Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

zaterdag 16 juli 2022

Meer Rio Tinto

 


 
Nogmaals de Rio Tinto. 
Deze beelden zijn op een andere plek gemaakt dan de eerste serie.
 
In het eerste blog heb ik eigenlijk alle informatie al geplaatst,
dus hier alleen maar plaatjes kijken. 
 
 

 

Tussendoor een paar beelden van de groene berghellingen,
om de ogen wat te resetten van al het rood-oranje-geel,
maar ook om te laten zien dat de omgeving niet overal zo desolaat is als
je vaak op de plaatjes op internet ziet. 




 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 
 

 
 

 
 
 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 
 

 
 
 
Link naar de eerste serie: Rio Tinto
 
 
 
 
Dank voor je bezoek; ben benieuwd naar jullie reacties.
 
 
 
 
 

7 opmerkingen:

  1. Wat een kleurenpracht is het daar in de natuur.
    Prachtige foto's die je maakte Corrie.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb toch sterk het vermoeden dat je op Mars bent geweest 😂
    Wat is dit gaaf zeg, niet alleen mooi en kleurrijk maar ook zeer artistiek👌
    LG, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corrie,

    Ik blijf het bijzonder vinden die rode en blauwe tinten in een en hetzelfde water. Het ziet er allemaal wat bovenaards uit, sommige beelden zouden op mars gemaakt kunnen zijn als ik daar soms foto's van in de media zie. Ik vind vooral de wat meer abstracte beelden prachtig, zoals nrs. 9,12, 13, 16 en 24. Heel mooi gedaan met oog voor compositie.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het toch mooi daar qua kleuren om te fotograferen. Prachtige opnames heb je er kunnen maken van het vernielde gebied. Toch is het rondom best nog wel groen, dat valt me dan weer mee. Maar de kleuren zijn fantastisch, heerlijke plek om je foto hart daar op te halen Corrie. De beelden zijn fantastisch, de ene foto is nog mooier dan de andere. Complimenten voor je fotovakwerk. Groetjes Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Corrie,
    Wat een gave en boeiende foto's,
    Fantastisch gemaak5.
    Ik moet het kort houden en gauw op publiceren drukken, want dit is al de derde poging....
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Corrie,
    Opnieuw een bijzonder opvallende serie platen van deze kleurrijke omgeving. De natuur heeft een enorme opdonder gekregen van de mijnbouw, maar het gevarieerde kleurenspektakel is natuurlijk een uitdaging voor geïnteresseerde fotografen om er aansprekende platen van te maken. Het is nauwelijks voor te stellen dat je dit in werkelijkheid kunt zien. Het is duidelijk dat je in je element was, want het is een onderscheidende en fraaie serie geworden.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai Corrie,

    Ik ben net terug van vakantie, dus nu weer tijd om te reageren. Kijken had ik al gedaan oerigens.
    Wat een fascinerende plek is dat zeg. Wat ik nou zo knap vind, is dat je een manier gevonden hebt om afwisselende foto's te maken en dus een serie die blijft boeien. In mijn vakantie heb ik weer ontdekt hoe lastig het is om foto's van landschappen te maken. Jouw detailopnamen zoals 15 en 16 zijn heel fraai en goed gekozen. Dan weer een iets meer uitgezoomd beeld zoals 17 met een mooi gekozen voorgrond waardoor er diepte ontstaat is ook weer zo lekker gedaan. Knap fotowerk. Het lijkt zo makkelijk, maar is erg moeilijk.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.