Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

maandag 22 oktober 2018

Spelen met blaadjes






In deze zomerse herfst schijnt de zon veel door de gekleurde blaadjes;
waardoor het geel, oranje, rood extra mooi oplicht.
Ik word daar wel vrolijk van. 



 

Zoals bij deze esdoorn,
die tussen het groen veel oranje en rode blaadjes heeft.
Leuk spelen met meer of minder licht.


 






Eikenblaadjes hebben ook mooie vormen en kunnen prachtig verkleuren.


 


Een groepje bladeren in fel zonlicht. 
Daar kan je dan achteraf ook nog leuk mee spelen in Lightroom.
Van licht naar donker.









Dan een grasveld vól gevallen blaadjes, deels belicht door de  laatste zonnestralen.
Daar wilde ik wel tussen gaan liggen.













Dank voor je bezoek; reacties vind ik altijd erg leuk.




13 opmerkingen:

  1. Gaaf Corrie, prachtige blog van de
    herfstige blaadjes, heel mooi an kleur en prachtige composities bij!!
    De laatste 2 foto's zijn echt mijn favoriete platen!

    groet Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hello Corrie: the beautiful colours of fall delight us every year. We have the same panoply of splendour here, but with every windy day the trees get barer and barer. Enjoy the week ahead.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Corrie,
    Een prachtige serie! Zo mooi van licht en kleur. Daar ben je echt een kei in!
    Ik heb er weer zeer van genoten!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto's, heerlijke kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Corrie,

    Een mooie Indian Summer hier in Nederland vastgelegd. Fijne herfsttinten met vooral hele mooie bokeh's in de achtergrond, heel subtiel. Goed idee ook van je om tussen die blaadjes te gaan liggen, het levert herfstplaten op vanuit weer een heel ander perspectief.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Corrie,

    Wat een heerlijk blog, net als jij wordt ik hier ook vrolijk van.
    Niet alleen vanwege de prachtige warme tinten maar ook vanwege de prachtige scherpte diepte en het mooie bokeh dat dit tot gevolg heeft.
    Dit is echte eyecandy.

    Groetjes, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig al die herfstkleuren.
    Vooral die laatste drie vind ik heel bijzonder.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Corrie,
    Dat krijg je als je zo op paddestoelen gefocust bent, dan zie je niet wat er allemaal voor moois boven je hoofd hangt. Toch eens wat vaker omhoog kijken dus, want zoals jij laat zien is daar ook veel moois te bewonderen, zeker in de herfst. Er zitten een paar juweeltjes tussen! Nr 2 en de laatste spreken mij het meest aan. Die laatste had ik natuurlijk met mijn neus op de grond ook kunnen zien ;-)
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Corrie,
    het is maar net waar je mee bezig wilt zijn in de herfst. Paddenstoelen, de damhertenbronst of het kleurenspel in de bladeren. Bladeren eens met andere ogen en vanuit een ander standpunt bekijken levert veel moois op zoals je laat zien. Het lage standpunt is een vondst en heeft je prachtige platen opgeleverd.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hai Corrie,

    Wat kan de herfst toch prachtige beelden opleveren zeg. Veel mooier dan in de andere seizoenen. Hoewel de hele serie fraai is, springen er voor mij twee beelden uit. Foto 4 is prachtig. Heerlijke kleuren, beetje soft en scherp tegenlicht. Ook je laatste foto is zeer goed gelukt. Hoewel deze uiteraard veel op de foto ervoor lijkt, zorgt de andere positie van het blad net voor een betere compositie. Ook het ontbreken van het achterliggende blad tov de eennalaatste foto is een grote verbetering.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke serie, vooral de rode blaadjes met de witte achtergrond vind ik mooi (foto 4). heerlijk hoe je met het licht hebt gespeeld. Dit wil ik ook deze herfst nog een keertje doen, maar tot nu toe is het er niet van gekomen, misschien dit weekend, voordeel is dat het dichtbij huis kan, want bomen zijn er overal
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Corrie,
    wat een heerlijk serie van deze herfstbladeren zeg!
    De kleuren zijn echt fenomenaal en je hebt er heerlijk mee zitten spelen.
    Ik vind je kleuren echt heel sfeervol en echt ontzettend mooi!
    Je bent dan in Lightroom bezig geweest. Deed ik voorheen ook maar na de crash werkt dat programma niet meer. Maakt ook niet uit want hier zie ik de meest mooie kleuren aan mijn oog voorbij komen. Super gewoon. Een compliment.

    Hartelijke groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Erg mooi om te zien Corrie.
    Prachtige kleuren en scherpte.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.