Deze keer maar eens beginnen met de 'mooiste van de dag'.
Ik zag deze prachtige kop van een kameel vanuit een oud, vervallen treintje
in het 'woestijngebied' van Wildlands, de dierentuin in Emmen.
Wat een buitenkans toen ik deze kop vlak voor het raam zag verschijnen.
De foto is gemaakt op 40 mm.
Ander treintje, andere kameel.
Om een idee te krijgen van gebied. Er lopen daar heel wat kamelen;
allemaal in de rui - van wintervacht naar zomervacht.
Maar we begonnen in het poolgebied,
waar deze zeeleeuw nog wel even zijn kop omhoog wilde doen,
maar het verder wel erg rustig was.
De pinquïns hebben een enorme ruimte.
Leuk is dat je ook vanuit de kelder deze dieren onder water kunt bekijken.
Niet zo goed te fotograferen, maar wel heel leuk om de bekijken welke
capriolen ze onder water uithalen.
Deze Humboldt pinquïns lijken erg veel op de Afrikaanse pinquïns
die we ooit in Zuid Afrika gezien hebben.
De einzelgänger hierboven deed me daarom denken aan die hieronder;
in Zuid-Afrika.
Voor een blauwe reiger hoef je natuurlijk niet naar een dierentuin,
maar ik vond dat deze hier wel errug mooi poseerde.
Door naar de savanne.
De dames leeuw lagen hier wat lusteloos te liggen.
Waarschijnlijk moesten ze wachten tot mijnheer leeuw uitgegeten was.
Meer actie bij de stokstaartjes.
Altijd fijn als er eentje op wacht wil staan.
Als ik deze zebra's zo door elkaar zie staan,
kan ik me goed voorstellen dat zo'n groep verwarrend werkt voor roofdieren.
Mooi zo, met die lichtrandjes.
Nog zo'n drietal gazellen.
Even oversteken naar Noord-Amerika.
Zo schattig, die prairiehondjes of grondeekhoorns.
Een aardsengel-duif.
Deze was hier waarschijnlijk ook op bezoek, want was niet geringd.
Watervalletje (langs het olifantenverblijf)
Aziatische olifant
Die kreeg ik later van veel dichterbij in beeld.
Binnen in de kas.
Tot slot nog even naar Zuid-Amerika: de bruinkopslingerapen
Zo fantastisch om deze zo behendig tussen de touwen te zien slingeren.
Dit leuke koppie heb ik uitgesneden:
Wel errug leuk, zo'n zwerftocht over de wereld in één dag.
Hopelijk vonden jullie het ook leuk om met mij mee te kijken.
Dank voor alle fijne reacties op voorgaande blogs.

























Hey Corrie,
BeantwoordenVerwijderendie kop van die kameel is inderdaad een plaatje van een kop. Gelijk maar even in de vergroting bekeken :-) Dat oude treintje is trouwens ook echt de moeite waard. Pinguïns zijn ook altijd heel leuk om te zien maar de stikstaartjes winnen het hoor. Die vind ik ook altijd zo gaaf om t4e zien. Het zijn ook echt van die grappige diertjes.
dat watervalletje in foto 18 vind ik ook superleuk. Mooi vastgelegd ook en heel mooi van kleur. Ik had nog nooit van een aardsengel-duif gehoord maar ik heb weer wat bij geleerd :-)
Zebra's, olifanten en gazelles. Altijd goed toeven in een dierentuin en zeker met dat mooie weer wat jij had. Ik heb genoten.
Hartelijke groet, Helma
Hoi Corrie,
BeantwoordenVerwijderenWat een super leuke en mooie foto's!! Mooi al die verschillende dieren uit Wildlands.
Je had toen ook een mooie zonnige dag zo te zien, lekker hoor!! Je foto van dat stokstaartje dat zo alleen staat en ook je laatste foto van dat aapje zijn ook erg mooi zeg.
Dit is genieten hoor, want ik vind het zo ie zo altijd leuk om dierentuin foto's van andere te zien.
Groetjes, Marco
Hoi Corrie. Wow die kop van de kameel. Wat kijken ze toch altijd neer op iedereen. De arrogantie straalt er vanaf. Hele mooie foto! Ook het portretje van jde aap, je laatste foto. Mooi nieuwsgierig knap aapje! Deze twee springen eruit, maar daartussen hele leuke foto's van de pinguïns en het mooie stokstaartje. De gazellen met lichtrandje en het watervalletje. Ik heb zeker mee genoten van dit moois!
BeantwoordenVerwijderenGroetjes Maria
Ik vond het errug leuk om mee te reizen. Wat een mooie foto's. Op de één of andere manier vind ik die pinquïn in het water het mooist. Ik hou van ze.
BeantwoordenVerwijderenDag Corrie,
BeantwoordenVerwijderenDierentuinen bieden de kans om dieren te zien die je in de natuur niet of niet zo snel zult zien. Maar ook dieren die je in het wild wel gezien hebt kan je soms in dierentuinen veel beter zien. En dan heb ik het nog niet eens over noodzakelijke fokprogramma's. Kortom, dierentuinen kunnen veel moois te bieden hebben. Het is duidelijk dat je het in Wildlands goed naar je zin hebt gehad én dat je er ook fraaie platen hebt kunnen maken.
Groet, Kees
Hai Corrie,
BeantwoordenVerwijderenAl een paar keer het plan gehad om deze dierentuin te bezoeken, maar op 1 of andere manier komt het er nooit van. Mooie serie van diverse dieren waar je op een groot aantal foto's goed hebt kunt verbergen dat ze in de dierentuin zijn gemaakt. Hele fraaie gedragsplaat van de zebra's en daar wordt inderdaad zeer duidelijk uit waarom ze zo gekleurd zijn. Mooi portret ook van de kameel. Het stokstaartje en de grondeekhoorns vind ik de fraaiste voorbeelden hoe mooi dierentuinfotografie kan zijn. Je waterval en de afsluitende foto zijn super.
Groetjes,
René
Mooie serie heb je hier Corrie.
BeantwoordenVerwijderenWat een grappige foto de laatste ;-))
Groetjes Tinie
Wat een super mooie foto's heb je gemaakt Corrie! De (portret)foto's van de kameel en de zeehond vind ik top. De foto van de pinquïn die je in Zuid Afrika hebt gemaakt is geweldig! Zoals hij daar loopt met zijn 'platpoten' en die afhangende schouders.
BeantwoordenVerwijderenAls je de foto's bekijkt, zou je niet zeggen dat ze in de dierentuin genomen zijn. Knap gedaan.
Groetjes,
Annette
Hej Corrie, en underbar serie från parken. Och ansiktet (apans) på slutet är ju helt bedårande !
BeantwoordenVerwijderenHälsningar Lasse