Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

vrijdag 31 december 2021

De mooiste van 2021

 

Het blijft een heel leuke traditie, 
eind december aan de hand van je foto's terugblikken op het afgelopen jaar.
Maar dan de mooiste beelden selecteren... pfoe... steeds weer lastig.
In eerste instantie had ik er 30 uitgekozen, tja, dan moet er nog veel afvallen. 
Uiteindelijk zijn het er, net als voorgaande jaren, 16 foto's geworden.  
Verdeeld over de seizoenen, met dit keer het accent op het tweede deel van het jaar.
 
 
winter
 
 
Begin januari, ijspegels op de motorkap.
 
 

 
 
 En dan een echte winterweek in februari.
Het begon met zo'n akelige sneeuwstorm en superglad op straat,
zodat het land een weekend geheel op slot ging. Maar daarna... een week lang
 rustig vriesweer in een witte wonderwereld, heerlijk om buiten te zijn 
en uiteindelijk zelfs met ijspret.
Nou ja, niet op dit weer dichtgevroren wak.




 
Een boom vol elfenbankjes zag er met sneeuw ineens een stuk leuker uit.
 
 

 
 
lente
 
 
Bosanemoontje.
 
 

 
 
In mei een midweek naar Texel.
Het haventje van Sil was een uitgelezen plek voor de zonsopkomst,
maar uiteindelijk vind ik deze foto van het haventje het mooist.
 
 

 
 
Ook op Texel, in een parkje in Oosterend.
Deze foto paste niet in een blog, maar vind ik wel heel mooi.
Dus mag hij hier.




 
zomer
 
 
Montbretia in de siertuin van Gooilust
 
 

 
 
Niet de mooiste foto, maar wel de mooiste natuurbeleving.
De 'geboorte' van een zandhagedisje; zie ook:
 
 

 
 
Ook in Drenthe - rode heidelibel in de late avondzon.
 
 

 
 
Het Waterloopbos mag in dit overzicht zeker niet ontbreken. 
Magisch licht, de zon gefilterd door de boombladeren,
wat een fantastische dag. Ik vond het nog lastig om daar 
maar 1 mooiste foto van uit te zoeken.
 
 
 

 
 
 
herfst
 
 
 
herfst dichtbij huis
 
 

 
 
en herfst op Texel,
waar in de Slufter het zeekraal prachtig rood kleurde.
 
 

 
 
 
De Slufter met een bijzondere zonsondergang.
 
 

 
 
Plafondloper onder een porseleinzwam
 
 

 
 
en weer blaadjes...
 
 

 
 
 
winter
 
 
Om de cirkel rond te maken, weer ijs.
Hier op kleine besjes, met een zomers gekleurde achtergrond.
Deze foto maakte ik vorige week op die heerlijk zonnige winterdag vlak voor Kerst.
 
 

 
 
 
De vele mensen die dit blog dit jaar regelmatig hebben bezocht,
wil ik hartelijk danken voor hun belangstelling.
En nog veel meer dank voor alle fijne reacties die ik van jullie mocht ontvangen.
 
Ik wens eenieder een voorspoedig en gezond nieuw jaar,
met veel mooie fotomomenten.
 
 
Graag tot ziens in 2022
 
 

 
 
 
 
 

13 opmerkingen:

  1. Hi Corrie,

    Wat een heerlijk, creatief, kleurrijk en bovenal mooi overzicht van 2021.

    Wens je een mooi en bovenal gezond 2022.
    LG, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Corrie,
    Mijn complimenten voor de originele aanpak bij het maken van dit overzicht. Het is weer heel anders dan wat ik tot nu toe bekeken heb, mede door de gekozen onderwerpen. Volgens mij kijk je zo op een fotografiejaar terug waar je alleen maar een goed gevoel bij kan krijgen. In eigen land en zelfs in eigen omgeving is genoeg te zien om geen last te hebben van een corona-keurslijf.
    Ik wens je een succesvol jaar toe op fotogebied en daarnaast veel geluk en gezondheid.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. A wonderful reprise of your work, Corrie, with finesse and style on display with every image. All the best for 2022. I will look forward to following your blog. David

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie,
    Wat een prachtige beelden. Schitterend om weer even terug te zien.
    Foto 4 en 5 vind ik echt super mooi, van die bosanemoon en dat haventje op Texel. Geweldig!!

