Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

zaterdag 17 juni 2017

Wildrijk







Eindelijk weer eens een nieuw blog op "Kijken in verwondering".
Mijn fotohobby staat de laatste tijd op een heel laag pitje, helaas, 
wegens "druk doende" met zaken die nu even belangrijker zijn en nogal wat
tijd in beslag nemen. Dat zal ook nog wel een paar maanden duren; 
maar daarna ben ik van plan om er weer volop mee aan de slag te gaan.






Maar goed, een enkele keer ben ik er nog wel op uit geweest,
zoals begin mei naar Wildrijk. Een klein, maar heel leuk, stukje bos achter
de duinen in de kop van Noord-Holland. 
In het plaatsje Sint Maartensvlotbrug om precies te zijn.  
Gelokt door de grote hoeveelheid boshyacinten die hier te vinden zijn.
Er groeien ook talloze varens; een prachtige combinatie.






Uit de info van Landschap Noord-Holland:
 
Ooit waren er in het westen van de Zijperpolder meerdere bosrijke landgoederen 
van welgestelde Amsterdamse kooplieden. Ook het Wildrijk is aangelegd als landgoedje.
 Later, tijdens het graven van het Noordhollandsch Kanaal, werd veel bos gekapt 
door kamperende arbeiders. Enkele stukjes bos bleven gespaard. Zo ook het Wildrijk.







In de behoorlijk vlakke omgeving waaide het die dag nogal. 
Maar in het bos was daar weinig van te merken. Ik kon daar met de macrolens 
heerlijk aan de gang en heb genoten van de kleurenpracht.
Het blauw werd hier en daar afgewisseld door roze.






 Veel varens zitten nog in de knop:







 Dit lijkt wel een vrolijk mannetje:







Er zijn ook nog hyacinten in de knop:





En verder spreken de foto's wel voor zich:















Ook leuk: ineens een wit exemplaar ertussen.




































Dat ik me nogal in beslag laat nemen door andere zaken,
zorgt er ook voor dat ik minder frekwent andere blogs bezoek. 
Dat is dus ook geen kwestie van onwil, maar 
het gevolg van het lastige feit, dat je tijd maar één keer kan gebruiken.







16 opmerkingen:

  1. Hoi Corrie,
    Wat mooi, wat mooi! Je hebt prachtige kleuren, effecten en composities!
    Wat een lust voor het oog.
    Ik heb er weer geweldig van genoten.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corrie,
    Prachtig die kleuren van die paarse bloemen.
    Mooi ook die takjes van de varens die zich open krullen .

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corrie.

    Mooi daar.
    Wat heb je de bloemen mooi in beeld gebracht.
    Super om naar te kijken.

    Houd je haaks Corrie.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke blog over een periode die al weer achter ons ligt. Zelf zoek ik vaak dynamiek gecombineerd met rust in beelden. Je 4de foto spreekt mij daarom heel erg aan. Prachtige locatie, trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Corrie,
    De macrobeelden vind ik de mooiste van deze serie. In het bijzonder als de achtergrond niet te druk is laat je hier een paar schoonheden zien met een mooi contrast tussen onderwerp en omgeving.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Corrie,
    we hadden al even contact en je hebt dan toch maar vrij rap daarna dit blog gemaakt :-) Werkelijk prachtige platen en dan is dat groen met blauw/paars toch echt wel supermooi zeg! Sommige groene platen ontlokte me dan ook de ohhhh....... zo mooi! Echt prachtig om te zien en heerlijk dat we er nu ook mee van konden genieten.
    Hartelijke groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is in ieder geval genieten Corry, fijn dat je even tijd had.
    Pracht foto's die je maakte, mooie kleuren / belichting en scherpteverloop.

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig Corrie! Wat kan de natuur toch mooi zijn, ook al is het maar een klein gebiedje. Wat een heerlijke kleuren en de naam Wildrijk zal ik zeker onthouden. Het ziet er prachtig uit.
    Zowel de macrobeelden als de overzichtfoto's zijn erg fraai.
    Succes met alle bezigheden.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk, het Hallerbos maar dan dichterbij huis. Hele mooie serie, met name 3, 4 en 5 waarbij je het frisgroene van de varens met de blauwe bloemen mooi samen hebt gebracht. Dit is een plekje om te onthouden, om ook eens te bezoeken volgend voorjaar
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige afwisselende serie foto's! Echt super.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De combinatie van varens met boshyacinten is inderdaad erg mooi. Levert weer heel andere platen op dan de standaard 'Hallerbosjes". De twee laatste macro's vind ik de mooiste van de boshyacinten, maar die twee 'groene' ervoor zijn ook erg geslaagd.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel herkenbaar Corrie dat je je tijd soms anders moet besteden, prioriteiten stellen heet dat geloof ik. Maar goed, toch weer een heerlijk blogje van de mooie bosplanten. Ik vind vooral nr 4 heel mooi en wat abstracter de nrs. 16 en 17.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Corrie,

    Doe rustig aan hoor, mij wil het ook maar steeds niet lukken
    er enige regelmaat in te krijgen, af en toe een blogje is ook leuk..
    en deze is geweldig! fantastisch wat mooi vooral de foto van de hyacinten, je
    hebt je er echt helemaal op uitgeleefd..super!! prachtige blog!

    groet Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi, Beautiful pictures.. Well-done.. Cheers..

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.