Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

dinsdag 25 april 2023

Lentebeelden

 


 Blog nr. 2 van dit jaar heeft nóg veel langer op zich laten wachten dan de eerste. 
Daarom zie ik maar af van de aangekondigde paddenstoelen;
in plaats daarvan: tijd voor lentebeelden.
 
 

 
 
Bosanemoontjes in verschillende tinten:
 
 
 
 
 

 
 


 
 Zelfs geel (had ik niet eerder gezien);
 
 

 
 

 
 
En net iets anders van vorm:
 
 

 
 
Terug naar geel: sleutelboemen. 




 
 

 
Ook lente: de varens ontvouwen zich:
 
 

 
 
Kievitsbloemen
 
 

 
 

 
 
 

 
 

 
 
look-zonder-look:
 
 

 
 
Ontluikend fluitenkruid
 
 

 
 

 
 
Pluisjes met druppels 





Nog slechts enkele pluisjes over:

 
 

 





 
 
Dagkoekoeksbloem
 
 

 
 

 
 
 
 
 
Echte koekoeksbloem
 
 

 
 
 
 
Begonnen met een boom, dan tot slot een groepje bomen.
 
 

 
 
 
Dit zijn beelden van vorig jaar, toen de lente wél uitbundig was en ik zoveel 
gefotografeerd had dat lang niet alles een blogje kreeg. Dat kwam dus mooi uit
nu ik dit jaar begon met wel heel lang in het medische lappenmandje te 
blijven zitten. En vervolgens toch moeite heb om het fotograferen 
weer op te pakken. Maar: er zit een fotoreis aan te komen,
dus dan zal dat zeker wel weer goed komen.
Tot blogs!
 
 
 
 

9 opmerkingen:

  1. Ondanks de koude grijze lente heb jij hier een lekkere kleurrijke fotoserie neer gezet. Ik kreeg in ieder geval een echt lentegevoel bij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Annemarie, dank voor je mooie compliment, maarreh... het zijn beelden van vorig jaar (in de tekst eronder gemeld). Toen was de lente wél uitbundig.
      En gelukkig had ik de foto's nog....

      Verwijderen
  2. Ha Corrie,
    Heerlijke serie voorjaar , 2022 dus, want nu zijn we nog niet zo enthousiast in de natuur....Alles snakt naar warmte en zon, zeker als de eerste jongen uit het ei komen, moet er toch voer rondvliegen en kruipen ;-)
    Ik heb genoten om al deze foto's op mijn gemak te bekijken. Ik zie je gewoon draaien en zoeken naar de beste belichting en positie, zo knap allemaal!!! Schitterend resultaat. Ik had nog nooit andere dan de "gewone" wit met geel hart bosanemoontjes gezien, dus super leuk om te zien.
    Knap maar gauw op! En rustig aan hè....
    Dikke knuffel,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb er zo van genoten. Dank je wel voor het delen van deze foto's. De pluisjes zijn mijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie je voorjaars blog Corrie.
    de fraaiste foto komen voorbij. We kunnen altijd zo heerlijk spelen met
    Anemoontjes, kievietsbloemen en al die nadere vroege lente bloemetjes,
    ik wist ook niet dat er anemoontjes in het geel waren
    Complimenten Corrie je hebt weer je uiterste uit jezelf gehaald.
    prachtige blog.

    Lieven groetjes Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Corrie,
    Het maakt niet zoveel uit wanneer de foto's gemaakt zijn, zolang ze maar een beeld oproepen dat je graag wilt zien. Het is vaak even zoeken voordat je het beeld krijgt dat je wilt, maar het resultaat is er dan ook wel naar. Je heb weer een fraaie collectie samengesteld die het plezierig maakt om naar te kijken. Ik wens je toe dat je snel weer je normale ritme te pakken hebt.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Corrie,

    Altijd fijn als je wat foto's achter de hand hebt en dit zijn niet de minste. Ik vind je eerste boom al een hele mooie met die soft-focus. Bosanemonen in allerlei varianten, ik wist ook niet dat er zoveel kleurschakeringen bestonden. Sleutelbloemen staan er ook prachtig op. En je laatste, impressionistische foto kan ik wel waarderen, mooie techniek met waarschijnlijk dubbele belichting(en), zou ik ook eens wat vaker moeten doen. Ik wens je verder beterschap en hopelijk kun je snel het fotograferen weer in z'n volle omvang oppakken.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai Corrie,

    Zo, eindelijk tijd om even goed jouw blog te bekijken. Wat een ontzettend gave reeks foto's heb je bij elkaar geplaatst zeg. Teveel moois om ze 1 voor 1 te benoemen, maar je mag zeer tevreden zijn met de resultaten. Al die workshops en het oefenen resulteert in boeiende beelden. Dat is het leuke van dit bloggen. Je ziet iemand beter en beter worden. De kievitsbloemen wil ik wel even apart benoemen. Prachtig. Daar ga k volgend jaar toch eens werk van maken.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.