Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

woensdag 31 juli 2019

Passiflora






De Passiflorahoeve in Harskamp is bij de meeste mensen vooral
bekend om zijn vlindertuin. En terecht, het is de meest uitgebreide vlindertuin in Europa.
Maar de naam zegt het al: bij de Passiflorahoeve kweken ze ook passiebloemen.

Toen wij daar begin juli waren, stonden daar verschillende planten in bloei,
verschillende soorten en kleuren, allemaal heel bijzonder en zo mooi.
Een feestje dus voor de macrolens. Dit blog bijna zonder tekst.

Kijk lekker mee naar deze kleurenpracht in bijzondere vormen. 








































En dan de allermooiste: de Passiflora Fata Confetto,
van zijn kronkelblaadjes word ik wel erg vrolijk.

















Natuurlijk hebben we ook volop door de vlindertuinen gedwaald.
Die foto's komen in een volgend blog.





Dank je wel voor je bezoek en eventuele reactie.



9 opmerkingen:

  1. Prachtig Corrie, ik vind ze ook zo ontzettend mooi die passiebloemen en jij heb er heel mooie foto's van gemaakt waarop je de bijzonder vormen heel mooi ziet. Die confettisoort is inderdaad wel erg vrolijk ja. Mooi om te zien hoe die bloem in laagjes is opgebouwd.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your macro work is exceptional, Corrie and never fails to provide great enjoyment. How could one ever tire of seeing nature in all its diverse and wonderful forms?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corrie, om weer te kunnen reageren op jouw (en andere) blogjes heb ik maar een nieuw blogje in blogger aangemaakt. Er staat overigens (nog) niets in. Maar bij deze kan ik wel weer wat schrijven. Ik heb zitten genieten van dit blogje, lekkere creatieve foto's, je krijgt meteen zin om er even met de camera op uit te trekken.
    Groetjes Miepsan (Annemarie)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Preciosa flor Corrie. Siempre me ha gustado y la hemos conseguidoe en una pared del huerto.
    Buen miercoles.
    Un abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Corrie,
    Daar is dus genoeg te fotograferen. Schitterend hoe je al deze passiebloemen hebt gekiekt.
    Mooi ook zo close in beeld. Foto 11 met die blauwe lucht erachter is ook lekker fleurig.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Corrie,

    Niet alleen een feest voor de macro lens, tevens een feestje voor het oog.
    Wat een kleurenpracht.
    Ik had zelfs nog nooit gehoord van de Passiflora Fata Confetto wat een beauty is dat zeg.
    En die ene die daarboven staat (met de hangende blaadjes) vind ik ook een topper.
    Het lijkt wel een ballerina met een schattig zwierend rokje.

    Dit blog is een echt geniet moment geworden.
    Kom maar op met die vlindertjes dan kan ik nog meer genieten :-)

    Groetjes, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pracht foto's van de Passiebloem Corrie.
    Mooie verschillende soorten heb je ook gefotografeerd.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt je lekker uitgeleefd op de passiebloemen, Corrie, Ze zijn dan ook erg mooi. Ben zeer benieuwd naar je vlinderfoto's
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Corrie,
    Ik heb ook een soort in de tuin. Heb daar een middag mee gestoeid maar ze konden allemaal de prullenbak in ;-) Wat is dat een moeilijke plant en bloem om te fotograferen, dus wat ontzettend knap van je!! Prachtige foto's zijn het geworden en die met die kronkeltjes vind ik ook super leuk! Wat is de bloem ingewikkeld van structuur dat komt op je foto's ook goed uit. Heel mooi.
    Echt weer ff genieten bij je!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.