Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

donderdag 21 januari 2021

Who's afraid of red, yellow and white...

 


 

Daar ga ik maar een gewoonte van maken: wat vrolijk gekleurde, zomerse
 platen bewaren om te plaatsen in de donkerste tijd van het jaar.
 
 

 
 
Vorig jaar waren het tulpen, dit jaar alstroemeria.
Snijbloemen, waar ik op verschillende tijdstippen een bos van heb gekocht
en de bloeiende bossen meegenomen de tuin in,
om me daar met de macrolens te vermaken.




 
Dubbel plezier dus, want in de vaas staan ze prachtig
en blijven lang mooi.
 
 

 
 
Er met de macrolens in duiken is een tweede feestje.
 
 

 
 
 50 tinten geel - voor extra vrolijkheid




 
 
 
 





 
 

 
 

 
 

 
 

 
 
Lekker fris in wit.
 
 

 
 


 

 
 
 Extra fris met een beetje groen




 

 
 
Nog wat dichterbij
 
 

 
 

 
 
 

 
 
Toen ik met dit bericht bezig was, realiseerde ik me,
dat ik al eerder eens met alstroemeria bezig was geweest.
Als je echt totaal geen angst hebt voor rood, dan kan je 
dit blogbericht uit 2016 nog eens bekijken: nogal rood
 
 
 
Hartelijk dank voor al jullie fijne en stimulerende reacties op het 
jaaroverzicht van 2020. 
 
Natuurlijk ook dank voor je bezoek aan dit bericht.
 
 
 
 
 

9 opmerkingen:

  1. Wonderful images Corrie ! Love the colours and its nice when you can photograph them in the garden later on !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corrie,
    Super mooie foto's!! Tof om zo close een kijkje in deze bloemen te krijgen.
    Mooi die meeldraadjes. Ik vind vooral die gele kleuren erg mooi, zoals bv foto 6 en 7. Echt fantastisch gedaan!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Corrie,

    Daar mag je zeker een gewoonte van maken.
    Ik wordt hier namelijk op slag vrolijk van zoveel kleur en gezelligheid tijdens deze grijze dagen.
    Fijn blog met een heerlijke variatie tussen macro en bloemen portretjes.
    Hoop dat je nog een groot foto archief hebt want dit smaakt naar meer.

    Fijn weekend en groetjes, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit zijn inderdaad heerlijke kleurrijke plaatjes, lekker vrolijk. Nu is het vandaag even een niet zo donkere dag, maar afgelopen tijd was het niet veel. Ben ook heel weinig buiten geweest.
    Hopelijk kunnen we binnenkort weer naar buiten voor de voorjaarsbloemen, de krokussen en sneeuwklokjes zullen wel snel komen, aangezien de winter weer uitblijft.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk al die vrolijke kleuren en mooie details, alstroemeria is een dankbare soort hiervoor. Ook mooi dat er een vliegje bij kwam kijken. Slim om de bloemen mee naar buiten te nemen. De serie wit vind ik ook heel mooi!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Corrie,
    Voor een bloemenliefhebber zoals jij is dit een prachtige oplossing voor de wintermaanden. Geen last van het klimaat en je lekker uitleven met de macrolens. Het heeft je knappe platen opgeleverd met veel oog voor details. Bovendien heel kleurrijk.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Corrie,

    Een hartstikke goed idee van je om in deze toch in allerlei opzichten wat mindere tijd iets vrolijks te publiceren. En alstroemeria met al zijn prachtige tinten is daar uitermate geschikt voor. Ik vind vooral je foto's waar het wat meer de abstracte kant op gaat zoals bij nr. 12 en 19 prachtig. Maar ook die waar je met een hele geringe scherptediepte de nadruk op de meeldraden/stampers legt. Je geeft aan de bossen bloemen te kopen en te fotograferen en ze staan uiteraard prachtig in de vaas, maar zou het niet leuk zijn om ze in eigen tuin te kweken, ze kunnen prima tegen ons klimaat.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alstroemeria's, jij kon het niet weten, maar één van mijn favoriete bloemen. Ik had ze zelfs in mijn bruidsboeket. En wat heb je ze prachtig en fleurig vastgelegd, ik kan echt geen keuze maken want ik vind ze stuk voor stuk even mooi. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje wat mooi Corrie!!!!!!
    Hier kan ik dus echt geen favoriet aanwijzen want dit zijn allemaal prachtige platen. Heel goed idee om deze mooie gekleurde platen te bewaren voor sommige donkere tijden :-))))) Dit is echt zalf voor de ziel en ik vind ze echt onwijs mooi! Kleuren, uitstraling, compo etc. Echt een heel dik compliment!
    Hartelijke groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.