Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

maandag 6 mei 2019

Bleu bells






Blue bells, also available in pink.




Alhoewel ik achteraf gezien toch weinig roze hyacinten heb gefotografeerd.
  
Woensdag 1 mei ging ik naar Wildrijk, een leuk gebiedje in de kop
van Noord-Holland, met volop boshyacinten. Een beetje laat in het seizoen,
helaas bleken de hyacinten al over hun mooiste bloeiperiode heen.
Geen overstelpend bloeiend tapijt deze keer.


 


Toch waren er nog genoeg gave bloemen te vinden die zo mooi hun bloemrandjes omkrullen.





Ook helaas, lieten de aangekondigde zon en bijbehorende blauwe lucht verstek gaan.
De lucht was witter dan wit. 




Met de macrolens van onderaf, zit je al snel heel dicht op de bloem.
Met dit licht werd dat vanzelf high-key.




Ook wat geëxperimenteerd met de Lumix.
Op volledige groothoek-stand kan die erg dicht op het onderwerp komen.
Krijg je toch weer een heel ander soort beelden.





Zelfs de Raynox-voorzetlens is uit de tas gekomen.
Vind ik het doorgaans al lastig om goed scherp te stellen als je met
de macrolens dicht op het onderwerp zit, met de Raynox luistert dat
nog veel nauwer. Maar met dit beeld was ik wel blij.





Een groen intermezzo. Spiegeling in de sloot.




Wat dit voor struiken zijn, heb ik niet kunnen vinden. De witte bloemen zijn prachtig. 






De meeste varens waren al van fiks formaat, maar er waren ook nog knoppen,
die nog moeten uitrollen. Heel mooi zijn die vaak. De donkere achtergrond hier is van het water erachter.


 


Zelfs nog een hyacint gevonden met dichte knoppen.




De tweede roze blue bell..




En nog wat blauwe.










Tot slot een ander, heel klein, bloemetje. Robertskruid,
geranium robertianum.




Dus ondanks de tegenvallers heb ik me deze dag uitstekend vermaakt.
Ik heb op mijn gemak kunnen experimenteren (je kan dat ook "lekker klooien" noemen).
En ben beslist niet ontevreden met de resultaten.
Eén keer raden wie er tevoorschijn kwamen toen ik aan het eind van de dag huiswaarts reed? 
Uiteraard, de zon en de blauwe lucht.🤔



Ook namens Adri hartelijk dank voor jullie complimenten bij zijn
vogelserie. En ja, hij heeft nog honderden prachtige vogelfoto's,
maar ik denk niet dat bloggen iets voor hem is.



8 opmerkingen:

  1. Hoi Corrie,
    Mooie foto's!!
    Prachtig hoe je al die wilde hyacinten met die lila en roze kleuren hebt gefotografeerd.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. There is little more delightful than a woodland carpeted in bluebells.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Corrie,
    Je laat een heel scala aan fraaie beelden zien. Degene met een rustige achtergrond spreken mij het meest aan. Het is wel duidelijk dat het fotograferen van bloemen jouw specialiteit is. Veel mooie composities en zachte tinten.
    Heel mooi gedaan.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Corrie,

    Het lijkt wel een wandelpaadje in het sprookjesbos.
    Wat lief al die zachte kleurtjes van de boshyacintjes.

    Met de Raynox voorzetlens zijn ze trouwens ook zeer geslaagd.
    Ik heb er ook eentje en weet hoe verschrikkelijk nauw het luistert.
    Daarom altijd des te blijer als het lukt net als hier bij jouw.

    Tja soms zit het mee en soms zit het tegen, maar volgens mij mag jij best zeggen dat het mee zat gezien de schat waarmee je thuis gekomen bent.

    LG, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker geklooid met de boshyacinten! Er zitten wonderschone plaatjes tussen. De roze high-key om er maar eentje te noemen.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw........wat een heerlijk blog Corrie!
    Ik wist trouwens niet eens dat Wildrijk deze prachtige boshyacinten had en het is nog niet eens zo ver bij me vandaan! Geweldige mooie fotoserie met heerlijk zachte platen ertussen. Hier geniet ik dan ook super van want dit is de natuur zoals de natuur bedoeld is :-) Ook mooi met verschillende achtergronden en kleuren. Klasse en complimenten.

    Hartelijke groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Corrie,
    Ik heb nu 91 berichtjes gelezen....en ben redelijk bij! Deze weer ff bewaard om lekker uitgebreid te bekijken. Wat een heerlijke mooie zachte kleuren en wat heb je lekker gespeeld met het licht.
    Mooi, mooi. Ik heb er weer van genoten!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Corrie,

    Ik lees dat je een beetje verkeerde timing had om dit gebied te bezoeken?
    Volgend jaar nieuwe kansen om het paarse tapijt te fotograferen.
    Ik denk dat je toch wel goed gebruik gemaakt heb van de situatie zoals deze was en je hebt er een aantal mooie platen aan over gehouden. Foto 6 is een schoonheid. Super.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.