Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

donderdag 26 september 2024

Lago di Braies + flora

 

 

Verspreid tussen de hoge pieken van de Dolomieten liggen veel bergmeren.
 Het grootste is het Lago dit Braies. Dat is dan ook het meest bekend
en trekt dus ook veeeel toeristen.
 
 

 

Wij vonden het daar ook wel druk, maar het is waarschijnlijk geen vergelijk met de
 zomermaanden. Er was nu plek genoeg op de parkeerplaats, terwijl men in de zomer
moet parkeren in een dorp 6 km verderop. Dan rijdt er een pendelbus heen en weer.
 
 Een voordeel heeft al die toeristische belangstelling wel: er loopt  een 
goed begaanbaar pad rond het meer, zodat je er makkelijk omheen kan wandelen.





In het eerste deel van de wandeling is het meer wat smaller.
Het licht en verschillende bomen toveren 100 tinten groen tevoorschijn.
 






Windstil was het zeker niet, maar dat heeft ook zo zijn voordelen.






 

 

Links op de foto is goed te zien dat er een pad langs de bergwand is aangelegd.

 


 

 Daar klettert het water langs de bergwand naar beneden.
 
 

 

 
Vanaf die bergwand naar beneden kijkend. 
 
 

 

 



Vanaf het strandje hierboven maakte ik de volgende beelden.
 
 

 

Water....

 

 


 

En nog even een landschapsbeeld. 
 
 

 
 
Langs de  lagere kant van het meer groeiden ook veel bloemen, 
daarvoor had ik hier geen tijd meer, dus ben ik bij het volgende meer uitsluitend
met de bloemen aan de gang gegaan.
 



 De orchideeën groeiden al langs de weg. 
 
 

 
 

 
 
Nou ja, dat vond ik gek, maar eigenlijk heb ik hier in
Nederland ook op de gekste plaatsen orchideeën gefotografeerd.
 
 

 
 
Ook mooi (en roze): ruige weegbree.

 


 


 Geen idee hoe deze heet, maar ik vind het wel een mooi plaatje.

  

 
 
 Alpenklaver:
 
 

 


 

 

Dank voor het bekijken en graag tot een volgend blog. 

 



1 opmerking:

  1. Wow, Dolomites is a gorgeous hiking area. I´ve been there for some years ago and I really would like to go back. You have as always made some great photos of the trip round the lake. Greetings Lasse

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.