Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

zondag 1 februari 2015

Witte wonderwereld




Vrijdagochtend 30 januari. 
Eindelijk ligt er ook hier een laagje echte sneeuw. 
Het is vrijwel windstil. 
Al vroeg in de ochtend doet de zon zijn best om door te breken.

Wat een prachtige wereld ... en ... 
ik heb de gelegenheid om eropuit te trekken.
Voorzichtig over een glibberige weg naar de Waverhoek.




Genieten van de sfeer. De stilte... en het gegak van 
overtrekkende, komende en gaande ganzen. 




Of opeens vanaf de andere kant:
een sneeuwveld vol spreeuwen:




Later een lucht vol meeuwen:




En dan weer rust en stilte.





Het is geweldig om het begin van deze mooie dag hier te beleven.




Dan nog een rondje door de polder. Een klein rondje, 
want ik stop natuurlijk om de haverklap.

Voor wit op wit bijvoorbeeld.




Dit meerkoetje wil wel even zwaaien met zijn vleugels:





Een sprookjesbos:




Of één boom:




De zon stond inmiddels aan een strakblauwe hemel.
De temperatuur was duidelijk boven nul en alle sneeuw
begon langzaam te smelten. Steeds gleden er stukjes 
sneeuw van de overhangende takken in het water.

Leuk! Nieuw spelletje: vang de plons.










Ter afsluiting van deze heerlijke ochtend
nog twee plaatjes "winter in de polder".

Deze ochtend zal ik me nog lang blijven herinneren.
Het zal duidelijk zijn dat ik volop heb genoten van deze 
prachtige blauwwitte wereld in fantastisch licht.




Voor een volgend blog heb ik nog takjes met 
verijste sneeuw bewaard. Daar ben ik lekker 
mee aan het "klooien" geweest.


Dank voor al jullie leuke reacties op het blog over Avifauna.


13 opmerkingen:

  1. Hoi Corrie,
    Het was inderdaad een prachtige wintermorgen, die ik zelf in de AWD heb doorgebracht. Een totaal andere omgeving dan jij dus. Je hebt de wintersfeer met al zijn sereniteit mooi vastgelegd. Een leuk spelletje met die vallende druppels. In zijn algemeenheid prachtige winterbeelden.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig wat je hier laat zien Corrie!!
    Schitterend zo met die sneeuw en wat prachtige luchten.
    Mooi die twee zwanen zo op het water op foto 6. Ontzettende mooie lichtval. Ook foto's 7 en 13 vind ik ontzettend mooi. Prima gedaan!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie foto's, Corrie. Ik vind vooral foto's 6 en 7 prachtig.
    Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie.

    Prachtige serie foto's heb je gemaakt.
    Heel mooi zo het winterlandschap.
    En de witte ganzen in de sneeuw echt super.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie winterse serie heb je Corrie.
    Altijd mooi met de sneeuw.
    Foto nr. 6 is favoriet voor mij, zooooooo mooi !!!
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed gekozen titel, want dit is inderdaad een witte wonderwereld, prachtig!!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zul je genoten hebben, Corrie. Een prachtig landschap en dan het geluid van de ganzen. Ik ken dat. Dat is heerlijk om mee te maken. Mooie serie. 13 en 18 springen er voor mij uit. Jammer dat we niet nog langer van de sneeuw konden genieten, hè. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Corrie,
    Wat een heerlijke winterbeelden. En ja, de Waverhoek is dan betoverend met zijn rust en geluiden van al die vogels! Je bomen in de sneeuw vind ik prachtig! Ik heb lekker met je mee genoten, ook van het spel van het plonzen!!
    groetjes en een fijne week!,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke winterse serie, genieten. De foto van de boom met sneeuw op de stam vind ik het mooist, maar ook de eerste foto's vind ik heel sfeervol. Jammer dat de sneeuw zo snel alweer weg was, van mij mag er nog wel wat komen.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijke foto's van deze fantastische ochtend. De besneeuwde boom is mijn favoriet, maar ook de eerste en de laatste.
    groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hello Corrie,
    I can see you are enjoying winter and the snow too!
    your photos are gorgeous and telling about the weather you're having.
    At least you got some sun, I don't!!
    Lovely pics of the coot enjoying itself on the water!
    Keep well and enjoy your evening :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Corrie,
    geweldig om te zien deze witte wereld. Hier in het West-Friese is lang niet zovele gevallen als bij jou. Prachtig om deze witte wereld in de natuur zo te zien waarbij foto 13 mijn absolute favoriet is! Schitterend om te zien en heel sfeervol weergegeven.
    Hartelijke groeten, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie foto's uit een mooi gebied Corrie, ik was er eens enkele jaren geleden tijdens onze vakantie in Mijdrecht en probeerde daar vliegende zwarte sterns vast te leggen. Faliekant mislukt. Leuk experiment met de vallende sneeuw. Prachtige composities heb je gemaakt van de bomen. De meerkoet staat er goed op, maar ik zou hem wat meer uit het midden plaatsen, vooral foto nr. 11.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.