Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

dinsdag 19 februari 2019

Berken - zwart en wit






We hebben inmiddels al mogen genieten van - niet te geloven, zo vroeg - heerlijk lenteweer,
maar de foto's daarvan moeten bij mij nog even blijven liggen.
Deze winterse beelden van de twee karakteristieke berken in het parkje dichtbij
wil ik graag eerst nog laten zien.

Diegenen die dit blog volgen, hebben deze  zwarte of rode berk al vaker langs zien komen.
Nu de boom kaal is, met een mooi wit laagje erop, is de takkenstructuur goed te zien.
 Links van de stam de witte berk.


 

Inzoomen op de takken laat de typische berkenschors zien.




En deze vertakking, die ik zo mooi vind.







De witte berk die daarachter staat, is minstens zo mooi,
met een behoorlijk "doorleefde" schors.







Het laagje sneeuw valt hier minder op, maar geeft toch een extra winters accent.







Van onderaf is de structuur nog beter te zien.








Ter afsluiting nog eens de zwarte berk, bijna helemaal in beeld..


 



Dank voor het lezen en bekijken van dit blog; reacties vind ik altijd leuk.


 

14 opmerkingen:

  1. Mooi Corrie...
    Het witte laagje sneeuw accentueert mooi
    vooral bij de zwarte berk!! mooie foto's, fraaie
    standpunten! knappe serie heb je ervan gemaakt!!

    Groetjes Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Good morning Corrie: It is very apparent that you have a great love for these trees, and bravo I say for that. I could not imagine living in a landscape without trees. I will look forward to seeing your spring photographs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corrie,
    Erg mooi zo met die sneeuw.
    Foto 6 zo van onderaf en vanuit de hoek genomen vind ik ook heel erg mooi.
    Maar ben toch blij dat inmiddels het zonnetje weer lekker schijnt..hihi..!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige serie foto's, ik heb echt zitten genieten. Lekker dat nu het zonnetje schijnt, maar ik had graag nog wat meer winterplaatjes willen maken, zeker als ik dit zie. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Corrie,
    Wat een prachtige boom is dit toch.
    Vooral zijn levendige en grillige schors vind ik een echte meerwaarden bij deze boom.

    Je eerste foto's doen me terug denken aan school.
    Waar we moesten leren schaduw tekenen.
    Een lichte kant en een donkere kant.
    Jouw foto's zijn hier een perfect voorbeeld van door de sneeuw.
    De allermooiste vind ik de een na laatste.
    Wat een super mooi scherpte verloop.
    Het scherpte verloop maakt deze foto een creatieve foto, en een mooie foto.
    Fijn blog weer Corrie.

    Groetjes Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie winterse platen Corrie, hele fijne takkenstructuren en vooral de witte stam van de berk versterkt het winterse sfeertje nog extra. Ik vind vooral nrs 6 en 10 eruit springen. En laat nu de lente maar komen, ben benieuwd naar je foto's.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik dacht even dat je een serie zwart-wit foto's zou laten zien. Kan je natuurlijk alsnog doen ;-)
    Mooi, die twee berkensoorten zo naast elkaar. Ik persoonlijk vind de witte soort mooier, zeker in de sneeuw (heb er zelf drie in de tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Corrie,
    Je bomen zijn prachtig in de sneeuw! Wat zijn het toch ineens spannende bomen, als jij er foto's van maakt! Heel boeiend om naar te kijken
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Corrie,
    Jij kijkt toch heel anders naar bomen dan ik. Ik ben er niet ongevoelig voor, maar ik voel mij meestal alleen aangetrokken door bomen met een heel opvallende vorm. Zoals jij ernaar kijkt en ook hier laat zien laat zien dat het ook anders kan. Je bent er mooi creatief mee bezig geweest. Ik moet wel zeggen dat de berk voor mij toch vooral een boom is met de bekende lichte schors. Geen conservatieve gedachte, maar domweg omdat ik hem zo mooier vind.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Corrie,
    Prachtig opnamen in de sneeuw !
    Jouw details van bomen zijn schitterend, heel mooi gefotografeerd, mooie composities en details !!
    groetjes,
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hai Corrie,

    Mooi sneeuwblogjes laat je zien. Fijn om te zien dat de sneeuw ook gewoon mooi wit is. Dat valt nog niet mee om dat zo op de foto te krijgen. De combinatie met de berken is een hele fraaie.
    Zeer fotogenieke bomen en helemaal met een laag sneeuw.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi de berken in wintersfeer Corrie.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Werkelijk schitterend Corrie!!!
    er zitten er een paar tussen die ik zo aan de wand in de kamer zou willen hebben.
    Prachtige winterbeelden en ook heel sfeervol.
    Hartelijke groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.