Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

vrijdag 19 april 2019

't Is lente






De lente laat zich van zijn mooiste kant zien.
Bomen vol frisgroene blaadjes, die je bijna ziet groeien. 


 


Nieuwe scheuten die hun best doen boom te worden.


 


Ik denk dat het jonge esdoorns zijn.


 








Een volop bloeiend krentenboompje 



 




Deze woerd is zo vrolijk dat hij een koprol maakt.




 


Een dag met koude wind, weinig vogels,
maar wel prachtige wolkenluchten boven de Waverhoek.


 


En altijd schapen op de dijk; de lammetjes zijn al aardig groot. 


 


Terug naar de bomen







De weilanden vol jonge gansjes.


 




Wat was ik blij dat ik deze opvliegende zwanen goed in beeld kreeg.




 


Jonge fuutjes zijn op komst.
Deze fuut broedde vlak langs het wandelpad; 
achter de begroeiing bleef zij rustig zitten, terwijl wij foto's maakten.









Verderop begroette een ander stel elkaar enthousiast en elegant.
Helaas gingen ze daarna ieder weer hun eigen weg.



 



Deze foto's zijn op verschillende dagen gemaakt,
in het Amsterdamse bos, de Waverhoek en langs de Reeuwijkse Plassen. 

Hoewel het niet altijd even warm was, hebben we over zon deze maand niets te klagen.
 Voor komend weekend wordt bijna zomers weer voorspeld. Ik wens jullie dan ook allemaal:
VROLIJK PASEN.





10 opmerkingen:

  1. Spring is a time for all of us to celebrate, Corrie. The renewal of life is all around us and we should rejoice in that. I hope the rest of the spring is filled with new discoveries for you.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corrie...

    wat een mooie voorjaarsblog,
    Prachtige die mooie frisse kleuren straks gaan de kleuren donkerder
    worden en is het mooie frisse eraf..
    de Bloesem bloeien uitbundig en de vogels lijken weer wakker te worden..
    je heb zelfs al ganzen met jonkies vastgelegd!!
    een lust om hier even te kijken, complimenten,

    Groet Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat is het zeker (Lente)
    Alles loopt in een keer uit, de kleuren zijn fris en vooral groen.
    Vogels zijn druk bezig met hun nesten en met het broeden.
    Er zijn al lammetjes en al kuikentjes.
    Wat een heerlijke tijd is dit toch.

    Ben een beetje jaloers (op een gezonde manier) op je futen, wat zijn die prachtig gefotografeerd.
    Zo mooi en zo intiem.

    En die baby gansjes..... lief.
    en die foto waar boven staat "terug naar de bomen" Ik vind hem echt super, dat is zowel fotografie als kunst.

    Ook voor jullie hele fijne en zonnige Paasdagen gewenst.

    Groetjes, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie,
    Wat een fantastisch reeks laat je hier zien.
    Mooi die jonge gansjes en ook die duikelende eend staat er mooi op.
    En dan die futen, helemaal top zo tussen die takjes.

    Groetjes en hele fijne paasdagen.
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Corrie,
    Alle aspecten van de lente zijn nu te zien. Vogels met jongen, zoals ganzen, futen en eenden kom je steeds meer tegen. Bloemen zie je overal, niet alleen in de overvolle Keukenhof en omgeving. Bomen staan in vlot tempo weer in het blad, met frisgroene kleuren. De voorbeelden laat je duidelijk zien. Dat de lente aanvankelijk wisselvallig was wordt vooral in het Paasweekeinde en de dagen erna snel vergeten.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Corrie,
    Je bomen zijn weer een lust voor het oog. Wat is die zilverberk mooi!!! En al dat frisse knalgroene blad. Super! De katjes en bloesem van de krent heerlijk geplaat. Je had zeker mazzel dat je de opvliegende zwanen er zo mooi op kreeg. Wat een mooie groep en wat zal je genoten hebben van die aanloop flapperend over het water ;-) De eend met koprol is top! en ganzen met jongen vertederend en de Futen zo dichtbij. Wat zijn ze toch mooi met die rode oogjes.
    Mooi hoor Corrie, ik heb er van genoten.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Corrie,

    Prachtig zoals die frisgroene jonge bomen in beeld gebracht hebt, het zijn inderdaad esdoorns. Maar ook de berken zijn heel mooi. Wat een fijn bokeh in de achtergrond bij foto nr. 14. Leuk gebied de Waverhoek, ik was er ook al diverse malen en er is altijd wel wat te beleven, maakte er o.a een hele serie van vliegende kluten. Een fijn, afwisselend blog om naar te kijken.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heerlijk lenteblog Corrie. Jonge gansjes, lammetjes, broeden futen en ontluikende bomen. Mooi ook de opstijgende zwanen. Dat is nou niet iets dat je regelmatig ziet. Prachtig en ik kan mij voorstellen dat je blij bent met de beelden.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijke lente serie, het frisse groen spat van het scherm. Dat heb je heel knap vastgelegd. Ik heb in onze vakantie in Limburg pogingen gewaagd maar het kwam niet zo over als ik wilde. Zoals jij het hier laat zien, had ik het ook in mijn hoofd.... Ook het jonge leven is heerlijk om naar te kijken, ik vind het voorjaar zo'n leuk seizoen.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Op deze dag zou mijn lieve kleinzoon Jahnay 7 jaar zijn geworden.
    Hij zou genoten hebben van deze mooie beelden.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.