Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

vrijdag 28 februari 2020

Orchideeënhoeve






Omdat het nu eenmaal de orchideeënhoeve heet, hier eerst een orchidee.




Maar de hoeve is de laatste jaren vooral  uitgebreid met levende have.
Verder op dit blog vooral vogels en een paar andere dieren.

Nog een tegenlichtopname in de vroege ochtendzon.
We waren hier op vrijdag 7 februari, wat qua weersomstandigheden
deze februari de enige echt mooie dag bleek te zijn.




Het leukst vond ik het buitenverblijf van de flamingo's.
we zijn daar deze dag begonnen en ook weer geëindigd.
Een soort omheinde plaats, zodat er geen hek om de vogels
nodig is en je tussen de dieren loopt. 
Bovendien kan je camera dan lekker laag (soms zelfs op de grond). 




Het zijn Cubaanse flamingo's, werkelijk knaloranje.




Naast de flamingo's zwemmen en lopen hier ook allerlei andere vogels,
vooral eenden. Zoals deze roodschoudertalingen.





Of deze bijzonder elegante verschijning, een gele goudfazant.




Het ziet er hier uit of deze vogel lekker rustig staat te poseren,
maar niets is minder waar. Hij/zij was voortdurend in beweging.




Het kostte me nogal moeite om te achterhalen wat de naam van deze sierlijke vogel is.
Het blijkt mevrouw mandarijneend te zijn.




Mijnheer mandarijneend heb ik niet mooi in beeld gekregen,
wel deze Carolina eenden; drie-op-een-rij.




Deze witte eenden zijn eigenlijk ook mooi en hebben zo'n  lieve uitstraling.
Witte kwaker.




Toch ook even langs de regenbooglori's, het blijven mooie vogels
en op zo'n rustige dag kan je ze ook eens in een natuurlijker setting fotograferen.






Niet allemaal tegelijk krijsend op de voederbakjes af,
maar rustig poseren voor de fotograaf.




In de vlindervallei vlogen niet echt veel vlinders rond.
Maar wel heel leuk dat deze glasvleugelvlinder mij heel dichtbij liet komen.




Deze Heliconius liet me ook wel dichtbij komen, maar niet zoveel als je zou denken,
deze foto is ook erg gecropt. 
Ik vond zijn antennes hier zo mooi opvallen tegen de lichte achtergrond.





Schildpadden waren wat duidelijker aanwezig,
deze zat heerlijk van de warmte te genieten midden op het bruggetje.
Ik ben tegenover hem gaan liggen. 




Een ander model langs de waterkant; ziet er wat stoerder uit.




Vanaf het bruggetje had ik de weerkaatsing van de lichtjes in beeld,
toen ineens een grote karper mijn beeld inzwom.




In het Amazone-regenwoud leven kleine aapjes, we zagen de roodbuiktamarins.
Heel klein, ze worden zo'n 25 cm lang, zijn razendsnel en in het regenwoud is het donker.
Nogal een uitdaging om ze op de foto te krijgen.



Ze zijn overgenomen van Stichting Aap.



Eentje bleef even op het bankje zitten; daar was net iets meer licht.




Terug naar de waterkant.




Lekker spetteren. Als een paar flamingo's één kant oplopen, volgt al snel de hele groep.
Ik dacht eerst dat er gevoerd zou gaan worden, maar dat was de reden niet;
aangekomen aan de overkant, draaiden ze zich massaal weer om en liepen de andere kant op.





Na verloop van tijd daalde de rust weer neer.





De X-factor.

Twee flamingo's foerageerden steeds met gekruiste halzen 
(misschien nog maar net verkering?)
Het duurde wel even voor ik ze zo op de foto had, want dan was er weer iets storends
 in de achtergrond, vaker nog kwam een andere vogel voorlangs.
Maar steeds lukte het ze opnieuw om die halzen te kruisen.
Uiteindelijk lukte ook mijn foto.








Hartelijk dank voor je bezoek aan dit blog;
reacties vind ik altijd erg leuk.


12 opmerkingen:

  1. Lots of exotic wildlife there, Corrie. I am glad to see Wood Ducks from North America included in the collection. It is a common species here.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is ook erg mooi daar en inderdaad hebben ze tegenwoordig ook een buiten gebeuren met prachtige eenden :-) Die goudfazant vind ik echt fantastisch om te zien en die heb je ook nog eens heel mooi gefotografeerd. Ik heb deze echt nog nooit gezien maar zo mooi zeg. Heerlijk dus om daar even te vertoeven :-)))
    Hartelijke groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corrie,
    Je hebt daar zeer mooie foto's kunnen maken. Fantastisch al die vogelsoorten en ook andere dieren.
    Die goudfazant heb je fraai te pakken en wat een grappige foto van die Carolina eenden, zo met zijn drieetjes naast elkaar. Die flamingo's zijn ook erg mooi. Leuk is dat hé, zo'n schouwspel wanneer ze massaal aan de wandel gaan.
    Overigens is die orchidee foto natuurlijk ook erg mooi.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie,

    En ik maar denken dat er alleen maar orchideeën te vinden zouden zijn.
    Maar het is een complete tropische tuin met dierlijke bewoners en al.

