Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

woensdag 6 maart 2019

Lentebodes





Met het ongelooflijk mooie weer in februari schoten natuurlijk ook de vroege
voorjaarsbloeiers rap omhoog. 
Heerlijk, zo vroeg in het jaar alweer "tussen de bloemen" liggen.
 
In dit blog de altijd vroegbloeiende charmante sneeuwklokjes,
dan via de katjes aan de bomen naar de uitbundig gekleurde krokussen.
De meeste foto's zijn gemaakt bij Amelisweerd, 
waar werkelijk velden vol sneeuwklokjes te zien waren.
 
Verder heb ik weinig tekst toe te voegen. Geniet mee van deze lentebodes.
 
 

 


 
 


 
 


 
 

Extra mooi, deze dubbele klokjes:
 
 

 


 
 
Van onderaf beter te zien, dus deze in de spiegel.



























Komen nu de vrolijke kleuren; eerst nog in pastel..














Dan een veld vol intens lila tussen het frisgroene gras.





























Voor de natuur is het  beter dat "het weer" nu wat normaler doet;
af en toe een regenbui is nodig.
Maar wat heb ik volop genoten van die vroege zonnige dagen.
En de echte lente moet nog beginnen....🤗




18 opmerkingen:

  1. It is obvious that your early spring has brought you these beautiful blooms, Corrie, but I hope that a return to normal conditions doesn't cause problems. From what I have been reading it seems that nearly all of Europe has been experiencing abnormally high temperatures.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corrie,
    Prachtige beelden. Vooral die fleurige kleuren van die krokusjes zijn ereg mooi.
    Mooi gefotografeerd!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corrie,
    Hele mooie serie foto's !!
    Prachtige kleuren en zacht licht en zachte focus !!
    Heel mooi gefotografeerd F.
    groetjes,
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie,
    Ik zit met open mond te kijken: Heb ik zitten priegelen voor een grote bos met sneeuwklokjes, notabene voor mijn deur....kreeg ik echt prutsfoto's, Nu zie ik jouw schitterende sfeerplaten....Zo moet het dus, maar ik kreeg het niet voor elkaar! Ook de Katjes heb je mooi gefotografeerd. Tot slot de lila-pastel-wolk daar word ik wel vrolijk van!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Maria,
      ik herken jouw gevoel wel. Sneeuwklokjes zijn een hartstikke lastig onderwerp om een beetje leuke beelden van te maken. Maar ik was hier in Amelisweerd, daar staan hele velden vol, dat geeft meer mogelijkheden. En dan nog duurde het tijden voor het een beetje wilde lukken. Je wil niet weten hoevéél foto's er in de prullenbak zijn beland.
      Maar natuurlijk dank voor je leuke reactie en compliment.

      Hartelijke groet, Corrie

      Verwijderen
  5. Hoi Corrie...

    Ja idd het vroege zonnetje was zo heerlijk, maar zo
    als het nu is, is het toch veel normaler!!
    maar het was idd genieten, de natuur gaat natuurlijk gewoon door
    en overal zie je de lentebodes de grond uit kruipen, zag dat de narcissen ook
    al volop in bloei staan..
    Heerlijk blog met allemaal klokjes, krokussen en elzenkatjes!! Erg fraai gefotografeerd! Vooral de close-ups van de krokus zijn prachtig!!

    groet Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk, dat stoeien met de voorjaarsbloeiers. Hoewel, ik me steeds voorneem om niet wéér met sneeuwklokjes en krokussen aan de gang te gaan, kan ik elk jaar de verleiding niet weerstaan. het valt niet mee om steeds een andere invalshoek te vinden, maar ach, je bent van de straat. Mooi blogje laat jij zien. Vooral de close-upjes en de zachtere sfeerfoto's springen er voor mij uit.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je de lentebloemetjes mooi op de foto gezet Corrie.
    Erg mooi om te zien, zeker de klokje op de derde foto, die springt er uit voor mij.

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Corrie,

    Wat een super fijne serie laat je weer zien.
    Ik ben meteen op slag verliefd op je eerste foto van de sneeuwklokjes.
    Het lijkt wel of je die door een hartje hebt gefotografeerd.
    Maar ook de andere zijn toppers, zo fijntjes en sfeervol vastgelegd.
    Ik zie trouwens dat jij zelfs dubbelbloemige hebt gevonden, zo mooi!
    En wat te denken van de krokusjes, jij vind gewoon een veld vol.
    Fantastisch dat intense lila tussen het frisse groen.
    Ook de enkele zijn super, een beetje als echte kust en fotografie gelijktijdig.

    Het zijn zeker niet de gemakkelijkste bloempjes om vast te leggen.
    Maar als het dan lukt zoals hier bij jouw dan is het wel heel gemakkelijk genieten zoals hier nu bij mij 😘

    Fijn weekend en groetjes,
    Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Corrie,
    Bloemen fotograferen vind ik niet eenvoudig. Bovendien speelt de zon een belangrijke rol. Tinten kunnen al gauw wat harder worden dan je eigenlijk wilt, hoewel het dan heel persoonlijk blijft wat je wel en wat je wat minder mooi vindt. Voor mij zijn de platen met zachtere tinten en een rustige achtergrond (bijvoorbeeld 6, 11, 12 en 13) het meest aansprekend. Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Corrie, wat een heerlijke serie om met dit (storm en regen) weer te bekijken. Goed voor het lente gevoel en bijzonder sfeervol ook. Wat zijn die dubbele sneeuwklokjes mooi. Je bent ook lekker creatief aan de slag geweest met verrassende resultaten en dat vind ik best lastig, vooral met bloemen.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige lentebodes Corrie en ook de mooie zachte kleuren doen het goed.
    Als ik nu naar buiten kijk dan zie en hoor ik de regen kletteren en de wind raast om eht huis. Buiten dus niets van lente of mooie kleuren nu.
    Daarom is het heerlijk om dit te zien want zo hoort het nu ook te zijn :-)
    Heerlijke foto's Corrie.
    Hartelijke groeten, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het lijkt alweer een eeuwigheid geleden dat het zulk mooi weer was. Heerlijke beelden van de sneeuwklokjes maar de foto's van de krokussen en dan vooral 12, 13 en 14 zijn de grote favorieten. Prachtige softe kleuren. Super gedaan.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heerlijk lenteblogje, waarbij voor mij de close up foto's van de krokussen eruit springen, mooi zacht en fijne details. De rest mag er ook zijn hoor....
    trouwens, ik dacht dat ik al een berichtje had achtergelaten, maar ik zie het niet terug.... iets misgegaan met plaatsen denk ik.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Corrie,

    Een heerlijk fris lenteblog met fijne kleuren waar je blij van wordt. Ik ben vooral fan de fijne pasteltinten op foto nr.14 van de krokus en de zachte witte tinten van de sneeuwklokjes op foto nr. 7.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Unas fotos extraordinarias, me han gustado mucho. Tienes un nuevo seguidor desde España.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.