Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

zaterdag 21 december 2019

In de tuin * terugblik







Niet dat ik zo'n tuinierster ben, maar af en toe bloeit er wel iets moois in mijn tuin dat leuk is
 om met de macrolens op af te gaan. In de loop van de lente en zomer heb ik deze foto's verzameld. 




Begin mei bloeiden de akeleitjes, die horen absoluut bij mijn favorieten.
Ze komen in steeds meer verschillende kleuren op, nu ook een paar echt donkere variaties.
Maar de zachtroze zijn toch het leukst voor de foto, het licht schijnt zo mooi door de tere bloemblaadjes heen.


 


Vanaf de bovenkant is de lila versie dan weer mooier.




Blauw met wit blijft een vrolijke combinatie.



In juni is de tuin één blauwe zee door de klokjesbloemen (campanula).
Het kruipt leuk om de grote bladen van vrouwenmantel heen,
waar regendruppels zo lekker lang op blijven liggen. 






Inzoomen op de druppels.





De clematis bloeit dan ook al.






Begin juli is de lavendel al over zijn hoogtepunt heen.
Maar deze fiks afgevlogen distelvlinder is zo blij dat hij hier iets te eten vindt
en waarschijnlijk te moe om door te vliegen, dat hij hier een paar uur lang
alle laatste restjes voedsel uit de lavendelbloemen probeert te halen.




In die tijd is de blauwe hortensia op haar allermooist.




De bijen zijn daar blij mee.




Zo mooi, dat felle blauw.
Dit jaar helaas van erg korte duur. Door het vele, felle zonlicht waren de bloemen snel uitgebleekt. 




Maar...gelukkig had ik de foto's nog.





Eind juli: ridderspoor (delphinium) in een zachtblauwe tint.




Ik had hem in de pot laten staan, met spulletje
eromheen waar slakken niet van houden.
Dat werkte.





Een wat sombere dag, maar zo komt de kamperfoelie wel mooi uit.








Ook mooi met wat groen erachter.




Met bezoeker.




Door de blaadjes van een andere bloem heen.
Als je goed kijkt, zie je hier ook het miertje lopen.


  



Voor de komende tijd wens ik iedereen:






11 opmerkingen:

  1. Hoi Corrie,
    Prachtige beelden. Mooi die bloemen met die fleurige kleuren.
    Erg mooi om weer even terug te kijken naar het mooie warmere weer van toen.

    Fijne kerstdagen.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi quality work as always, Corrie. All the very best for Christmas and the New Year. David

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corrie,

    Wat een heerlijk blog, ik krijg spontaan zin in het voorjaar en zomer.
    Heerlijk die kleurtjes, zachtheid en macro's (waarbij de laatste bloem mijn hart gestolen heeft)
    Maar nu nog eerst even de gezelligheid van de kerst.

    Ook voor jullie hele fijne dagen gewenst en graag tot ziens in 2020.

    Groetjes, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie foto's Corrie.
    Zo kun je terugblikken op en prachtig fotojaar.
    Wens jullie ook fijne dagen en een gezond en gelukkig nieuwjaar.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk , zo'n tuin vol kleurige bloemen. Dan hoef je niet ver weg met je camera.
    Prachtig die hortensia, wat een intens blauwe kleur. Ook mooi de kamperfoelie tegen de witte achtergrond, en dan de druppels op de vrouwenmantel, heel knap.
    Verder gewoon een heerlijk blogje vol vrolijke kleuren, fijn op de donkerste kortste dag van het jaar.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Corrie,
    Lekker zo'n tuin. Dan hoef je niet altijd de deur uit (wel de tuindeur uiteraard) om je hobby te bedrijven. De schoonheid van de blauwe hortensia was mij dit jaar ook opgevallen. Erg fotogeniek. En de mooiste foto voor het laatst bewaard, die is super!
    Groetjes en fijne feestdagen
    Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Corrie,
    Je hebt een mooie variatie aan bloemen in je tuin. Zo heb je een heleboel mogelijkheden om je uit te leven met je favoriete onderwerp. Het heeft opnieuw veel fraais opgeleverd. Lekker dat je er zo veel mee kan variëren en je komt nooit te laat thuis.
    Prettige feestdagen, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Corrie,

    Zo dat is nog eens even terug in de tijd met lekker frisse kleurtjes in deze donkere tijd. Prachtig macrowerk, je laat hier zien dat je niet ver van huis hoeft te gaan om schitteernde foto's te maken. Ik vind vooral nr. 4 een hele fraaie, maar zeker ook de high key opnames van de kamperfoelie, echt fantastisch mooi. Ik wens je eveneens fijne feestdagen en heel heel goed en gezond 2020.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Corrie,
    Nou had ik hier al een stuk of 3 x uitgebreid naar gekeken....maar nog niet gereageerd! foto 11, 14 en 23 en alle pastels hebben mijn voorkeur. Ik word ook helemaal blij van die vrolijke bloeiers. Je kan aardig toveren met de macrolens. Heerlijk! Ik heb er weer van genoten!
    Bedankt voor je prachtige kerstfoto en wens.
    Voor jou ook alle goeds in 2020!
    Lieve groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Corrie,
    wat een fijne en supermooie foto's.
    Zo verlang je toch gelijk weer naar de lente en zomer hihi.......
    Ik vind net als maria je macro's erg mooi en goed geslaagd.
    Dank je wel voor je kerstwens.
    Ik wens jou en je dierbaren een fijne jaarwisseling en alle moois en veel mooie (natuur) momenten in 2020.
    Hartelijke groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Uitbundige serie, Corry. De vlinder met de 3 sprietjes erachter vind ik buitengewoon mooi. Groetjes en de beste wensen nog. Jody

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.