Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

maandag 8 oktober 2018

Nog even zomers







De herfst is al ruimschoots aan de gang, maar ik heb nog veel fleurige zomerplaten,
die ik wil laten zien voordat ik aan de herfstkleuren begin.
Dus bij deze...

Eerst de cichorei - cichorum intybus.
Die bloem kan ik erg waarderen, en deze zweefvlieg ook.


 








Zo'n wespentaille is best mooi.










 Een doortastende, maar eenzame klaproos tussen het graan






 krijgt hier gezellig een bezoeker (zweefvlieg?)






 Twee plantjes (grasjes?) die je vaak tegenkomt, maar waarvan ik geen idee heb hoe het heet.
Dus al iemand het weet....graag doorvertellen.




 
 


Distelvlinder op akkerdistel:


 



Het muskuskaasjeskruid  - malva moschata.

De knoppen vind ik al zo leuk, beetje hoekig, net een doosje.


 


De bloemen zien er "teer" uit, alsof ze bescherming nodig hebben.



 


 Ze lijken nóg dunner als het licht erdoorheen schijnt.


 


Hun honing valt blijkbaar wel in de smaak:


 


Glad walstro - galium mollugo - heeft piepkleine witte bloemetjes.
Het groeide echter in grote hoeveelheden. Een prachtig geheel, de iele
frisgroene steeltjes en bladeren in combinatie met de iele witte bloemetjes.


 








Tot mijn verrassing lukte het om één zo'n bloemetje goed in beeld te krijgen.


 


Om te besluiten met vrolijk geel, de rolklaver - lotus cornuculatus.
 




Nóg vrolijker als daar ook wat rood in zit. 
















Met dit zonnige beeld neemt dit blog dan nu toch afscheid van deze bijzondere zomer. Voorlopig hebben we ook een behoorlijk zonnige herfst.




Dank voor je bezoek, ook jullie reacties vind ik altijd heel fijn.
 
 


9 opmerkingen:

  1. Hallo Corrie,

    Zullen we afspreken dat je dit rond de kerst nog eens doet.
    Ik bedoel zo'n heerlijk, vrolijk en vooral mooi zomers blog plaatsen?
    Heel mijn dag kan niet meer stuk.
    Hier wordt een mens (ik in ieder geval) blij van dus dank je wel.

    Prachtige kleuren, fraaie scherpte, mooie achtergronden en erg divers.
    Of wel een genot om naar te kijken.

    Groetjes, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corrie,
    Zeer mooie foto's. Prachtig met die fleurige kleuren.
    Die eerste foto's met die blauwe bloemen zijn heel mooi.
    Grappig om zo close in die bloem te kijken, zoals op foto 6.
    Foto 4 vind ik echt super. Deze foto zou je ook nog een kwartslag naar links kunnen draaien. Dan zou hij zeker niet misstaan aan de muur.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een lekker zonnige zomerse serie, Corrie. En inderdaad, het mooie weer weet maar van geen wijken. Ik zit - als paddofiel - met smart op de echte herfst te wachten, maar het schiet maar niet op. Misschien volgende week? Voordeel is dat er nog van alles blijft bloeien en vliegen. De wilde cichorei zie je bijv. overal nog volop in bloei staan. Je kunt je dus nog uitleven! Ik vind dat ook een prachtige bloem.
    Het Muskuskaasjeskruid heb ik geloof ik nog nooit voor mijn lens gehad. Jammer, want het blijkt een fraai plantje te zijn. De bloemknoppen zijn zeker heel apart.
    Knap dat je van het gladde walstro één enkel bloemetje zo hebt weten vast te leggen. Lijkt me geen makkelijke plant om daar een mooie compositie mee te maken. Bij nr 19 en 20 is jou dat toch heel aardig gelukt!
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Corrie,
    Mooi, mooi, mooi ;-) Heerlijk zomers met lekker knalkleuren. De eerste zweefvlieg is een Blinde bij ( is dus een zweefvlieg) en dat kleinte in de klaproos ook inderdaad een zweefvliegje, welke weet ik niet. Maar genoeg daarover, ik zit hier een partij te genieten van al het moois. De Cochorei en het Kaasjeskruid daar heb je wel mee getoverd. Het glad Walstro,dat je daar een mooie macro van kon maken, zo knap! De knalrode klaproos en laatste foto van de rolklaver, pfft heel geslaagd ook! Maar het aller mooiste is toch de Distelvlinder, die zit daar prachtig fluweelzacht te wezen! Jij weet wel wat nazomeren is, heerlijk!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor nog zo'n zomers blogje Corrie.
    Dit is toch genieten.
    Fijn weekend, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Corrie,
    Het is wel duidelijk dat je een bloemenliefhebber bent. Wat een variatie, wat een kleuren en wat een mooie beelden. De serie past perfect bij het relatief warme, zonnige weer van de laatste dagen. Geen kans om met al deze bloemen uit de toon te vallen en terug te verlangen naar de zomer. Bij bloemen kan je rekenen op bijvangst. Daardoor krijgen sommige platen net iets extra's.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Corrie,
    inderdaad prachtige zomerplaten. Ik laat ze maar staan tot volgend jaar (voor als ik geen tijd heb om te fotograferen ;-)) Ik geniet hier van je kleuren en de insecten. Morgen (lees zaterdag) ook nog zo'n mooie dag en wie weet wat je dan nog allemaal ziet. Van deze platen heb ik in ieder geval weer genoten.
    Hartelijke groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lekkere kleurrijke blog, die begint met blauw en rood en eindigt met geel. En daartussenin de pastels...... het is nog genieten van deze nazomer en levert met de bij en vlinder nog echt zomerse plaatjes op
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie zomerse serie Corrie, de distelvlinder komt heel mooi uit tegen de donkere achtergrond. Heel mooi ook hoe de klaproos eruit springt tussen het graan, goed gezien. Zelfs nu kun je nog verder met zomerse plaatjes schieten, het houdt maar niet op.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.