Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

zondag 6 augustus 2023

De familie Eekhoorn

 




Tijdens onze week in Drenthe waren we, ook via Deel de Natuur,
een dag te gast bij de familie Bergkamp in Klazienaveen, 
waar we niet alleen in de prachtige tuin konden ronddwalen,
maar ook een poos konden fotograferen vanuit de fotohut Boerenglop.




Natuurlijk is dat i.p. een vogelfotohut,
maar deze middag stal de familie eekhoorn compleet de show.
 
Na een eerste voorzichtige verkenning van één eekhoorn, 
werd de omgeving goedgekeurd en bleven ze steeds wat langer zitten.
Niet alleen de nootjes waren erg in trek,
op deze warme dag was ook het water een grote trekpleister.




Het bleek te gaan om een familie van vier; die zich allemaal lieten zien.
De twee jongsten begonnen hier vredig samen te zoeken.




Duik er maar even goed in.
 



Maar lang kan dat uiteraard niet goed gaan.
. Ze vlogen elkaar steeds in de haren. 
Veel foto's daarvan geprobeerd, maar op de meeste zie je vooral veel haar.
Hier zijn de dieren zelf nog net te zien .




Vredig naast elkaar fotografeert makkelijker.




 
 
 
Al dat gestoei maakt natuurlijk dorstig.
 
 

 




Uiteraard houden ze de omgeving ook goed in de gaten.
 
 

 
 


Nog een laatste slokje...
 
 

 

... en dan ervandoor...






Voor de vogelaars: de eekhoorns voeren daar niet altijd de boventoon.
Er zijn daar al heel wat verschillende vogels op de plaat gezet;
te zien op FB: Boerenglop ; info op de website Boerenglop.





7 opmerkingen:

  1. A gorgeous little creature, Corrie, and your pictures capture its antics so well. All the best - David

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Corrie,
    Eekhoorns doen het altijd goed als je mooie natuurplaten wilt maken. Of ze nu het hoofddoel zijn of niet maakt niets uit, ze blijven populair. Meerdere eekhoorns op één plaat zie je bovendien niet zo vaak, of ze nu jong zijn of niet. Maar wat kunnen ze snel zijn! Het valt niet mee om dan scherpe foto's te maken als ze in volle actie zijn. Je hebt een hele reeks fraaie platen kunnen maken met een knappe afsluiter.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corrie,
    Geweldige serie van de eekhoorntjes. Aaibare wildebrassen! Allemaal geweldige platen, maar foto 12 en 13 zijn echt helemaal super.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie,

    Wij komen al jaren minstens een keer met vakantie in Drenthe, maar deze fotohut kende ik niet. Ik kan me voorstellen dat als je voor de vogels gaat en er komen op zo'n moment alleen eekhoorns je een beetje teleurgesteld bent, maar het zijn prachtige diertjes die zich heel onvoorspelbaar kunnen gedragen en nog niet zo makkelijk te fotograferen zijn. Je hebt je kansen daar goed benut en maakte er een leuke serie.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai Corrie,

    Een betrekkelijk nieuwe hut als ik het goed heb en die moeten altijd een beetje groeien. Maar als ik de soorten op fb zie, dan mag Ronald niet klagen. Ik denk dat het door de drukte qua mooie soorten teveel van het goede was. Voor de sperwer, buizerd en groene specht heb je rust nodig. Moie plek om nog eens terug te komen. Als je daar zo kort zit en dan zo lekker kunt genieten van de eekhoorns, dan is dat natuurlijk mooi meegenomen. Prachtige serie foto;s en vooral van de twee kleinjes. Opvallend het kleurverschil tussen die twee zeg.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige serie van de eekhoorns Corrie. Ik had al wat van deze relatief nieuwe fotohut op internet gezien en zo te zien is het een hele mooie hut op een een prima plek. Geweldige diertjes zijn het om te fotograferen, maar je moet voortdurend attent zijn, want ze zijn echt razendsnel.
    Groet, Geert

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Corrie
    Wat leuk die eekhoorntjes. Ikzelf hoop altijd veel eekhoorns te zien als ik een vogelhut huur. vooral omdat ik in de bossen hier nooit een eekhoorn zie, kan ik zo van ze genieten in de hut of vanuit een vakantie huisje. Je hebt een super leuke serie gemaakt, en deze hut volg ik al op facebook, maar lijkt mij zeker de moeite waard.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.