.





Tot slot nog wat beelden van die indrukwekkende, bijzondere bergwanden.











Zoals hierboven ook genoemd, waren we twee jaar eerder ook in dit gebied.
Ook daar maakte ik blogs over; dus wie nog meer van deze woeste 
bergtoppen wil zien, hieronder de links:
 
                                  https://kijkeninverwondering.blogspot.com/2022/10/magic-morning.html




10 opmerkingen:

  1. Mountains are impressive. They leave an impression like no other landscape. Great pictures, Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corrie,
    Wat een prachtige beelden zijn dit. Kan zo in een reismagazine. Echt fantastisch. Dit moet waanzinnig zijn geweest om in het echt te zien, want wat is dit mooi. Wat een uitzicht.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dit mooi Corrie, voor mi nostalgisch, doet me denken aan al die keren die we in Italië, Oostenrijk en Zwitserland waren. Die verstilling in de bergen, de prachtige alpenflora, de berghutjes waar je heerlijk kunt eten en drinken met de bijbehorende bergsfeer. Prachtig dat ochtendlicht bij zonsopkomst bij foto 2. En die flora, zo mooi, vooral de kwastjesbloem is een beauty.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterende landschappen en zo mooi in beeld gebracht. Ook oog voor de flora die op sommige foto's mooi op de voorgrond staan. Lijkt mij een prachtige omgeving om te wandelen en te fotograferen.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Corrie, Gorgeous photos of these beautiful area. I´ve been there for some years ago and I am longing back. Just gorgeous !
    Greetings Lasse

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Corrie,
    Wat een schitterende omgeving , maar ook, wat een schitterende platen. Je geeft zo een fraaie impressie van het gebied, met daarnaast ook oog voor de kleurige details. Het moet een topdag geweest zijn.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldige 'wereld' daar zeg. Ik heb er al een aantal malen een prachtige documentaire van gezien, maar helaas nog nooit zelf geweest. Je hebt er echt een super serie van gemaakt.
    Foto 11 is voor mij de topper... zonder de andere foto's te kort te doen 😊
    Groet, Geert

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje Corrie, wat een indrukwekkende landschappen. En je hebt ook mooi de flora in z'n omgeving vast gelegd. Ik geloof dat ik dit ook maar op mijn to-do lijstje ga zetten, je hebt me wel lekker gemaakt met je prachtige foto's. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Corrie,
    Buitengewoon mooie foto's van dit ruige landschap. Vooral de eerste foto, gelijk boem!
    Foto 11, 12 en de laatste zijn ook wel extra weergaloos mooi!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hai Corrie,

    Ik ben niet bepaald een fervent wandelaar en dit soort tochten is dan ook niets voor mij. Dat betekent niet dat ik de foto's en de uitzichten niet mooi vind hoor. Een prachtige serie heb je weer weten te maken en leuk dat je deze keer ook veel verschillende soorten bloemen hebt kunnen fotograferen. Dat je genoten hebt is te zien aan de foto's en het is duidelijk te merken aan de teksten.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.