Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

zaterdag 5 maart 2016

Valencia * Oceanografic




Van ons bezoek aan het Oceanografic in Valencia in mei 2015,
had ik wel de foto's van de lepelaars laten zien (klik hier voor dat bericht).
Het was een hele verrassing om daar in een enorme volière 
veel dieren uit het Caraïbisch gebied te zien. Behalve de lepelaars,
witte en roze, ook verschillende reigers.


   

Rode ibissen,





een enorme hagedis, 
die 's morgens in de zon lag op te warmen,


 

in de namiddag had hij zich meer verdekt opgesteld.







Maar het Oceanografic gaat natuurlijk vooral over water.
Er zijn verschillende enorme aquaria

Deze haaien zagen we steeds weer langszwemmen,
aandoenlijk om te zien hoe de kleine steeds dicht bij mams blijft.  





Bij de tropische vissen ben ik nogal bezig geweest met
de camera. Ondanks de moeilijke lichtomstandigheden wilde ik 
toch proberen iets van die kleurenpracht op de foto te krijgen.


 

   

Bij deze onderwaterlandschappen werkt het 
wateroppervlak ook als spiegel.



  

En ik wilde zo graag Nemo op de plaat. 
Maar wát een piepklein visje is dat. En snel. 
Oef, dat waren heel wat kliks voordat ik deze dan toch had.




Ook ben ik weg van zeepaardjes.
Dit is zelfs een zeedraakje, of franjevis, 
nóg lastiger om vast te leggen.




Terug naar buiten.




De zacht kleuren op deze foto vind ik wel mooi.
En dat terwijl deze rond het middaguur is genomen. 
 
  


Ook nog eens terug naar de volière, waar ondanks de
middagzon veel foto's best wilden lukken.


Eerst twee foto's speciaal voor schildpadliefhebber Els:





Om af te sluiten met een paar kleine reigers, 
waarvan ik helaas geen namen heb kunnen vinden. 










Deze foto's had ik vorig jaar al wel uitgezocht
maar van een blogje was het steeds maar niet gekomen.  



Hartelijk dank voor jullie reacties op het blog "Langs de Vinkeveens Plassen". 


 

11 opmerkingen:

  1. Hoi Corrie,
    Wat een mooie foto's!! Geweldig al die verschillende en bijzondere dieren.
    Die knal rode Ibissen zijn echt super en ook die leguaan heb je echt mooi gefotografeerd. Knap ook hoe je die zwemmende haai te pakken hebt. Prima gedaan hoor!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corrie,
    Dat was een mooi bezoek. Zowel binnen als buiten heb je prachtige beelden kunnen maken. Het is niet makkelijk om binnen mooie scherpe opnamen te maken, maar het is je toch goed gelukt. Ibissen en reigers zijn vaak aantrekkelijke uitdagingen. Ze staan er heel fraai op.
    Prima Valencia promotie :-)
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corrie.

    Prachtige foto's Corrie van de diverse dieren.
    Wat zal je daar genoten hebben.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg goed gelukt hoor Corrie, fotograferen door het glas. De kleuren zijn erg mooi. Het zeedraakje is echt een bijzonder diertje zeg. Heel leuk om te zien!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Great marine an bird photos, Corrie!
    The Red ibises and the last heron are stunning!
    Keep well, best wishes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Corrie,
    Wat een mooie serie! Zo knap die vissen en het zeedraakje. Je ziet het glas niet eens spiegelen, knap!. De schildpadden staat er ook heel mooi op en die reuzen hagedis, wow, wat een gaaf beest en wat loei scherp op de foto. De rode Ibissen knallen er super goed uit.De foto 19 en 20 is volgens mij een Mangrovereiger (check ff op google) de laatste twee foto's zijn ook gaaf hoor, vooral de laatste. Maar de naam weet ik niet.
    Ik heb ook nog maar even de link aangeklikt, lekker genieten weer.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Corrie,

    Een hele mooie serie van een prachtig park. Knappe platen van de aquaria, want dat valt nog niet mee met zo weinig licht. Een aantal mooie reigerplaten en de laatste twee reigers zijn volgens mij een kwak en een mangroverreiger. Ik denk dat die laatste een vergroeide snavel heeft.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Corrie,
    wat een mooie foto's van prachte vogels en dieren zeg. Die hagedis heb je echt supermooi geplaat maar ook de schildpad en ook de jonge kwak (foto 21 en 22) staan er geweldig mooi op. Leek me ook hele gaaf om die flamingo's zo te kunnen fotograferen zien. De vissen in het water leek me heel moeilijk om te fotograferen maar je hebt het wel voor elkaar. Heel gaaf allemaal.
    Hartelijke groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg mooi die aquariumfoto's Corrie, het valt niet mee om door dat, ook vaak nog bol staand, glas foto's te maken zonder hinderlijke refleties. Maar je zet hier een leuke serie neer, vooral het zeepaardje vind ik heel mooi. Je vogelfoto's zien er ook goed uit, uit ervaring weet ik dat die rode ibissen lastig te fotograferen zijn omdat de camera vaak moeite heeft met die rode kleur. De laatste reigers zijn inderdaad een kwak en een mangrovereiger.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super mooie serie heb je hier Corrie.
    Ik vind de eerste en de laatste het allermooist.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.