Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

donderdag 6 oktober 2022

Dolomieten - naar Rifugio Auronzo

 

 
Lago d'Antorno
 
 
 
 
 
We zijn op weg naar Rifugio Auronzo,
op onderstaande foto is net boven de boomtoppen rechts 
de berghut te zien waar we zullen overnachten.
 
 
 

 
 
Een half uurtje later zijn we daarboven en wauw, 
wat een uitzicht:
 
 

 
 
Rifugio Auronzo is de plaats waarvandaan je de wandeling kan maken
naar de beroemde Tre Cime - Drei Zinnen ofwel Drie Pieken.
Tegen het eind van de dag staan die doorgaans in het mooiste licht.




Maar deze dag werd er tegen zes uur mist voorspeld.
Er staat minstens twee uur voor die wandeling (heen en terug) en die hadden we nog maar krap aan.
Nu loop ik doorgaans niet zo heel snel - en zeker niet met een camera in mijn hand.
Dus ik besloot om toch maar niet mee te gaan.
Ik was niet de enige en tijdens een kortere wandeling keek ik ook mijn ogen al uit - 
niet in het minst door de soms prachtige lucht en het heel bijzondere licht.
 
 

 
 

 
 

 
 

 
 
Uitzicht op dat leuke kleine kerkje bij de bocht.
 
 

 
 
Toen ik vlakbij het kerkje was, kwam er een bruidspaar uit.
Leuk, ze wilden ook wel even poseren.
 
 

 
 
Ook leuk, kom je daar bij de bocht, hoor je ineens het vrolijke geklingel 
van veel koeienbellen.  
 
 

 

 
Tja, we zijn hier in de Alpen en maar net over de grens van Zuid-Tirol.
 
 

 

 

 
 
Hier een rand van uitgebloeide, pluizige wilgenroosjes.
Die hebben we onderweg ook veel op de bergwanden zien staan. 
 
 

 

 
Dan de blik weer op die imposante bergen om ons heen. 
 
 

 

 

 
 

 
 

 
 
 Een prachtige lucht en bijzonder licht in de richting van de berghut.
 
 

 

 
Met de groothoeklens een panorama.
 
 

 

 
Ook met de groothoek, maar in een enkel beeld lijkt het dichterbij:




 
Weer switchen naar de tele:
 
 

 
 

 
 
Tegen zes uur begint het weer echt om te slaan.
 
 

 
 

 
 
Zoals was voorspeld, veranderen de weersomstandigheden snel;
om zes uur was de hele wereld om ons heen alleen nog maar een spierwitte waas. 
Daarna begon het fiks te plenzen en we kregen een gigantische onweer over ons heen.
Niks mooie zonsondergang, meer een avond om vroeg het bed in te duiken.
 
Pas na twaalven begon het weer op te klaren en de stoere mannen uit onze groep
zijn er nog op uit geweest om de sterrenhemel en de Melkweg
vast te leggen. Pas rond twee uur bleek het daar helder genoeg voor, maar het is ze gelukt.
De rest bleef lekker slapen en werd de volgende ochtend 
getrakteerd op een magisch verlichte wereld. 
 
 
Maar dat is voor een volgend blog....
 
 
 
Dank voor je bezoek en graag tot de volgende keer.
 
 
 
 
 
 
 

6 opmerkingen:

  1. The world is full of beautiful places, Corrie, a few still unscarred by human activity. I think you should embark on a quest to photograph them all so that we get to see them through your lens, with magical interpretation and photographic skill. Well done with these rugged mountain images. All the best - David

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Corrie, van jou foto's word ik blij en stil. Wat een schoonheid. Ik vind die ene mooi met de lange roze bloemen op de voorgrond. Bedankt voor het delen. Je ziet het, ik kom af en toe om het hoekje kijken. Maak je foto boeken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corrie,
    Wat een schitterende foto's!! Dit is echt super mooi.
    Wat een uitzichten. Jullie moeten het daar echt fantastisch hebben gehad. Leuke foto ook met dat bruidspaar.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Corrie,
    Wandelen in de bergen spreekt altijd meer aan dan foto's bekijken is mijn ervaring. Ik vind het heel moeilijk om het beeld dat je voor je ziet ook zó vast te leggen dat je er tevreden mee bent. Het is vaak maar een fragment dat je op de foto ziet, maar dat kan op zichzelf al mooi genoeg zijn. Het doet niets af aan jouw foto's, want die mogen er zijn, maar ik denk dat het beeld op je netvlies nog mooier en indrukwekkender is.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Corrie,

    Een indrukwekkend bergmassief waar je prachtige foto's van hebt gemaakt. Maar goed dat jullie met een gids waren, met zulk weer dat inderdaad zeer snel kan omslaan is het bepaald niet ongevaarlijk in dat gebied. Het is moeilijk om de mooiste foto aan te wijzen maar ik vind nr. 14 met dat koeienpaadje of wat het dan ook is wel heel bijzonder en de meer abstracte foto's met de tele spreken mij ook wel aan.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Corrie, ik geef toe dat ik gesmokkeld heb en eerst je Magic Morning heb bekeken.. Je kunt goed aan al je foto's zien hoe je van dit landschap houdt., Fantastisch gezien en gemaakt.. foto 3, 9, 10, 20 en toen ben ik maar gestopt met favorieten, want de rest vond ik ook allemaal schitterend.
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.