Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

zondag 6 oktober 2019

Garganta de los Infiernos





Als je na een half jaar nog vakantiefoto's kan uitzoeken en
bewerken, dan heb je daar wel lekker lang plezier van.
De map Extremadura heb ik weer opgezocht, want pfff, 
wat hebben ze daar véél natuur en verschillende landschappen.
We raakten er niet uitgekeken en zo raakten de fotokaartjes overvol.


Garganta de los Infiernos betekent: kloof van de hel
en is dus geen rustig kabbelend watertje.
Het wildste stuk van deze rivier heet Los Pilones en is te bereiken
via een weg die nog is aangelegd door de Romeinen.




Hier is het water heel rustig; dit is na de stroomversnelling.


 


De andere kant opkijkend, zien we dit:





Er is een brug over de rivier en langs een aangelegd vlonderpad
boven langs de rivier kunnen we omhoog lopen.
 


 

Kolkend, draaiend en vallend zoekt de rivier zijn weg naar beneden.
 
 
 




Grof gesteente, woest water en fijne kleuren.
Ik kan daar geen genoeg van krijgen.




 



Het pad loopt tot bovenaan, waar het woeste gedeelte begint.
Vanaf hier kan je dan niet verder. Denk ik, want  we hadden geen tijd meer
om dat echt te onderzoeken. 


 




Langs hetzelfde pad lopen we dan weer terug.
Geen straf hoor, want ik had hier nog wel uren kunnen blijven. 
Het is trouwens wel heel fijn dat ze hier zo'n pad hebben aangelegd;
het is eigenlijk een soort steiger langs de bergwand. Zo kan iedereen hier
makkelijk langs lopen en het uitzicht is fantastisch. 






De rivier stroomt door en komt beneden in de vallei uit in de
rivier de Jerte. Veel van de omgeving hebben we hier niet gezien.
We kwamen hier pas in de loop van de middag aan, omdat we voor de
kersenbloesem eerst een toeristische route hadden uitgezocht, die ons
veel meer tijd kostte dan gedacht.  
Maar het smaakte allemaal wel naar meer en ik zou hier graag nog eens 
uitgebreider rond willen kijken. Staat dus op ons lijstje om nog eens terug te gaan. 







Hartelijk dank voor je bezoek en eventuele reactie.


12 opmerkingen:

  1. wat een supermooie platen Corrie........jij hebt zeker vaak plezier van je vakantiefoto's.......het moet prachtig zijn daar.....als ik je foto's bekijk.....en gaaf dat je alles goed kunt zien. Een waar fotowalhalla daar.....
    groetjes,
    Ellie


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corrie,
    Het is prachtig! Je foto's van dit onderwerp laat gelijk zien dat je er van houdt. ZO mooi heb je het gefotografeerd. Ik viel gelijk voor je eerste foto! Wat een juweeltje, maar de volgende platen zijn al niet minder! Prachtige rivier en wat een variatie in die stroming.
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Corrie,

    Wat een heerlijke foto's.
    Verfrissend en sprankelend.
    Sommige stukje met idyllisch rustig water waar je meteen aan de blue lagoon denkt en sommige stukken met snelstromend water.
    Mooie variatie dus en dat in een prachtige natuur.
    Kan me voorstellen dat je hier meer tijd wil doorbrengen, dat zou ik ook wel willen :-)
    Fraai belicht en mooie composities.
    Genieten dit.

    LG, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie,
    Mooie foto's van een prachtig gebied.
    Mooi zo dat stromende water langs die stenen.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is inderdaad echt de moeite waard Corrie, wat heb je al veel mooie foto's van Extremadura laten zien en dan komt er nog even fijntjes deze serie achteraan. Met vooral de prachtige tinten in de stenen en het water, heel mooi en met name op de foto's 12 en 13. Maar ook de verschillende vormen komen prachtig uit zoals op de 5e foto maar nr. 3 kan mij ook erg bekoren.
    Het lijkt me inderdaad dat jullie er heerlijk gewandeld hebben, dat straalt het helemaal uit.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Corrie,
    Een schitterende omgeving die het waard is om getoond te worden. Zoals het water door de rotsen slingert en ze tegelijkertijd polijst levert prachtige beelden op. In zo'n omgeving wandelen moet zeer rustgevend geweest zijn. Nu je het na enkele maanden nog eens bekijkt beleef je de wandeling ongetwijfeld nog een keer.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Corrie,
    dat lijkt me inderdaad een prachtige plek om te vertoeven. Als ik de foto's zie, is mijn eerste indruk dat het een rustig stromend en kabbelend beekje is, maar die indruk is vermoedelijk niet juist. Het is vast allemaal veel groter dan het lijkt?
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oef, dan heb ik met m'n foto's toch een verkeerde indruk gegeven. Het is allesbehalve rustig kabbelend. Er zijn waarschijnlijk periodes dat het nog veel woester is, het was nu een heel droge winter geweest, maar evengoed kolkte het water behoorlijk heen en weer en kletterde het snel naar beneden.

      Hartelijke groet, Corrie

      Verwijderen
  8. Prachtige serie, mooie beelden van het groen, de rotsen en het water... je ziet op bepaalde foto's toch wel dat het behoorlijk stroomt. De beekjes met de rotsen doen mij denken aan de Pyreneeen en Corsica,vooral de laatste waar ook verschillende kloven zijn met een vergelijkbaar landschap.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hai Corrie,

    Wat een mooie reportage van dit gebied. Lijkt mij indrukwekkend om daar rond te wandelen. Kun je nagaan hoe het water daar te keer gaat na een echt goede regenbui. Mooie kleuren ook in de gehele reportage.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Corrie,

    Wat een prachtig gebied daar zeg, dat moet wel een mooie vakantie geweest zijn. Vooral hele mooie structuren van al die verschillende stenen en het water. En wat ik vooral zo mooi vind zijn de foto's waar die boompjes tussen de rotsen staan, het doet heel bonsai aan, je kunt zien dat ze het zwaar te verduren hebben en langzaam groeien.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Corrie,
    deze post had ik ook nog niet gezien maar ik zit er net als je laatste post enorm van te genieten. En hoe verraderlijk als dat water kan zijn. Denkend dat het een rustig kabbelend beekje is en dan achterom kijken een woeste stroom. Wel heel mooi om te zien en wat zullen jullie genoten hebben (en nog steeds doen)
    Hartelijke groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.