Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

woensdag 10 augustus 2022

Zonnebloem

 


 
Alleen al het woord 'zonnebloem' roept bij mij ogenblikkelijk associaties op met: 
zomer, zonnig, vrolijk, luchtig, zorgeloos en niet te vergeten: GEEL.
Bijzonder zijn ze ook, zo'n enkele bloemsteel die minstens een meter omhoog komt,
en de ongelooflijk grote bloemen.
 
 

 
 
Vorige maand waren we een paar dagen in Twente. 
We logeerden daar in een erg gezellige B&B, Erve Fakkert, waar ze een 
leuke wilde bloementuin hadden aangelegd, met prachtige, stevige en gave zonnebloemen.





Jullie snappen dat ik daar ogenblikkelijk heel enthousiast van werd.
Ook veel hommels en andere insecten waren daar heel enthousiast bezig.




 
Ook de nog jonge knoppen zijn natuurlijk groot.
En mooi frisgroen.
 
 

 
 

 
 
Hier schemert het geel van de bloembladen al door het groen heen.
 
 

 
 
Bijna helemaal open:
 
 

 
 

 
 
Ook mooi vanaf de achterkant.
 
 

 
 
Na héél véél pogingen lukte het me zo'n mooie akkerhommel 
goed in beeld te krijgen. 
 
 

 
 
De zonnebloem in volle glorie:
 
 

 
 
Als toetje bij dit blog ook een paar korenbloemen;
uit hetzelfde tuintje.
 
 

 
 
Vind ik ook heel mooi. En contrasteert leuk bij het geel.
 
 

 
 
 

 
 
 
 
Dank voor het bekijken en graag tot een volgende keer.
 
 
 
 
 
 

4 opmerkingen:

  1. Hoi Corrie,

    Een mooie ode aan de zonnebloem die je allerlei standen en in diverse ontwikkelingsstadia hebt gefotografeerd. Lekker frisse platen en een leuke macro erbij. Ook de korenbloemen mogen er zijn met die fijne achtergronden. Het verbaast me wel dat er daar alles zo mooi fris bij staat. Ook vorige maand al was hier sprake van een enorme droogte en zelfs met regelmatig sproeien hield ik veel planten in onze tuin niet overeind.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele mooie serie van de zonnebloemen Corrie.
    Maar ook de korenbloem heb je er prachtig op staan.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Corrie,

    Beetje jammer dat je dit blog nu as plaatst ;-) Ik had dit namelijk goed kunnen gebruiken voor inspiratie toen ik op vakantie in Frankrijk was. Heel veel velden met zonnebloemen, maar ik kon er maar geen leuk plaatje van maken. Nu ik jouw foto's zie, zie ik wat er mogelijk is, in ieder geval vwb detailopnames. Een landschapsfoto valt toch niet mee. Mooi ook de foto's van de korenbloemen en vooral die met het contract van de zonnebloemen. Goed gezien.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie,
    Prachtig al die fleurige zonnebloemen. Erg mooi gefotografeerd.
    Ook die blauwe bloemen zijn erg mooi.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.