Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

woensdag 7 juli 2021

Langs het wad

 

 
 
 
10 minuten later:
 
 

 

Het Haventje van Sil in De Cocksdorp,
 
een tip uit het boek 'De mooiste fotolocaties van Texel' van Pixfactory. 
 Een uitstekende tip, want op zich stelt het haventje niet zoveel voor, 
maar met magisch waddenlicht is het hier heel leuk spelen met de camera.
 

Nog even terug naar ruim voor zonsopkomst.
 
 

 
 
Het blauwe uurtje; er komt steeds meer licht. 
 
 

 
 
De zon gaat nog even schuil achter de wolkenband boven de horizon.
 
 

 

 Dan komt hij boven de wolkenband uit....





 Een kwartiertje later is het echt even magisch...




 
De groene laag over de stenen lijkt wel van fluweel.
 
 

 

De schapen op de dijk hebben ook een fijne ochtend;
dit ziet er heel relaxed uit.
 
 
 
 
 
 Rond half acht, het haventje vanaf de zijkant gezien;
met op de achtergrond de vuurtoren, 
die moet er in een serie over Texel toch minstens 1x in.
 
 

 
 
 Het wad...





De volgende dag waren we tegen het eind van de ochtend 
in het haventje. Hoog water nu.




 
Met een rustige zee en mooie lucht geeft dat weer andere mogelijkheden.
 
 

 
 
Floating...
 
 

 
 

 
 
Soft blue
 
 

 
 
Het kan nóg minimalistischer
 
 

 
 
 Dus ook als de zon allang op is, is het haventje nog een heel leuk
speelterrein voor fotografen.
Mevrouw schaap staat echter nog te twijfelen of ze
de trap wel zal afdalen.





Dit schaapje weet: aan de andere kant is het gras niet alleen groener,
maar ook veel lekkerder.
 
 

 
 
 
 Niet alle tips pakten zo goed uit; maar alleen deze maakte 
de aanschaf van het boek al zeer de moeite waard.
 
 
 
 
 
 

12 opmerkingen:

  1. Fantastisch blog Corrie! Wad fantastische
    foto’s van het wad! Daar is het licht altijd prachtige! Complimenten voor je fotovakwerk!

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful imagery, Corrie. Right up there with the very best of your work. Well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke fotoserie. Jij hebt genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie,
    Wow, je hebt er echt alles uitgehaald. Ik zou het zo wel allemaal uitvergroot aan de muur willen hebben. Wat een kwaliteit en schoonheid. Heel indrukwekkend allemaal. Zo knap gedaan, Corrie. Dikke complimenten!
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Corrie
    Je hebt de tips goed benut.
    Prachtige foto's van het strand.
    Zo mooi met de kleuren van de zon weerspiegelid in het water.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Corrie, glad you got that tip of this area. Beautiful nature scenery and you got some real great work here !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie landschapsfoto's, prachtige sfeerbeelden bij de eerste foto's met de mooie luchten, en later ook mooie spiegelingen. Schaapjes horen erbij als je naar Texel gaat, ook heel leuk.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Corrie,

    Werkelijk prachtige landschapsfoto's. Ik weet niet of je hier ook filters toegepast hebt, maar als dat niet zo is dan zou je ze wat mij betreft ook niet hoeven aan te schaffen, de foto's zijn zo al perfect. Vooral de nrs 3, 6 en 7 krijgen van mij de hoofdprijs. Leuk dat je tip uit het boek van de Pixfactory haalde, ik heb dat boek, en trouwens alle andere ook, en ga hier de volgende keer als we weer naar Texel gaan zeker ook wat tips uit halen voor zover ik die locaties noig niet weet. Als ik hier jouw foto's bekijk dan is het de aanschaf van dat boek zeker waard.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Corrie,
    Het boek heeft je op het goede spoor gezet, maar je moest het nog wel even zelf doen. Het is je heel goed gelukt want de landschapsfoto's zijn stuk voor stuk schoonheden. In een ander jaargetijde zal het ongetwijfeld weer heel anders zijn. Hier mag je heel tevreden over zijn.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Corrie,
    Wat een prachtige sfeerbeelden heb je daar weten te maken. Fantastisch die kleuren van die lucht zo tijdens de zonsopkomst. Een prachtige locatie zo met die palen en die fraaie weerspiegeling in het water. Foto 7 vind ik de mooiste. Dit is genieten hoor!! Complimenten!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier word ik blij van.
    Texel ging ik vroeger altijd op vakantie.

    Hele mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, wauw en nog eens wauw....
    ik loop super op achter met bijlezen maar ik ben toch blij dat ik altijd nog even terugkijk. Wat een weelde laat je heir zien en wat ontzettend mooi en sfeervol 😍 Echt geweldig Corrie en werkelijk een dik compliment voor deze serie.

    Hartelijke groet,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.