Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

maandag 17 januari 2022

Terugblik op de herfst

 
 
 
 
 Begin oktober beginnen er hier en daar wat blaadjes te kleuren, 
maar in de laan hieronder liggen de kleurtjes toch vooral op de grond.




 
Ik was die dag naar 's Graveland getogen op zoek naar paddenstoelen.
Pas in de middag kwam ik een paar leuke kleine stoeltjes tegen.
Deze had een wat plat hoedje, doorsnede iets meer dan een cm,
met een mooi kleurtje aan de bovenkant.
Daar ben ik dan maar eens uitgebreid voor gaan zitten.
 
 

 
 
Ook een beetje ingepakt met wat blaadjes en daar doorheen gefotografeerd. 




 
Meer paddenstoel werd het niet die dag.
Ik zag nog wél een dennenboom met een schors van puzzelstukjes.




 
Een weekje later bij Lusthof De Haeck ook nog veel groen.




 
En bruine blaadjes in het water.
 
 

 


 
 
En... daar waren wel wat paddootjes te vinden
(het staat te boek als paddenstoelen-hotspot, dus ze moesten wel).
 
 

 
 
Softy:
 
 

 

Met iets meer kleur:
 
 

 
 
En deze vanwege de kleurrijke achtergrond.
 
 

 

Een volle maand later nog een paar keer richting 's Graveland.
 
 

 
 
Daar lagen ook blaadjes (véél - een dik tapijt)





Goed kijken - soms groeit daar iets anders tussen:





Ook van de amethistzwammen, die je meestal toch in groepjes ziet staan,
 zag ik steeds maar een enkeling tussen de blaadjes.





Deze waren niet te missen, hoedjes van bijna 10 cm doorsnee
en er stonden er veel. Maar ik vind het lastig om die knotsen leuk in beeld
te brengen; dus slechts één heeft dit blog gehaald.





Kleintjes vind ik voor de foto's leuker.
Dit waren wel héél, kleintjes,
was 't toch nog lastig om ze samen in beeld te krijgen.





Drie op een rij





Klein, maar dapper









Meer mycena's op een boomstam





En wat zonnige beelden (door mooi licht op gekleurde blaadjes in de achtergrond)









Ter afsluiting nog wat beelden van oplichtende blaadjes in een donker bos. 




 

 
 

 


Deze herfst was duidelijke minder uitbundig dan andere jaren
en ook was het behoorlijk zoeken naar leuke paddenstoelen,
maat uiteindelijk heb ik toch heel wat fijne uurtjes 
in het herfstbos door kunnen brengen.


 
 

12 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's. Kunstenares hoor. Ik ben weg van de kleuren en de vervagingen. Heel mooi.

    Hier zijn nog best wel wat paddenstoelen te zien. Gisteren zag ik leuke waaiertjes. Ik zal ze deze week op mijn fotoblog zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thank you for your latest contribution to nature's art gallery, Corrie. Each image is an exquisite little masterpiece.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Corrie, Gorgeous photos all of them but the first two are my favourites !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie,

    Wat een heerlijk herfstblog, je bent ook lekker in de weer geweest met dubbele belichting in de eerste twee foto's zo te zien. Prachtig die vijfde foto van de schors, zou zo maar een prijswinnaar kunnen zijn bij abstracte fotografie op een fotowedstrijd en dat geldt ook voor nr. 8. Fijne achtergronden bij de paddenstoelen, de amethist staat al lang op mijn lijstje maar heb ik nog steeds niet gevonden. Mooi ook die oplichtende blaadjes in het donkere bos.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai Corrie,

    Twee hele fijne foto's om mee te openen zeg. Voor beide precies de juiste uitsnede gebruikt. Knap fotowerk bij de paddo's met mooie achtergronden en gebruik van het licht. Leuk dat je met jouw speciale blik, weer wat foto's hebt weten te maken die je verder weinig ziet. Heerlijk wanneer iemand zo'n creatief inzicht heeft en van helemaal niets toch een hoop iets weet te maken.
    Ook knap hoe je in de laatste foto's het licht weet te vangen, waardoor er net een stukje in de spotlight komt. Top.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is de herfst toch een prachtig jaargetijde, vooral als je het zo mooi kan vastleggen zoals jij hier hebt gedaan.
    Prachtig.

    Hartelijke groetjes,
    Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Al ligt de herfst al even achter ons, is het leuk om deze terugblik te zien. Mooie afwisselende beelden, waarbij de blaadjes in het water en de paddenstoelen in het oog springen. De eerste twee foto's vind ik ook geweldig.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het verwonderd mij telkens hoe mooi je alles fotografeert Corrie.
    Prachtige sfeerbeelden zitten er bij en een mooi scherpteverloop.
    Je kijkt vast met een speciale blik ;-))
    Fotograferen is dan ook kijken en nog eens kijken.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Corrie,
    Wat een verrassende kijk op de herfst laat je zien, of het nu macrowerk is of een landschap impressie. De close-up van de schors is verrassend, de beelden van de paddenstoelen zijn schitterend. Heel mooi gebruik gemaakt van de verschillen in lichtval.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Corrie,
    Nou je hebt weer gekeken in verwondering en dit heel mooi vastgelegd en in je blog overgebracht. WOW, wat veel mooie stoeljes, zo mooi standpunt en licht. De eerste paddo daar was ik gelijk helemaal weg van. De bomen nog zo groen het mooie doorkijkje. de tere blaadjes en het blad in het water, zo knap en zo boeiend om te zien.
    Ik heb weer genoten van je fotografeerkunst.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Corrie,
    dit is toch echt wel schitterend om te zien zeg!!!! Je zou zo weer naar de herfst verlangen hihi... Je laat een pracht serie zien met werkelijk prachtige en hele warme kleuren. De bladeren maar ook de paddenstoelen en zwammetjes komen bijzonder mooi naar voren en eerlijk is eerlijk: Een compliment is hier op zijn plaats :-)

    Hartelijke groet, Helma
    PS Sorry voor het lat4e bezoek maar ik werd zelf geveld door corona :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Helma,
      'beter laat dan nooit' is een mooie uitdrukking; je reactie wordt zeer gewaardeerd.
      Hopelijk ben je goed hersteld en kan je volop van de lente gaan genieten.
      Hartelijke groet, Corrie

      Verwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.