Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

donderdag 28 juni 2018

Lentegroen






De zomer is inmiddels begonnen, maar hier blik ik terug op het frisse lentegroen,
dat afgelopen maand te zien was. Op mijn - min of meer verplichte - wandelingetjes
in de buurt heb ik regelmatig de camera meegenomen. 
Liggen tussen de bloemetjes was nog geen optie, maar ik richt de blik ook graag omhoog. 
Zeker als het zonlicht door de bladeren schijnt en vele tinten groen 
tevoorschijn tovert.








 Met een "twist" van Lightroom:





Extra leuk als er ineens wat frisrood tussendoor piept.
(rode esdoorn??)





 Ik "heb" wel iets met bomen, 
maar vind het erg moeilijk om de juiste namen erbij te vinden.





De volgende beelden zijn, denk ik, van een beuk,
maar daar heb je ook weer verschillende soorten van.
Van deze vond ik de bast ook heel erg mooi.








 Impressie van een treurwilg:







Nog maar eens de blik helemaal omhoog.









Tot slot een struik met mooie blaadjes en erg leuke piepkleine witte
bloemetjes in pluimen; daar kon ik ook geen naam van vinden.










Hartelijk dank voor je bezoek en eventuele reactie.



12 opmerkingen:

  1. I find that the study of bark is such an interesting part of examining trees. There are so many different and interesting forms, many of which enable the careful observer to identify the tree when the leaves have fallen. The wonderful assortment of contrasting greens is very pleasing indeed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's van al dat lentegroen Coby.
    Zo kun je mooi zien hoeveel groentinten er wel zijn.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 50 tinten groen (ik weet het, het was een inkoppertje), maar dus heel divers en verrassend. De Lightroomtwist vind ik zeer geslaagd en ook de rode esdoornblaadjes in het groen. Echt heerlijk dat frisse lentegroen en je hebt je verplichtte wandelingen goed gebruikt. Ik weet ook niet veel namen van bomen /struiken, dat is best lastig volgens mij. De eerste foto van de treurwilg vind ik ook mooi met die kronkel in de stam.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie,
    Heerlijk dat je ook tijdens beperkingen kunt genieten van de prachtige natuur. Prachtig fris groen en heel geslaagd die twist! De bomen met hun grillig gevormde bast als beeldhouwwerken. Een voorkeur heb ik niet, want na wat foto's te hebben bekeken, hield ik er maar mee op! Ze zijn allemaal zeer aangenaam om te bekijken. Zo mooi is het dus allemaal, als je maar af en toe omhoog kijkt. Een verademing.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms moet je roeien met de riemen die je hebt. Het leverde je in ieder geval een blog op dat je niet vaak ziet, origineel dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Corrie,
    Prachtige foto's van al dat mooie groen. Lekker fleurig.
    Foto 5 van die boom zo van onderaf vind ik ook heel erg mooi genomen.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Corrie,
    Bomen kunnen iets bijzonders uitstralen. Iedereen kijkt er op zijn eigen manier naar en ziet dan ook vaak weer hele andere details dan andere kijkers. Het is interessant om te zien hoe jij dat doet.
    groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Corrie,
    het lentegroen is ook werkelijk het mooiste groen wat er is.
    Lekker fris en prachtig groen van kleur.
    Je laat hier dan ook hele mooie items zien van het lentegroen.
    Mooi gezien en prachtig vastgelegd.
    Hartelijke groeten, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijke frisse plaatjes Corrie! Groetjes John!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heerlijk om dit frisse groen nog te zien, terwijl buiten de blaadjes al bruin kleuren.
    Wat is het voorjaar toch een mooie tijd, ik geniet het meest van de maanden april , mei en juni....deze zomer maanden vind ik niet zo bijzonder, en zeker deze zomer, waar alles er nu al zo dor en droog uitziet als in augustus
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.