Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

dinsdag 4 juli 2023

Toscane * ballonvaart

 


 
 
De ballonvaart, die op de geplande dag aan het begin van de week niet kon doorgaan 
- te slecht weer en vooral te veel wind - 
kon tóch plaatsvinden op de laatste dag van ons verblijf in Toscane.
Dat werd alsnog een supermooie ervaring. Zo'n ochtend met prachtig licht.
 
Toen we aan het begin van de ochtend op de afgesproken plek aankwamen,
was men al druk bezig met het voorbereiden van de ballons.
Leuk, even binnenkijken: 



 
 
Nog meer warme lucht erin:
 
 

 
 
Dan allemaal het mandje in en... daar gaan we; 
twee ballons, bijna gelijktijdig de lucht in.
 
 

 
 
Magisch licht als je tegen de zon in kijkt.
 
 

 
 
En prachtig landschap aan de andere kant.
 
 

 
 
We konden af en toe van plaats wisselen, maar de ballon draaide 
natuurlijk ook wel, zodat licht en uitzicht veranderde.





De lange schaduwen laten wel zien dat het nog héél vroeg was. 






 
 

 
 
Best wel veel bos daar. 




 
Montepulciano, op de foto hierboven in de achtergrond,
hieronder wat dichterbij.
 
 

 
 
Het was die ochtend vrijwel windstil, dus veel afstand hebben we niet afgelegd.
 
 

 
 
Het uitzicht was evengoed afwisselend.
 
 

 

De foto's laat ik hier zien in de volgorde waarin ze ook gemaakt zijn. 
Recht naar beneden kijken, geeft een vreemd beeld.





Je kan beter over het landschap heen kijken. 
 





 
 
 Langzaam gaat de ballon steeds wat lager.
 
 

 
 
We zien de - zeer zachte - landing van de andere ballon.
 
 

 
 
Nog een paar foto's van vlak boven het land:
 
 

 
 
 
 
En dan landen we net zo zacht als de eerste ballon.
 We klauteren het mandje uit. Terwijl de champagnebrunch klaargezet wordt,
vind ik het erg leuk om de ballon kleurrijk in elkaar te zien zakken.





 
 
Het was een supermooie ervaring
en een waardige afsluiter van een fijne week.
 
 
 
  

7 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's. Dat was echt genieten om ze te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat de ballonvaart toch nog door kon gaan ook al was het de laatste dag.
    Prachtig fotoverslag heb je gemaakt Corrie.
    Erg mooi om te zien.
    https://mijn-natuur.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corrie,

    Wat een supertoffe ervaring moet dit inderdaad geweest zijn. Ik heb nog nooit een ballonvaart gemaakt, maar als ik dit zo zie wil ik daar graag mijn to-do-lijstje mee aanvullen. En wat een geluk dat jullie dit de laatste dag van de vakantie toch nog konden meemaken. Je foto's laten een beeld van het prachtige Italiaanse landschap zien, ik ben er vaak geweest en nog helemaal verliefd op. Je maakte niet alleen een aantal hele fraaie artistieke pleten zoals nr. 2, bijna grafisch en ook nrs 8 en 9 met die lange schaduwen, maar ook de foto's met de laagjes in het landschap vind ik bijzonder mooi. En blij was je natuurlijk als zo'n vaart dan eindigt met een zachte landing.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Corrie,

    Zo, dat is nog eens eern ervaring. Lijkt mij best wel spannend om in zo'n mandje te zitten met alleen een stukje textiel wat je in de lucht houdt. Ik weet niet of ik in zou stappen eerlijk gezegd. Mazzel dat de tocht toch nog doorging, want dat zijn toch die momentjes die je lang van te voren inpland en waar je naar uitkijkt. Prachtige foto's heb je zo kunnen maken. Een ervaring rijker en een heerlijke afsluiter van jullie vakantie.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Corrie,
    Wat gaaf en wat stoer dat je met een ballon de lucht in bent gegaan en dan ook nog prachtige foto's maken!!! Super. Foto 22 vind ik de mooiste van de ballon, wat een artistieke en vrolijke kleurige plaat. De landschappen met lange schaduwen, recht naar beneden kijkend, ( br...je moet geen hoogtevrees hebben) het schitterende licht. Ik heb genoten van je fotoverslag. SUPER.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Corrie,
    Wat een bijzondere ervaring. Bij de uitzichten kan ik mij wel iets voorstellen omdat ik jaren geleden een tochtje in een zweefvliegtuig heb gemaakt en ook met een klein motorvliegtuigje tamelijk laag bij de grond heb gevolgen. Vliegen zonder geluiden van een motor is al een ervaring op zich. De onvermijdelijke spanning en de fraaie uitzichten maakten het een ongetwijfeld een onvergetelijke gebeurtenis. Door de fraaie beelden te bekijken kan je de trip zo opnieuw beleven.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi, dat prachtige Toscaanse landschap van bovenaf. Ik heb heel wat blogs gemist zie ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.