Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

zaterdag 14 september 2024

Zonnehoedjes

 

 
 
 
Hoogste tijd voor weer eens wat foto's op dit blog.
Allereerst dank voor alle fijne reacties op de voorgaande blogs met beelden van 
de Dolomieten. Daar ben ik nog niet over uitgeblogd, maar nu eerst even
wat bloemen. Deze zonnehoedjes passen wel bij het eind van de zomer.





 
Ik kwam deze eind augustus tegen in het Maximapark (Utrecht).
 
 


 
 
Sommige waren nog volop in bloei; er waren ook al behoorlijk wat
uitgebloeide restanten en verder van alles daar tussenin.
 
 
 

 
 
 
 

 
 
 

 
 
 


 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
 

 

 
Het is echt mijn bedoeling dat het volgende blog wat sneller volgt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

6 opmerkingen:

  1. Hallo Corrie,
    Wat een heerlijke vrolijke blog van de zonnehoedjes. Zo lekker van kleur en ook mooie detailfoto's. De bij erop is ook supergaaf en scherp. De highkey foto is ook erg mooi. Maar voor het warme sfeertje ga ik toch voor de laatste twee foto's!
    Groetjes en fijn weekend,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Corrie,
    Dat heb je mooi gedaan. Prachtige beelden van al deze fraaie bloemen.
    Mooi licht van kleur ook. Ik heb ze zelf ook in de tuin staan en ze komen ieder jaar terug. Prachtig.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Corrie, Very beautiful macros, great colours and backgrounds !
    Greetings Lasse

    BeantwoordenVerwijderen
  4. As always, Corrie, you transform the beautiful into ever more beautiful. Your skill with a camera and your artistic eye is impressive.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Corrie,
    Bloemen blijven een eindeloze inspiratiebron. Als je oog voor details hebt kan je eindeloos variëren en heel verrassende platen maken. Je kan er ook je eigen creativiteit in kwijt. Dat is jou wel toevertrouwd en is je opnieuw prima gelukt.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Corrie,

    Mooi blog van een fotogenieke bloem. Je bent lekker aan het spelen geweest met de scherptediepte waardoor je veel variatie in je opnames krijgt. Ik heb de zonnehoed, echinea force, ook in de tuin, maar hier op de schrale zandgrond zijn ze wel veel eerder uitgebloeid. Herkenbaar die wat langere periodes tussen blogs, ik kamp er ook mee, krijg niet zo snel alles bewerkt.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.