Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

zaterdag 18 februari 2017

Weer wit






Het vorige blog - met al m'n vierde serie winterbeelden -
sloot ik af met: volgende keer iets anders...

Niet verwachtende dat er zelfs HIER echt SNEEUW zou vallen.
In het weekend!! En zondag werkte het licht ook nog mee.
Dus bij deze deel 5 van "winter in de polder". 




Niet dat we nu fikse sneeuwvlokken zagen vallen;
je zag of voelde nauwelijks dat het sneeuwde.
"Motsneeuw" meldde het journaal - weer een nieuw begrip
geleerd deze winter. Maar het leverde wél een echte laag sneeuw. 




Zaterdag bleef het daarbij grauw, maar zondag ging het 
licht erbij aan. Een beetje zigzaggend door de polder
reed ik naar Lusthof De Haeck. 




Boombast met mos en sneeuw:





Tja, op het dunne laagje ijs was natuurlijk ook
sneeuw gevallen; dus dat werd bobbeltjesijs.




Een mooi varentakje lag op de sneeuw.
Was nog best lastig om dat goed in beeld te krijgen. 




Daarna zag ik een takje dat boven de sneeuw hing.
Dat was toch makkelijker.



Graspollen, die steken zo mooi af tegen het wit.



Vanaf de andere kant, met tegenlicht, vallen de 
kleine sneeuwbobbels beter op. Helaas is het gras daar
niet zo mooi groen meer.




Nog wat meer uitzoomen;
iets meer structuur in dit beeld?




Rietbundels met een laagje sneeuw.



Deze mosjes staken heel stoer boven de sneeuw uit: 






Tegen het eind van de middag brak de zon weer even door.






Dat gaf een mooie gloed over het bobbeltjesijs:










Later wilde de lucht ook nog meedoen.
(op de foto's wat fanatieker dan in het echt.)







De titel "weer wit" slaat alleen op de winterse omstandigheden;
niet op het vernieuwde uiterlijk van dit blog.
Dat was nog niet eerder wit - ik moet er zelf ook nog aan wennen.




Dank voor jullie leuke reacties op het vorige blog "Stekeltjes".




12 opmerkingen:

  1. Hoi Corrie,
    Je blog ziet er lekker fris uit, net als je heerlijke winterfoto's, prachtige plaatjes met voor mij als mooiste 1-7-12-16.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een lekker winters blogje, waarin je - wat mij betreft - de mooiste beelden voor het laatst hebt bewaard: de mosjes, het bobbeltjesijs en de laatste. Mooi licht had je daar.
    Ik vind deze lay-out niet verkeerd. Lekker rustig. De witte achtergrond is misschien gewoon een kwestie van even wennen.
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond die eerste toch ook wel meteen een super gave plaat.
    Niet alleen geeft het een mooi winters sfeertje maar die zwanen vormen ook nog eens een hart.
    Lief!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie,
    Wit op wit (in het algemeen ton sur ton) fotograferen vind ik lastig, net als sneeuw echt wit laten lijken op de beelden. Jouw beelden ademen de winter overduidelijk. De laatste (12 t/m 17) vind ik de mooiste, onder andere door de mooie afwisseling in kleuren.
    De nieuwe look van je blog is even wennen maar voelt niet verkeerd.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Corrie.

    Mooie winterfoto's heb je gemaakt.
    Zeer mooi de Knobbelzwanen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige winterbeelden, niet zo'n pak sneeuw als bij ons,maar genoeg om de winter over te brengen in wat sfeerbeelden. Mooi die zwanen in het winterlandschap, de mosjes spreken mij erg aan,leuk zoals ze boven de sneeuw uitkomen.

    Mooie nieuwe layout.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een blog met mooie winterbeelden Corrie. De eerste knobbelzwanenfoto fraai vanaf een laag standpunt gefotografeerd. Nr.7, de varen vind ik een hele mooie, prima compositie in high key maar ik zou even dat kleine takje midden onder weghalen. De mesjes boven de sneeuw vind ik wondermooi. Nr. 15 heel mooi ingekaderd en prachtig licht erin, ik vind dit de mooiste van de serie.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe anders is het weer nu! Sssssaaaaaaiiiiii! De 8ste foto de varen vind ik erg mooi. Gr Jody

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat heb je weer mooi gefotografeerd Corry.
    Mooi sfeertje heb je ook weten te vangen met je lens.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Corrie,
    dit ziet er weer gelikt uit. Het wit van je blog en ook je foto's. Prachtig is de witte wereld die ik helaas voorbij heb moeten laten gaan maar bij anderen, zoals bij jou, kan ik er heerlijk van genieten. dat varentakje is ook al zo gaaf en als klapper zijn je laatste 3 foto's werkelijk pareltjes! Wat een mooie kleuren zeg! Echt supergaaf. Ik heb heerlijk zitten genieten.
    Hartelijke groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Corrie,
    Ja dat sneeuwweekend was wel ff een verrassing! Je hebt er optimaal gebruik van gemaakt. Schitterende sneeuw en ijsbeelden. De moskapsels boven de sneeuw uit vind een van de mooiste foto's. Maar de varens, en dat riet met dat kerktorentje er achter...mooi hoor!..niet te doen om een favoriet uit te kiezen. De laatste twee met de lage zon zijn ook al zo sfeervol! De achtergrond van je blog is wel ff wennen , maar net als zwart, is wit ook een uitstekende passe-partout kleur en dus mooi, De header in blauw komt er heel mooi in tot zijn recht. Ik heb weer genoten van je mooie platen!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hello Corrie,
    WOW!!! What a chock to discover the new layout of your blog!!
    White is "happier" than black!
    Gorgeous photos of the swans in the snow, I have not seen one snowflake this season!
    Keep well and enjoy your weekend :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.