    Wat een heerlijk kleurrijk blog is dit geworden.
    Ik moet deze locatie ook maar eens op mijn bucketlist zetten want dit ziet er geweldig uit.

    Groetjes, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto's kon je daar maken Corrie.
    Dit is genieten en dat doe ik het meest van je eerste en laatste foto.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Corrie, '
    Wat een verrassende serie vanuit de Orchideeënhoeve! De flamingofoto zijn erg fraai, vooral de eerste twee en die met de gekruiste halzen. Ook de andere vogels staan er prima op, maar ik vind de schilpaddenfoto's er meer uitspringen. Waarschijnlijk alleen maar omdat het eens wat anders is. En dat laatste geldt al helemaal van de karper: wat heb je die mooi gevangen!
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Corrie,

    Een heerlijk kleurrijke blog met mooe soorten. Er springen er fotografisch voor mij wel een paar uit: de laatste van de Regenboorlore, prachtig scherp. Het water met de karper, echt een Corrie foto en de eerste, tweede en laatste foto van de Flamingo's.
    maar uiteraard doe je mij een plezier met vogelfoto's, de 'gewone' witte eend vind ik zelf ook heel mooi. En de rest van de orchideeën komt neem ik aan nog in een volgend blog?

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Corrie,

    Prachtig verslag heb je van dit dagje in het park gemaakt. Ik weet niet waar de Orchideeënhoeve is, maar als ik zo zie is een bezoek zeker de moeite waard. Wat zijn ze fel gekleurd zeg die Cubaanse flamingo's veel dieper dan de Chileense flamingo en al helemaal dan de gewone flamingo. Heel mooi ook die gele goudfazant, ik kende die nog niet, waarschijnlijk een mutant van de goudfazant. Prachtig gekleurd ook de regenbooglori's, ik ken ze uit mijn tijd als vogelhouder toen ik vaak over het hele land exposities bezocht. Ze blijven prachtig die glasvleugelvlinders, vrijwel in elke vlindertuin te zien. Je karper in de waterspiegeling vind ik echt prachtig en tenslotte die verliefde flamingo's, super.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  9. voor het eerst dat ik hier langskom

    maar wat een prachtige reeks

    bravo !!

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Corrie,
    Ik heb hier wel met de nodige Ohhh's en Ahh's gezeten hoor. Wat een mooie foto's heb je daar gemaakt. Keuze aan onderwerpen genoeg! Alles met zorg gekozen en uitgesneden. Klasse. De suikerroze én knal oranje flamingo's zijn prachtig, vooral die twee met gekruisde halzen, wat mooi. Ik kan alles wel opnoemen, maar zal er een paar noemen : De karper, de combie van vis en water met die kleuren maken de foto! de tweede schildpad, sowieso een prachtig beest en daarbij ook nog eens heel leuk op de foto gezet. Het aapje van ft 25. super! ft. 16 omdat hij zo leuk kijkt vooral. De goudfazant, wat een beauty, prachtig van kleur en scherpte.mooi hoor. Ook de eendjes zijn leuk vooral die Roodschoudertaling en vrouw Mandarijn. De vlinders in een woord schitterend. Tot slot de orchidee mooi zacht van kleur en mooi uitgesneden. Pffft....volgens mij heb ik er toch nog een heleboel genoemd. Je had een buitengewoon geslaagd uitstapje en ik mag mee nagenieten!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hai Corrie,

    Maar goed dat je die titel gekozen hebt voor je bericht, want anders had ik niet geweten waar je bent geweest ;-) Je gaat naar de orchideehoeve en je komt thuis met prachtige foto's van flamingo's. Want die staan er echt heel mooi op. Vooral de eerste foto is super. Prachtige kleuren en vlijmscherpe details. Eruug mooi hoor. De foto van de karper springt er ook uit. Mooi met dat "goud". De foto op facebook kwam veel minder goed uit, dan de foto hier. Ik vind hem mooi en je ziet dat soort dingen toch heel goed. Een talent is dat en dat heb of dat heb je niet.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een variatie, dat had ik niet verwacht bij Orchideeënhoeve, vogels, bloemen, vlinders, aapachtigen. Genoeg te zien en te fotograferen. De eerste twee foto's en de karper (met die kleuren in het water) zijn mijn favorieten.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.