Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

zaterdag 8 december 2018

Sunny side of autumn






O, wat zijn die verkleurende herfstblaadjes toch mooi als de zon er doorheen schijnt.
En aan zon ontbrak het deze herfst niet. Tot in november waren er dagen dat je 
heerlijk zonder jas buiten kon struinen.  Camera mee natuurlijk.




Nu het buiten echt grauw en guur geworden is, 
word jij misschien ook blij van deze zonnige herfstkleuren.
Een blog vol bomen, blaadjes en spiegelingen daarvan; in vrolijk geel-groen.

O ja, en 1 paddenstoelen. Verder heb ik weinig tekst toe te voegen. 















Tja, ik zoek niet goed, of op de verkeerde plekken,
maar ik was slechts één paddenstoel tegengekomen, die ik het fotograferen waard vond.
Wel een stevig, gaaf exemplaar, met een hoed van wel 10 cm doorsnee.

Een vliegenzwam van dat formaat, daar had ik de macro niet voor mee hoeven nemen.
Toch maar even gebruikt, dan heb ik er niet voor niets mee lopen sjouwen.





Dit is het uitzicht van de familie kabouter:





Weer verder met de blaadjes.












Ook eens geëxperimenteerd met dubbele belichting.
Een foto "gewoon" en één out of focus en ten opzichte van de eerste iets verschoven.
Samengevoegd in Photoshop. Ik vind dit wel wat:




Verder nog wat enkele beelden






Inmiddels ben ik in december (!) toch nog leuke paddenstoelen tegengekomen;
er komt dan nog een herfstblog.


Opmerking over de Rosstrappe:
In de reacties op dit voorgaande blog schreven meerdere mensen dat het
toch wel een heel lastige wandeling, of behoorlijke klauterpartij moet zijn geweest.
Ik kan me voorstellen dat de beelden van dit ruige gebied die indruk geven,
maar de wandeling herinner ik mij juist als heel relaxed. Natuurlijk moet je op het
rotspad wel goed kijken waar je je voeten neerzet, maar het gaat heel 
geleidelijk omhoog. En je stopt steeds, omdat er zoveel moois om je heen te zien is.






Hartelijk dank voor het bezoeken van deze pagina, reacties vind ik altijd fijn.





12 opmerkingen:

  1. Hoi Corrie,
    Wat een prachtige herfstkleuren. Schitterend hoe je al deze beelden hebt gemaakt.
    Foto 12 vind ik echt super met die paddenstoel op de voorgrond en het mooie zicht erachter.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. A really appealing series of pictures, Corrie, displaying the very best of autumn’s beauty. Thanks for the series on the fungi. I think that Dutch people have a special affection for fungi since so many of you post on them. They are a wonderful part of the forest understory.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kleuren van dit herst blog lijken als vloeibaar goud door de foto's heen te lopen.
    Wat zijn die kleuren mooi hé?
    De foto's van de spiegeling zijn fantastisch, echt natuur en kunst samen.
    Weinig paddenstoelen maar degene die je vond is prachtig (kwaliteit voor kwantiteit) 😉
    En dan is er nog een die mij op het verkeerde been zette.
    Namelijk de een na laatste, die is fantastisch op twee manieren namelijk layout portret en landscape 😜
    Super fijn blog weer Corrie.

    Groetjes, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat het je mooi met licht / schaduw en scherptediepte gespeeld Corrie.
    Pracht serie.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi blog weer Corrie, heerlijk te lezen, maar vooral je prachtige foto's te bekijken. Ik loop vaak, denk ik na het lezen van jouw blog, door en kijk niet goed wat er voor moois te zien is. Ga toch maar 's bewuster kijken...……..je hebt me met dit blog in ieder geval geïnspireerd.
    groetjes,
    Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Corrie,
    Van de eerste t/m de laatste foto trakteer je op schitterend herfstbeelden. Wat een mooie effecten en spiegelingen zitten erbij. Heerlijk, en echt des Corries ;-) Ook leuk dat ik nu zie hoe de boskabouters de herfst in kijken. Ze wonen riant! Ik heb weer genoten van je foto's en word er behoorlijk vrolijk van .-)
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Corrie, wat een fijne kleuren en de weerspiegelingen vind ik prachtig. Foto nr. 7 lijkt bijna op een 3-d kaart door de symmetrische banen die erdoor lopen, heel bijzonder!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Corrie,
    Een zonnige herfst gecombineerd met verkleurende bladeren levert altijd prachtige beelden op. Het is een van de charmes van deze tijd van het jaar. Je hebt in ieder geval niet te klagen gehad over onderwerpen, keuze genoeg. Wat een contrast met het huidige, grijze weer.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De zomer staat er om bekend, maar ook de mooie herfst was gauw voorbij en lijkt alweer lang geleden. Er zit nu geen blaadje meer aan de bomen, maar -inderdaad - paddestoelen zijn er nog genoeg. Van de week nog maar eens een dagje gaan struinen.
    Mooi zonnig blog, vooral de 'special effects' vind ik erg geslaagd . Ik doe dat eigenlijk bijna nooit.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Corrie,
    dit zijn werkelijk prachtige beelden zeg.
    De kleur zijn ook heel mooi en sfeervol.
    Dit is echt genieten van de herfstkleuren :-)
    Hartelijke groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik heb deze blog nog gemist zie ik. Prachtige herfstvariatie, zowel de bomen als de waterspiegelingen. En natuurlijk de vliegenzwam, het uitzicht van de kabouterfamilie...een prachtige foto. De dubbele belichting foto vind ik heel geslaagd. Ik zou dat met mijn camera ook kunnen, maar neem niet de tijd om hiermee te oefenen....als ik jou foto zie moet ik dat toch ook eens proberen.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hai Corrie,

    Een heerlijke herfstserie zeg. Foto nummer 2 is er eentje om in te lijsten. Het is een beeld dat je niet vaak ziet met al die onscherpe bladeren op de voorgrond. Jij hebt in 2018 wel vaker van dat soorten verrassende beelden laten zien. Een goed oog heb je daarvoor en het zorgt voor inspiratie. Helaas doe ik dan weer te weinig met die inspiratie, maar ik onthoud het wel.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.