Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

vrijdag 16 april 2021

Bosanemonen

 


De favoriete lentebloemen van veel macrofotografen.
Het zijn dan ook plantjes die uitdagen om er met de camera iets bijzonders
van te maken. Ook ik word erg enthousiast als ik ze tegenkom.
 
 

 

 
 En dat is niet zo heel vaak.
Ze bloeien vroeg in het voorjaar, ongeveer vanaf half maart tot half april,
afhankelijk van de weersomstandigheden en ze openen zich uitsluitend als 
de zon zich ook laat zien. 




 
Deze foto's heb ik gemaakt bij 's Graveland en Amelisweerd.
Natuurlijk op verschillende dagen en uiteraard heb ik geprobeerd daar ook 
verschillende beelden van te maken.








 
 
 

 

 
 

 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 

 
 
 

 
 
 
 
Dank voor het bekijken van dit blog vol anemonen.
Er bloeit nog veel meer moois in het voorjaar, dus... wordt vervolgd.
 
 
 
 
 
 

8 opmerkingen:

  1. Hoi Corrie,
    zo mooi dit en zo sfeervol.
    Ik wil al een hele tijd bosanemonen fotograferen en afgelopen week kwam ik er ook aan toe en wel op 13 april maar..... ik zag ze ineens vrij laat in de middag en geloof het of niet, maar eht waaide als een tierelier en het begon nog t regenen ook. M'n foto's konden zo de prullenbal=k in :-(
    Maar............ wat ik hier zie is weer als balsem want dit is echt schitterend om te zien.
    Mijn complimenten.

    Hartelijke groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. A beautiful gallery as always, Corrie. It is a great start to my weekend. Hugs from Canada. David

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gorgeous images Corrie ! Love them all !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie,

    Wat gaat die macrofotografie jou goed af zeg, werkelijk schitterende platen van de bosanemonen met veel creativiteit. Foto 2, heel mooi die onscherpe herhaling in de achtergrond. Prachtige onscherpte met scherpe meeldraden in foto 3 en een fijne aangesneden compositie in foto 7. En tenslotte in foto 8 de bloem mooi gevangen in de bokeh en de schaduwen van de meeldraden op het bloemblad zijn een leuke bonus.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Corrie,
    je hebt er weer wat moois van gemaakt. Het zijn duidelijke inspirerende bloemetjes, maar je moet er wel wat moois van kunnen maken. Platen zoals nrs 2 en 8 springen er voor mij bovenuit. Het niveau is hoe dan ook al hoog, maar deze twee zijn voor mij de absolute toppers. De zachtere kleuren vind ik bovendien het mooist.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Corrie,

    Ik ben niet zo van de bloemenfotografie, maar ik heb mij ook wel eens gewaagd aan de bosanemonen. Geweldig mooie bloemetjes, maar o zo lastig om te fotograferen. Foto's 2 en 3 zijn voor mij de mooiste uit de serie en nummer 8 komt er snel achteraan. Die zijn fotografisch gezien kunstzinnig gemaakt en precies dat maakt het fotograferen van bloemen zo moeilijk. Heel mooi gedaan dus.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn ze weer mooi.
    Zowel de bosanemoon als je foto's Corrie.
    Je hebt ze met een mooi sfeertje gefotografeerd.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.