Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

zaterdag 23 april 2022

Final stage

 

 

 
Zomaar eens een Engelstalige titel voor dit blog.
Dat doe ik niet gauw, maar deze keer bleef die term maar in mijn hoofd opkomen
voor dit laatste stadium van deze tulpen;
ook een soort laatste optreden, waar ze hun pracht nog één keer mogen tonen. 
 
 
 
 
Een grande finale dus voor deze tulpen.





Een bos tulpen vind ik steeds mooier worden als ze wat langer staan
en lekker rommelig door elkaar gaan kronkelen,
hun blaadjes steeds verder openen en steeds meer kleur laten zien.



Toen deze bos blaadjes begon te verliezen,
was het voor mij het moment om er de camera bij te pakken.
Beeldschoon vind ik ze zo.
Maar ja, ook vrijwel het einde, hoewel... van déze heb ik dus de foto's nog.
 






 
 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
 
Dank voor je bezoek aan dit blog;
ben benieuwd of jullie de bloemen in deze fase ook mooi vinden.
 
 
 
 
 

7 opmerkingen:

  1. Wat heb je je vermaakt met uitgebloeide rozen. Ik vind ze zo mooi als ze over het beste hen zijn, haast mooier dan wanneer ze volop in bloei staan. Heerlijke foto en close-up heb je ervan gemaakt en verwerkt in een mooie blog Corry! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nice work, Corrie. I think there is something quite touching, and inherently worthy, in appreciating every stage of the life cycle of a flower, or any other organism for that matter. I am glad that you shared these pictures with us. All the best, David

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corrie, Ik had al gereageerd op dit blogje, maar nu weer ik niet of er iets fout is gegaan...
    Ik zag mijn reactie namelijk niet gepubliceerd staan. Dus nog een poging.
    Prachtige foto's van bepaald geen vergane glorie!!! Zo knap wat jij er ook altijd uit weet te halen. Het zijn echt juweeltjes.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie,

    Je zou bijna zeggen vergane glorie en dit evt. als titel kunnen gebruiken, maar dit geldt voor jou uitdrukkelijk niet en daar kan me bij het zien van deze serie en met name b.v. foto 12 alles bij voorstellen. Prachtige kleurencombinaties zeker ook bij je meer abstracte platen zoals 6, 10 en 11 en ook de laatste drie foto's, ik hou daar wel van. Kortom, van bijna vergane glorie heb jij een heel fijn en aansprekend blog weten te maken, knap.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai Corrie,

    Nou nee, ik vind ze nou niet bepaald mooi wanneer ze in dat stadium zitten. Hier gaan ze dan toch echt naar hun laatste rustplaats. Maar dat neemt niet weg dat je er wel een hele mooie serie foto's van hebt gemaakt. Vooral de detailopnames zijn erg mooi. Daarvoor is dit stadium dan wel weer erg geschikt. Een paar mooie kunstwerkjes laat je hier zien hoor.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Corrie,
    Ook al is het niet de mooiste fase in het leven van de tulpen, de platen die je er van gemaakt hebt zijn wel bijzonder. Ik zou beslist niet op het idee komen om ze te fotograferen. Je hebt een heel originele kijk op deze laatste fase van de tulpen, waarbij je met verrassende platen bent gekomen.
    Heel mooi gedaan.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Corrie,
    Mooie en lekker fleurige foto's!!
    Knap dat je het zo mooi close in beeld hebt weten te zetten.
    Foto 1 en 11 vind ik ook heel erg mooi. Super gedaan.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.