Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

dinsdag 23 april 2024

Appelbloesem

 
 

 
Eind maart waren we een paar dagen in de omgeving van
Dinant (Wallonië), niet echt ver van huis, maar toch even in een totaal andere wereld.
Vlakbij ons hotel stonden twee grote bomen volop in bloei.
Appelbomen, denk ik.
 
 

 
 
Zo donker van kleur,
als de zon er niet op scheen, leek het wel rood.
 
 

 
 
Daar moest ik natuurlijk met de macrolens op af.
 
 

 
Wat een kleurenfeest. 

 
 

 
 
Het licht werkte ook goed mee op dat moment. 
 
 

 
 
Nogmaals een foto met veeeel bloemen en nog meer knoppen.
 
 

 
 

 
 
Een lichte afwerking is zeker zo mooi.
 
 

 

Bijna high-key 




 
Dan nog meer bloesem, maar nu uit eigen tuin.
 
 

 
 
De wit-met-een-beetje-roze bloemen aan ons mini-appelboompje.
 
 

 
 
Dat was een paar weken later,
nog net voor het stormachtige weer alle bloesem eruit blies.
 
 

 
 
Maar gelukkig had ik de foto's nog.
En komen er nu weer nieuwe bloemen aan.
 
 

 

 

 
 
 
Het is wel mijn bedoeling om ook blogs te maken over ons uitje
naar België, maar ik denk dat ik eerst nog wat bloemen zal plaatsen.
Zo fijn dat ik dit voorjaar weer volop met de macrolens aan de gang kan.
 
 
 
 
 

5 opmerkingen:

  1. Ha Corrie,
    Wat een roze weelde van die fel roze appelbomen, schitterend. Je hebt er weer alles uitgehaald!! Prachtige beelden en die bijna high key is schitterend. De bloesem in je tuin is ook super, sowieso al dat je zo'n mooie boom hebt! Mooi dat er een tweede reservebloei is...Ik heb uiteraard weer gesmuld van je foto's en mijn macrolens is ook al weer opgepoetst. Wat zijn we er aan toe!!! Het weer gaat ook de goede kant op!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Corrie, absoultely wonderful blossom pictures. That apple trees re really beautiful and I love your way of compositions,,
    Greetings Lasse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wonderful spring blooms, Corrie, enhanced as always by your superb photographic skill and innate sense of composition.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie,

    Wat een vrolijkheid met die kleurtjes, de lente in optima forma. Ik vind overigens die zachte benadering door de bloemen heen gefotografeerd op nr. 10 de mooiste, fijne achtergrond. En ja, de macrolens kan weer worden afgestoft, heerlijk dit seizoen.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.