Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

dinsdag 22 december 2015

Donaudelta * meer vogels





Van onze bijzondere vogel-foto-reis naar Roemenië heb ik 
eerder al vier blogjes geplaatst. Maar jullie begrijpen -
het is zo'n intensieve fotoweek geweest - er lagen nog stapels.
 Dus kom ik er hier nog graag eens op terug. 
Staan er ook weer eens vogels op mijn blog, en niet alleen de bomen.





Zoals dit steenuiltje. 
Het begrip "schutkleur" wordt hier wel duidelijk. 
En dan istie ook nog eens héél klein. Zo'n 20 cm, wist ik al wel,
maar als je hem dan in 't echt ziet, is dat verbazingwekkend klein.

Alsof hij me gehoord had, rekt hij zich hier eens goed uit:



Achter dit muurtje staat een bakje met heerlijke
kakkerlakken voor hem klaar. Hij kijkt eerst wel heel goed alle
kanten op voor hij zich daaraan waagt.




En dan peuzelt hij deze goed in het zicht lekker op:





Een andere vogel die ik nooit eerder in 't echt zag en ook
nóg kleiner is dan gedacht - de dodaars:




Vrolijke vogels. Af en toe kregen ze zin om eens even lekker 
te rennen over het water. Het had niets te maken met elkaar 
aanvallen, zoals we kennen van meerkoeten of waterhoentjes. 
Nee, het zag er echt uit als: goh, laat ik nu zomaar even een stukje hollen. 
En als er één begon, volgden er vaak meer.




Als ze dat vlák voor je lens doen,
en je bent nét te laat met klikken:




Aalscholvers zien we hier wel vaak, 
maar toch was het mij eerder niet gelukt om zo'n stereotype
foto te maken:




Met een goede poetsbeurt liet hij zien 
wat een lenige slangenhals hij heeft:





Soms moet je je even achter de oren krabben:




Kreeg hij toen in de gaten dat hij in beeld was?
Poseren op z'n best:




Scharrelaars hebben we niet zoveel gezien
en zeker niet van lekker dichtbij.




De volgende foto's zijn enorm gecropt,
maar ik vond ze toch leuk genoeg om te laten zien:





Op de startfoto staat de eerste bijeneter die ik zag.
Een paar dagen later kwamen er een paar even zitten
op het hek vlak voor de hut:











Hartelijk dank voor jullie leuke reacties op het voorgaande blog 
over het Speulderbos.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Corrie.

    Prachtig het Uiltje en de Aalscholver en wat een zeer mooi vogeltje is dat.
    Fijne dagen toegewenst.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corrie,
    Wat een prachtige opnames. Schitterend die uil en ook die bijeneter heb je erg mooi weten te fotograferen. ook die aalscholver met die gespreide vleugels is erg mooi.
    Ik wens je hele fijne kerstdagen!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je nog even laat zien Corrie.
    Zou jammer zijn als we dit mis liepen.
    Pracht foto's, het uitje zo mooi en dan de bijeneter dat is helemaal een beauty.

    Fijne kerstdagen, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Corrie,

    Mooie beelden nog even zo op de valreep. De scharrelaar en de bijeneter zijn voor mij de mooiste. Soms ook in Nederland te zien en vooral de laatste broed hier ook nog weleens. Zo mooi als bij jouw heb ik ze hier in Nederland nog niet te pakken kunnen krijgen. Lekker hoor als ze dichtbij op een hekje komen zitten.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke serie Corrie,
    Het uiltje top, de dodaars is ook echt een dotje en de aalscholver zo poetsende is ook wel een schoonheid hoor, mooi vastgelegd. maar...... die scharrelaar en bijeneter, wow, daar ben ik weg van hoor!
    geweldig.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.