    Ik wens je alle geluk en gezondheid voor 2022 toe!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw!!!!! ik ben er weer stil van Corrie!
    Ik vond eht altijd moeilijk om er 12 mooiste uit te halen en dit jaar heb ik er dan ook net als vorig jaar niet aan meegedaan. Dit hoop ik komend jaar dan wel te doen hahahaha....
    Maar hoe dan ook, dit zijn werkelijk 12 schitterende foto's en echt een heel dik compliment.

    Hartelijke groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allereerst een heel goed, gezond en gelukkig 2022. Wat een mooi overzicht, door de seizoenen heen. de winterfoto's waar de kou vanaf straalt, het frisse groen in het voorjaar, de mooie herfstkleuren. Het laat maar weer zien dat dichtbij huis zoveel moois te zien is, zelfs op de motorkap.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Corrie,

    Op de eerste plaats wens ik jou ook een gezond en heel goed 2022. Je hebt een prachtig jaaroverzicht gemaakt met werkelijk enkele hoogstandjes. Je tweede foto daar kan ik geen genoeg van krijgen, wat is dat een schitterende plaat. Verder dat bosje in Oosterend, een heerlijke compositie. En het bloeiende zeekraal, zo mooi zacht. Ik wens je ook in 2022 weer veel fotogenieke momenten.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Corrie,

    Allereerst de allerbeste wensen voor 2022 toegewenst. Maak er een mooi jaar van.
    Ik denk dat 2021 voor jou het jaar geworden is, waarin jij echt een eigen stijl doorontwikkeld hebt. Jouw beelden worden gekenmerkt door het feit dat je vaak 3 of 4 keer moet kijken om te zien wat het is. Je brengt details in beeld of je creëert een beeld wat anderen niet zien. Heel knap en ik kjk er iedere keer weer met veel plezier en verwondering naar. Als iemand toch de naam van zijn/haar blog in de praktijk heeft gebracht ben jij het wel.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Corrie, allereerst de beste wensen voor 2022! Ik hoop dat je ook dit jaar weer heel veel fotoplezier beleeft. Je hebt een mooi jaaroverzicht gemaakt waarbij voor mij de bomen op Texel en het waterloopbos eruit springen samen met de heidelibel, heel bijzonder. Ik begrijp de mooiste natuurbeleving ook, schattig en bijzonder de geboorte van zo'n hagedisje. Ook de zeekraal en de zonsondergang zijn wonderschoon. Ga zo door, maar dat zal vast lukken!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De beste wensen. Prachtige foto's. Het bosanemoontje vind ik het aller, allermooist.

    https://momentsfrozentime.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Corrie,
    Wat een prachtige selectie van foto's!
    ZO knap gefotografeerd.
    Ik heb er weer van zitten genieten!
    Ik wens je ook in 2022 veel fotoplezier! In goede gezondheid uiteraard.
    Ik heb dit jaar niet meegedaan aan de traditie. Volgende keer dan maar weer.
    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beter laat dan nooit: alsnog de beste wensen voor een heel mooi 2022 Corrie!
    Je laat een prachtig jaaroverzicht zien, helemaal in de stijl van jouw blogtitel 'Kijken in verwondering'. Je hebt echt een eigen kijk op de dingen en dat levert je bijzondere en vaak abstracte beelden op. Boeiend om te zien, ga in het nieuwe jaar vooral zo door!
    Ik reageer weinig op je blogs, maar ik bekijk ze wel altijd Corrie, en wie weet ga ik in dit nieuwe jaar mijn leveren wel beteren....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig jaaroverzicht Corrie.
    Erg mooi om te zien, ik ga niet kiezen hoor ;-))
    Hoop voor je dat er dit jaar weer zoveel moois voor je lens komt.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.