Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

woensdag 20 november 2019

Blaadjes







Van groen naar geel, oranje, bruin, rood... 
het zijn de blaadjes die de herfst kleuren.
Daarom een blog met blaadjes in de hoofdrol, 
met een stevige bijrol voor het water.




Floating...




Zo mooi, die luchtrandjes om de droge (!) blaadjes heen.




Hier kwamen die blaadjes dus vandaan...





De kleur trekt langzaam weg


















Deze zien eruit of ze altijd al rood waren.







Vanaf mijn favoriete bruggetje in Lusthof De Haeck:






Direct onder het bruggetje is het water stil en glad,
maar een klein stukje verderop is er een bocht in het water;
dat zorgt voor stroming en dus rimpeling.





Ik speel met verschillende afstanden en sluitertijden.













Het boompje aan de overkant is feller gekleurd.








Terug naar het bos in 's Graveland;
het blad van een bijzondere Japanse esdoorn:






Om te besluiten nog twee spiegelingen:








Hartelijk dank voor je bezoek 
en voor alle fijne reacties op het voorgaande blog met paddenstoelen.






12 opmerkingen:

  1. Geweldige foto´s Corrie. Heel erg mooi met die creatieve reflecties
    Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt prachtige foto's weer Corrie, heel inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corrie,

    Wat een heerlijk blog plaats je weer.
    Heerlijke herfstkleuren, alsof je in een snoepwinkel terecht bent gekomen.
    Fijn gespeeld met de afstand en sluitertijden waardoor je ware kunstwerken hebt gekregen.
    Het water rond de blaadje is hierdoor zijdezacht geworden.
    Maar ook de bokeh is weer meesterlijk.
    Dit blog is zowaar een verwenmoment geworden.

    Fijne dag en groetjes,
    Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. A feast for the eyes, Corrie, all very artistically done.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een lekker origineel blog, Corrie. En hoe verder ik naar beneden scroll hoe mooier de foto's worden. Met name de spiegelbeelden in het bewegende water zijn erg artistiek en zeer geslaagd, Inspirerend en knap gedaan!
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Corrie,
    Wat mooi!!!!!!
    Echt schitterend. de blaadjes in alle kleuren, de rimpelingen in het water, die fantastische serie in bijna abstracte weergave van de bladeren en spiegelingen in het water. Zo knap gefotografeerd! Echt kunstwerkjes.
    Ik heb er van genoten dit te bekijken, pfft juweeltjes.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Corrie,
    Het blijft boeiend hoe verschillend mensen met de herfst omgaan. Jij blinkt in ieder geval uit met opvallende en vooral originele beelden. Het blijft steeds weer een verrassing wat je met een camera kunt laten zien dat met het blote oog heel anders overkomt.
    Een pluim voor originaliteit en composities.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn complimenten Corrie.
    Wat heb je dit weer mooi gefotografeerd en wat een mooie natuurlijke kunstwerken heb je er van gemaakt.
    Zoals 16 - 17 - 18 - 19.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het geweldig Corrie, dikke complimenten. Aanvankelijk dacht ik dat bij het riviertje de Hoegne in België geweest was, daar zie ik vaker foto's vandaan komen met blaadjes in stromend water. Ik vind je blog naar foto 21 steeds mooier worden, prachtig die geringe scherptediepte bij nrs 8, 9 en 10, schitterend ook die achtergrond van nr. 12. Maar de nrs 15 t/m 21 vind ik werkelijk superb, ik heb afgelopen week een workshop bijgewoond van Andrea Gulickx, in mijn ogen een autoriteit op het gebied van dit soort fotografie, deze van jou zouden daar naadloos in gepast hebben. De nrs 17, 18 en 19 zouden als drieluik zo aan de muur kunnen.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hai Corrie,

    Wat een enorm kunstzinnig blog is dit. Erg mooi de gouden spiegelingen met langere sluitertijden.
    Ook de detailopnames van de bladeren zijn super, net als de twee foto's van de rode bladeren. Super hoe je al het aangeleerde in praktijk aan het brengen bent. Heel mooi werk Complimenten.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het water en de blaadjes smaken naar meer, prachtig! Maar ook de blaadjes waarin de details zo mooi te zien zijn vind ik mooi, verval op zijn mooist met die nerven zo duidelijk. Knap hoe je van iets gewoons als blaadjes toch iets heel bijzonders weet te maken. Erg mooi blog!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Corrie,
    ik begon al neer te zetten welke foto's er voor mij uitsprongen dus dat was 2, 3, 4.... en toen ben ik gelijk gestopt maar heb eerst eens verder gekeken. Nah...... ik hoef niet eens meer te tikken welke er voor mij uitspringen want je laat hier werkelijk een super fantastische reeks zien met prachtige kleuren, mooie achtergronden, geweldige details en supergave standpunten. Dit is een serie naar mijn hart :-)))))
    Hartelijke groeten, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.