Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

zaterdag 30 januari 2021

Op zoek naar kleur in januari

 

 
 
Zo'n silhouet van een treurwilg als hierboven komt toch anders over 
met een beetje blauw in de lucht erachter. 
 
 
De ijspegeltjes hieronder lijken extra koud op een  blauwige ondergrond.
 
 

 

 
Maar op groene blaadjes zijn ze natuurlijk ook leuk.
 
 

 

 
 
 

 
 
Het is heel verrassend hoeveel kleur er soms te zien is op boomstammen.
Zeker als de schors gaat scheuren en de bast zichtbaar wordt,
zoals bij deze berk.
 
 

 
 
Geen idee wat voor boom dit is, 
maar in dit beeld zie ik een ruig berglandschap.
 
 

 
 
 Deze landkaart trof ik aan op een plataan.
 
 

 

 
 Als de lucht niet echt mee wil werken,
kan wat spelen met de witbalans ook voor een beetje kleur zorgen.




 
 Phlomis fruticosa
 
In een perkje van de gemeente staan deze etagebloemen.
 

 
 
 Zomers bloeien ze vrolijk geel, maar ik vind deze oranjebruine tint wel zo mooi
 
 

 

 
En bijzonder met al die stekeltjes.
 
 

 

 
 

 
 
 
 

 
 
Zeker kleurig is dit elfenbankje.
 
 

 

 
Dan zijn we in Lusthof de Haeck, waar ook dit verweerde oude waterlelieblad voor kleur zorgde. 
Het waaide nogal, dus het water spoelde er steeds overheen.
 
Hier een beetje mysterieus.
 
 

 

En hier vrolijk rood.
 
 

 
 
Dit varenblad heeft zijn beste tijd ook achter de rug,
maar kleurt hier nog mooi in het zonlicht. 
 
 

 
 
In januari komt het eind van de dag al vroeg:
 
 

 
 
 

 
 
Buiten het gebied nog de laatste zonnestralen:
 
 

 
 
 
Tot slot boomsilhouet nr. 3:
 
 

 
 
 
Tot zover mijn impressie van winter 2021. 
Al die bomen en hun gekleurde stammen blijven me fascineren, 
dus daar ben ik voorlopig nog niet mee klaar.
 
 
 
Hartelijk dank voor je bezoek aan dit blog,
reacties vind ik altijd leuk. 
 
 
 

11 opmerkingen:

  1. Wat een gave foto's weer Corrie.
    Je openingsfoto van die treurwilg is ook weer heel fraai vastgelegd.
    De foto's daaronder van de rijp (hoop ik ook nog t maken) vind ik ook al zo onwijs mooi! Mooie diverse onderwerpen qua boom, blad en andere natuur maar toch ook weer alles een geheel. Foto
    13 en 20 vind ik absolute toppers! Dit is weer genieten.
    Hartelijke groetj4es, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your pictures, as always, Corrie, are a combination of artistic sensibility, technical proficiency and a keen appreciation of your subjects. When people tell me that January is dull and grey I tell them that they have obviously not opened their eyes. It is not the bold and garish extravagance of summer, but it is there, waiting for the keen eye to observe its beauty. This is what your pictures show us. I remain in admiration of your skill.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corrie,
    Prachtig om deze winterse foto's zo te zien.
    Foto 4 is echt super mooi. En wat heb je die bijzondere structuren op dat boomschors goed gefotografeerd.
    Je laatste 4 foto's vind ik ook erg mooi.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Excellent photos Corrie, love them all !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Corrie,

    Jij hebt alvast het beetje vorst dat we gehad hebben al lekker benut met die ijskristallen. En je bent, behoudens met die bomen, weer lekker met het kleine bezig geweest. Ik vind de schors van de bomen prachtig, vooral foto 7, daar zou je zo mee in een wedstrijd mee kunnen doen in de categorie abstract, echt geweldig. Je laat verder zien dat er nog heel veel moois te zien en te fotograferen valt met half vergane objecten in de natuur zoals het waterlelie- en varenblad, je moet het maar zien, ik vind het prachtig.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad Corrie, er is altijd kleur, je moet het maar zien. Ik heb weer zitten genieten van je blog, en leuk om te zien dat jij ook met de schors van bomen bezig bent. Geweldig hè wat een kleuren en vormen daar in te zien zijn.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Corrie,

    Wat een super fijn blog artikel weer.
    Waar je doel was kleur te vinden ben je zeker geslaagd.
    Ook het spelen met de WB gaat je goed af, super gave en vooral artistieke opname geworden.
    En die laatste zonnestralen...... zooooo mooi!!

    Fijn weekend en LG,
    Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Corrie,

    Je oog voor detail wordt iedere keer nog beter. Lekker bezig hoor. De stukken boomschors zijn prachtig. Ik vind het zeer creatief wanneer iemand daar zoiets uit weet te halen. Het is niet alleen fantasierijk, maar ook nog eens goed uitgevoerd. Complimenten. Zo ook met de waterlelie. Iets waar ik gewoon aan voorbij wandel, maar jij haalt er prachtige platen uit, zeker de eerste is een schoonheid. Je éénnalaatste foto is voor mij de mooiste landschapsfoto van dit blog. De uitsnede is zeer goed gekozen. Ik heb wel het idee dat de foto een beetje scheef staat en overhelt naar links. Kan aan mij liggen hoor.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O ja, ik vergat de detailopname van het elfenbankje. Die moet ik onthouden.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Corrie,
    Dat je oog voor details hebt wist ik al. Je laat hier echter weer een paar platen zien die mij flink verrassen. De platen van de boomschors zijn schitterend. De silhouetten van de bomen, de landschappen, de ijskristallen, stuk voor stuk beauty's.
    En nu wellicht binnenkort winterse beelden. Je kan je ongetwijfeld uitleven.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige serie foto's heb je eer neergezet Corrie!Ik heb ervan genoten.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.