Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

dinsdag 5 april 2022

De natuur ontwaakt

 
 

 
 
Het vorige blog met vroege voorjaarsbloeiers is alweer van even geleden,
sindsdien is de maand maart volop zonnig gebleven en konden we genieten
van jonge blaadjes en bloesem aan de bomen.
 
 

 
 
April doet wat-ie wil;
en dit jaar wilde deze maand beginnen met een stevige winterprikkel,
waardoor de bloemen aan de bomen er nu niet meer zo uitzien 
als op deze foto's.
 
 

 

Voor de natuur was een beetje nattigheid wel goed,
maar het had niet zo koud hoeven zijn.
In dit blog beelden uit de tweede helft van maart - volop groei en bloei;
met knalblauwe luchten en volop zon.
 
 

 
 
Magnolia's stonden volop in bloei.
 
 

 
 
 

 
 
Ook al volop roze bloesem aan de bomen.
 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
Het hoeven niet per sé bloemen te zijn die voor een vrolijk
gevoel zorgen, de frisgroene blaadjes maken me ook heel blij.
 
 

 
 
Zeker als het licht er zo mooi doorheen schijnt.
 
 

 
 
 Een nog kale boom zorgt hier voor een vrolijke spiegeling 
door de blauwe lucht erachter.
 
 

 
 
Deze buizerd vloog langdurig rondjes boven een open veld.
Ik kan het dan toch niet laten om foto's te proberen en... ik vind dat deze best geslaagd is.
 
 

 
 
's Middags werd het zo warm dat de koeien naar de sloot kwamen
voor wat verkoeling en een slokje water.
Dat gaf mogelijkheden voor weer wat andere beelden.
 
 

 
 
Spiegelbeeld, vertel eens even...
  
 

 
 
 

 
 
Terug naar de bloemetjes. 




 
Scilla Siberica of sterhyacint bloeit vroeg in het jaar.
 
 

 
 
Elegante bloemen vind ik dat. 
Ze hebben ook iets kwetsbaars. Maar samen sta je sterker.





 

 
 
 

 
 
Een totaal andere bloem is de narcis.
Als plant vind ik hem wat stijfjes, zo strak rechtop staand en zijn kopje altijd 
naar beneden gericht.
 
 

 
 
Maar de bloem is wèl erg mooi.
 
 

 
 
 En de kleur maakt vrolijk.




 

 
 
Als afsluiter zo'n zonnige bloem met een fijne lentelucht erachter.
 
 

 
 
 
Van mij mag het zonnetje zelf zo langzamerhand ook wel weer terugkomen. 


 
 

6 opmerkingen:

  1. You have brought your usual delicate touch to these images, Corrie. I find the pictures of the cows especially endearing. I hope that spring has arrived in the Netherlands and will decide to stay! With my best wishes, David

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fraai vastgelegd met mooie pateltinten, creatieve fotos van de koeien en mooie macros. Kortom een mooi blog.
    Groetjes,
    Peter van de Beek

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corrie,
    Je verwent ons weer ! Wat een weelde! Is groen in de zon werkelijk zo mooi lichtgroen...ik moet eens beter kijken, zo heerlijk heftig voorjaarsgroen. De prunus is ook geweldig. Mooi die bloeiende uitlopers tegen de stam terugkomend in de achtergrond. Je koeien in de spiegel, geweldig! Romige magnolia en stralend zonnige narcissen close-up. Sterhyacint in het bedauwde gras... Deze pikte ik er zo even uit, maar alles is weer super mooi en knap fotowerk. Ik word er blij van!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie,

    Wat een lekker fris lenteblog, hier word je echt blij van. Heerlijk zachte kleuren bij de magnolia en wat leuk die kersenbloesem rechtstreeks op de stam. Prachtige boom op nr. 11 en wat ben je lekker creatief bezig geweest met die koeien, ik vind nr. 15 en 16 zeer geslaagd, ik hou daar wel van, probeer de laatste tijd ook steeds meer van dat soort technieken uit, fijn om te doen. Je buizerd is zeker geslaagd, best lastig die vliegende vogels. Een blog waar ik met genoegen naar gekeken heb.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Corrie,
    Zoals altijd heb jij een geheel eigen kijk op de natuur. Je kijkt naar andere details dan vele anderen en dat levert soms verrassende beelden op. Naast de hele fraaie bloemenpracht ben ik verrast door de platen van de koeien, heel origineel.
    Het blijft interessant om te zien hoe iedereen elke jaargetijde op zijn eigen wijze beleeft.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Corrie,

    Een zeer afwisselend blog met fraaie registrerende foto's, maar ook een aantal zeer kleurige aquarel-achtige beelden en leuke verrassende beelden die de kijker even op een dwaalspoor brengen. De eerste twee van de magnolia zijn prachtig en ook de 3de en 4de van de narcis. Knap vastgelegd. Heel verrassend zijn de mooie spiegelbeelden van de koeien. DIe zijn erg goed gelukt.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.