Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

dinsdag 3 augustus 2021

Ik zie groen en geel

 



Groen en geel en met druppels - 
zo weet de vrouwenmantel me ieder jaar weer te betoveren.
En ga ik er steeds weer met de camera op af.
 
 

 







Een uitgebloeide papaverknop tussen de ieniemienie gele bloemetjes.
 
 

 
 
Een boom met nog fris lentegroene blaadjes.
 
 

 
 
Etagebloemen,
die vind ik wel heel apart en leuk, bovendien een toepasselijke naam.
 
 

 

Deze winter liet ik de uitgebloeide, gedroogde bloemen hier al zien,
de structuur is daar goed te herkennen.







Van bovenaf gezien:
 
 
 
 

Boom, belicht door het avondzonnetje.
 
 

 


Mooie, grote bloemknop,
maar ik weet niet wat voor bloem daaruit gekomen is.
 
 

 


Jacobskruiskruid
 
 

 
 
Van dichterbij en van bovenaf:
 
 

 


Dit lijkt er heel erg op, maar is (denk ik) boerenwormkruid.
 
 

 


Met zo'n zebrarupsje erop moet dit wel weer het jacobskruiskruid zijn.
 
 

 


De rups van de sint-jacobsvlinder.
 
 

 
 
Tot slot het vlasbekje,
leuk om die ook hier in de omgeving aan te treffen. 
 
 

 
 





Dank voor je bezoek aan dit blog.
Hopelijk hoefde je je niet groen en geel te ergeren,
maar vond je het leuk om deze foto's te bekijken.
 
 
 
 

11 opmerkingen:

  1. Hoi Corrie,
    Wow, heerlijk groen en fris en geel !
    Wat is die vrouwenmantel dan toch aantrekkelijk. Super met die druppels. De papaverknop lijkt te zweven, heel mooi!
    De etagebloem....nooit van gehoord, maar prachtig, zeker zoals jij er mee omgaat ;-)
    Vlasbekjes zijn ook al van die heerlijke inheemse bloemetjes. mooi hoor! Je bomen zijn weer prachtig gefotografeerd. Je ziet gewoon dat ze geen tekort aan water hebben gehad. Fraaie foto van die rups zo tegen dat blaadje aan.
    Kortom, ik heb weer genoten van je frisse blog!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corrie,
    Wat een mooie foto's zijn dit.
    Prachtig al die balderen met die druppels. Een heel mooi effect.
    En wat heb je die etagebloemen ook mooi gefotografeerd. Toevallig had ik ze in de Beekse Bergen ook zien staan. Al wist ik totaal niet hoe deze bijzondere bloemen heten.
    Je foto's van die rups vind ik ook heel erg mooi.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corrie,

    Zeker hoefde ik me niet groen en geel te ergeren, sterker nog, ik heb met veel genoegen je blog bekeken en gelezen. Het valt me op dat je steeds meer heel uitdagende standpunten weet te vinden om bloemen en planten te fotograferen. Hier vaak van bovenaf wat je hele mooie resultaten heeft opgeleverd zoals die uitgebloeide papaverknop. De vrouwenmantel, ik heb ze ook massaal in de tuin, er blijven altijd zo mooi de regendruppels op zitten, maar ik kwam nog niet op het idee om daar wat mee te doen. Jij had wel dat idee en je schoot er prachtige platen van, vooral nr. 1 en 5 vind ik een hele mooie. Die etagebloemen zijn ook prachtig, ik kende ze nog niet. Heel mooi ook de structuur in de bomen.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Corrie,
    Wat een heerlijke blog. Eerst de prachtige serie van de druppels op de vrouwenmantel, dan de artestieke papaverbol in het geel. Gevolgd door die mooie boom. De rups heb je ook heel mooi, bij fijn zacht licht.
    ik heb weer met plezier naar jouw foto's gekeken
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Corrie,
    Vrouwenmantels hebben mij nog nooit kunnen verleiden tot het maken van foto's, ook al staan ze ook bij ons in de tuin. De etagebloemen staan bij ons in een parkje vlakbij. Interessante bloemen, waar mijn ogen voor het eerst op vielen toen ik in het buitenland was. Teruggekomen van vakantie zag ik dat vergelijkbare bloemen ook vlakbij te vinden waren. Vlasbekjes zag ik onlangs weer in de duinen. Veel herkenning dus. Je hebt je creativiteit weer goed gebruikt.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Corrie,

    Ik ben een beetje verbaasd dat je zulke gave foto's van de Vrouwenmantel hebt weten te maken, vooral de eerste vind ik heel goed gelukt en prachtig van kleur. De st. Jacobsrups is ook heel mooi geworden net als de bomen zo van onderaf, vooral de tweede vind ik ook weer erg mooi. Vlasbekjes zijn prachtig, leuk dat je ze in de buurt gevonden hebt. Ik vind fotograferen van geel (in de natuur) nog zo gemakkelijk niet, het is jou goed gelukt.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie blog Corrie...
    ik ben eigenlijk nooit meer zo aanwezig hier, te druk met andere dingen, maar voor jou maak ik dit keer een uitzondering!
    Prachtige foto's van de druppels, de bomen en rupsen!
    Met zorg uitgezocht en mooi in je blog gezet! complimenten
    het is een prachtig geheel.

    Groet Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Corrie, oh I loved your images ! The colors and the compositions were excellent.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hai Corrie,

    Wat een leuk thema weer voor een blogbericht. Het kan aan mij liggen, maar het is opvallend dat de kleur geel veel te zien is in de flora van ons land. Gek dan dat diezelfde kleur weinig voorkomt in de dierenwereld. Mooi begin met de druppelfoto's. Vooral de eerste en de laatste vind ik erg smaakvol. Ook mooi dat je verschillende standpunten inneemt. Een bovenaanzicht is zo anders dan een zij-aanzicht. Fraaie serie.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Corrie,
    wat een pracht laat je heir weer zien.
    Druppels vind ik ook altijd geweldig en het mooie van de vrouwenmantel is dat ze daar ook altijd mooi op blijven en je ze daar super kan footgraferen. Heerlijk dat frisse groen en geel :-))))
    Ook foto 6 met die papaver is een geweldige mooie plaat zeg. Niet dat de andere die daaronder komen niet mooi zijn maar deze springt er echt en met recht bovenuit :-)
    Geel en groen, de echte kleuren van de natuur en de kleuren waar ik van hou ;-) Prachtig!

    Hartelijke groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.